Egy brit manufaktúra, az Inverted kifejezetten veterán angol terepjárók elektromos átépítésére szakosodott. Kivételt csupán egy típussal tettek: a klasszikus Toyota Land Cruiser J40-es szériával, amely több karosszériaváltozatban, kétféle hajtáslánccal is megrendelhető tőlük.
Az 1960 és 1984 között gyártott Land Cruiser J40 a Toyota történetének egyik legfontosabb típusa. Mint a márka egyik első exportmodellje, kulcsszerepet játszott abban, hogy a Toyotára a megbízhatóság szobraként tekint a világ immár hatvanöt éve. A terepjáró robusztus technikája és kortalan dizájnja miatt igen kedvelt a veteránautó-gyűjtők körében, ahogy az öreg autókat modern műszaki tartalommal megtöltő restomod műfajában is kifejezetten népszerű, keresett típus. A modernizálások során legtöbbször nagy teljesítményű belső égésű motorokat szerelnek be az igényesen felújított, mértékkel módosított stílusú karosszériába, akadnak azonban olyan vállalkozások is, amelyek nem végeznek félmunkát, és eleve jövőbiztos, tisztán elektromos hajtáslánccal építik át a stílusos terepjárót.
Ilyen a Nagy-Britanniában működő Inverted EV Ltd vállalkozás is, amely jellemzően öreg Land Rover és Range Rover modellekbe lehel új, emissziómentes életet, ám az érdeklődés súlya alatt meghajolva felvették programjukba a Toyota Land Cruiser J40-es modellcsaládot is, méghozzá minden elképzelhető variációban. Lehet bal- vagy jobbkormányos, rövid (FJ40), közepes (FJ43) vagy hosszú (FJ45) tengelytávú, zárt karosszériás, vászontetős vagy pickup.
Az átépítés első lépéseként a csupasz fémig bontják vissza az autót, és milliméterről milliméterre haladva makulátlanul felújítják. Ha ezen a ponton félbehagynák a munkát, és visszaszerelnék az eredeti belső égésű motort, szépségesen hiteles old timerként adhatnák át az autót ügyfeleiknek.
Ehelyett azonban egy sor módosítással folytatják a beavatkozást. Az ausztrál Old Man Emutól származó futóművet szerelnek az autó alá, a dobfékeket tárcsákra cserélik, és a legfontosabb: az üzemanyagtartálytól végleg elbúcsúznak, és beépítenek egy 53 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot. Ez akár 75 kW-tal tölthető, így 20%-ról mindössze 25 perc alatt eléri a 80%-os töltöttséget; a legnagyobb hatótávolság 240 kilométer.
Az autót alapértelmezésben egy 218 lóerős, 340 Nm-es villanymotor hajtja, ami az eredeti benzin- és dízelmotorokkal elképzelhetetlen menetdinamikát kölcsönöz az autónak. A terepalkalmasság nem változik, mivel ebben az esetben csak a motort cserélik, az eredeti sebességváltó és a kapcsolható összkerékhajtás változatlan marad. Sőt: az Inverted opcióként elektromosan aktiválható differenciálzárat is beszerel, ha az ügyfél úgy kívánja.
A másik lehetőséget inkább közúti használatra optimalizálták: ekkor a sebességváltót is kiszerelik, és közvetlen hajtással építenek be egy, a Teslától származó, 324 lóerős, 420 Nm-es villanymotort. A kapcsolható 4WD rendszer helyett állandó összkerékhajtást kap a konfiguráció, ami rossz tapadású úton segíti az előrejutást, de kemény terepre kevésbé teszi alkalmassá az átépített J40-est. Bizonyára lesznek, akik örömmel áldozzák be a sárdagasztás élményét az 5,5 másodperces gyorsulás (0-100 km/h) kedvéért.
Ami a formai elemeket illeti, az Inverted engedi, hogy az ügyfél akarata érvényesüljön. Az üléskárpitoktól kezdve az ajtókárpitokon át a középkonzolig, a padlószőnyegtől a vászontető színéig szabad a választás. Alapfelszerelés a bőrözött ülés és műszerfal, a fűthető első ülések, a klímaberendezés, az okostelefon-integráció, az USB töltőaljzatok, a hifi-berendezés és a tolatókamera. Opcióként Recaro első ülések, hátsó ülésfűtés, digitális visszapillantó tükör, de akár bukókeret, emelt futómű, csörlő és vonóhorog is rendelhető, ha komoly terepezésen törjük a fejünket.
Amint sejthető, mindez nem olcsó. A program induló ára nettó 175 000 angol font, azaz 83 millió forint.