Képzeljük el, hogy az elektromos autók akkumulátorai nemcsak a járműveket hajtják, hanem az otthonokat, irodákat, sőt, akár egész gyárakat is energiával látnak el. Pontosan ezen dolgozik most a Toyota és a Mazda Japánban, ahol közösen tesztelnek egy úttörő energiatárolási rendszert. A Mazda hiroshimai gyárában a Toyota Sweep Energy Storage System nevű megoldást próbálják ki, amely képes újrahasznosítani és új életre kelteni az elektrifikált autók akkumulátorait.
Miért különleges ez a kísérlet?
A Mazda telephelyén működik Japánban az egyetlen autógyár által üzemeltetett saját erőmű. Ezt most összekapcsolják a Toyota fejlett akkumulátoros rendszerével. Az eredmény: egy olyan energiatárolási hálózat, ami nemcsak biztonságosan és hatékonyan tudja irányítani az áramot, hanem az eltérő állapotú és kapacitású akkumulátorokat is képes egyszerre kezelni. Ez azt jelenti, hogy a régi, félig elhasználódott akkumulátorok is új értelmet nyernek.
Segítség a megújuló energiának
Mindannyian tudjuk, hogy a napenergia és a szélenergia nagyszerű lehetőség, de az időjárás szeszélyei miatt hol sok áramot termelnek, hol nagyon keveset. A Toyota és a Mazda új rendszere pontosan ebben segít: kiegyensúlyozza a termelés és a fogyasztás hullámzásait. Így a megújuló energia még megbízhatóbbá válhat, és közelebb kerülhetünk a karbonsemleges jövőhöz.
Az akkumulátorok második élete
A projekt része egy nagyobb célkitűzésnek is: Japánban szeretnének kiépíteni egy teljes akkumulátor-ökoszisztémát. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy az autókból kikerülő, még használható akkumulátorokat nem kidobják, hanem új funkciót kapnak – például energiát tárolnak a hálózat számára. Ez nemcsak környezetbarát megoldás, hanem hozzájárul ahhoz is, hogy Japán kevésbé függjön a külföldről érkező nyersanyagoktól.
Két óriás közös útja
A Toyota és a Mazda ezzel a lépéssel világossá tette: a jövő kihívásait nem feltétlenül egyedül, hanem összefogva kívánják megoldani. Közösen dolgoznak azon, hogy a technológia fejlődése egyszerre szolgálja a klímavédelmet és a versenyképességet. A mostani hiroshimai teszt csak a kezdet – de ha sikerül, hamarosan sokkal szélesebb körben is láthatjuk, hogyan kapnak második életet az autók akkumulátorai.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


