Az autonóm vezetési rendszerek közelebb vihetnek a balesetmentes közlekedéshez, ezért a Honda kutatási és fejlesztési részlegeként működő Honda R&D Co., Ltd. ötéves időtartamra szóló együttműködési szerződést írt alá a kínai székhelyű, mesterséges intelligenciára specializálódott SenseTime Group Limiteddel.
A SenseTime képfelismerő, illetve mozgó tárgyakat azonosítani képes rendszerei a cég ún. mélytanulási technológiáján alapszanak, melyet a világ egyik legfejlettebb mesterséges intelligenciájaként tart számon a szakma.
A közös munka során a SenseTime mozgótárgy-azonosító rendszerét ötvözik majd a Honda saját fejlesztésű – mesterséges intelligenciához kapcsolódó – algoritmusaival, hogy a jövő járművei minél pontosabban meg tudják ítélni a különféle közlekedési helyzeteket, egyszersmind kockázatelemzésre és „cselekvési terv” készítésére is alkalmasak legyenek. Ha minden az elképzelések szerint halad, a két vállalat kimagaslóan precíz autonóm vezetési rendszerrel rukkolhat elő, amely a városok összetett forgalmi szituációban is képes eligazodni.
Mindemellett a robotika területén is egyesítheti erőit a két szervezet, így minden szempontból ígéretesnek tűnik a jövő.
A Honda és a SenseTime K+F-együttműködésének területei
Mesterséges intelligenciához kapcsolódó algoritmusok autonóm vezetési rendszerekhez
Helyzetelemzés: Forgalmi környezet elemzése, valamint a többi közlekedő, illetve gyalogos aktuális és várható cselekedeteinek felmérése
Kockázatjóslás: Gyalogosok és járművek jövőbeni pozíciójának megjóslása aktuális cselekedeteik, illetve a környezet alapján
Cselekvési terv kidolgozása: A rendszer minden eshetőséget figyelembe vesz, és mindig úgy irányítja (pl. megállás, elindulás, elkerülés) a járművet, hogy a lehető legkevésbé balesetveszélyes helyzetbe kerüljön
A mesterséges intelligenciához kapcsolódó algoritmusok futtatásához kimagaslóan fejlett számítógépek szükségesek
Mesterséges intelligencia társítása a fedélzeti kezelőszervekkel





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


