Főoldal Újdonságok Citroën ELO: egy autó, amely újragondolja a mindennapi mobilitást

Citroën ELO: egy autó, amely újragondolja a mindennapi mobilitást

A Citroën ELO tanulmányautó egy merész ötletlabor, amely a márka kreatív és innovációs értékeit gyűjti egybe, és választ keres a gyorsan változó életstílusok kihívásaira. A 2022-es OLI koncepció szellemi örököseként az ELO nem csupán közlekedési eszköz, hanem egy sokoldalú, vidám és felelős mobilitási vízió, amely a szabad mozgás mellett a pihenést, a kikapcsolódást és a munkát is támogatja.

Kicsi külső, meglepően tágas belső

Az ELO egyik kulcsüzenete, hogy „a kicsi az új nagy”: mindössze 4,10 méteres hosszúsága ellenére akár hat fő számára kínál moduláris, jól variálható utasteret. A 100%-ban elektromos, hátul elhelyezett motorral szerelt architektúra felszabadítja az utastérben rejlő lehetőségeket, így a kompakt karosszéria mögött egy egyterűekre emlékeztető, váratlanul tágas élettér bukkan elő.

Elektromos platform, városi és hétvégi társ

Az ELO kifejezetten a jelen és a közeljövő városi mobilitási igényeire válaszol, miközben felelős, elérhető árú elektromos alternatívát kínál. A kompakt méretek a könnyű parkolást és manőverezhetőséget szolgálják, ugyanakkor az elektromos hajtás hatótávja és a praktikus belső kialakítás hétvégi kiruccanásokhoz, rövid utazásokhoz is ideálissá teszi a tanulmányautót.

Ultramoduláris élettér: pihensz, játszol, dolgozol

A koncepció egyik legfontosabb eleme, hogy az autó valódi élettérré alakul: az utastér elrendezése a pihenés, a játék és a munka igényeihez igazítható. A négyüléses alapelrendezésből két további ülés hajtható ki, az ülések kivehetők, átrendezhetők, a belső tér pedig hálóhellyé, házimozivá vagy mobil irodává alakítható anélkül, hogy a praktikusság vagy a csomagtér kompromisszumot szenvedne.

Egyedülálló vezetési pozíció és digitális élmény

Az ELO a vezetési élményt is újragondolja: a sofőr ülése elöl, középen kapott helyet, ami panorámakilátást és különleges, szinte szimmetrikus vezetési érzetet biztosít. A hagyományos műszeregységek helyett a szélvédő teljes szélességén „lebegő” információs felület jelenik meg, amely egyszerűbb és költséghatékonyabb alternatívája a klasszikus head-up kijelzőknek, miközben a vezető figyelmét az úton tartja.

Példaértékű variálhatóság és okos részletmegoldások

A hátsó sor három azonos méretű, ledönthető, kivehető ülésből áll, amelyek akár kültéri karosszékként is használhatók, így az autó körül is kényelmes pihenőzóna alakítható ki. A B oszlop nélküli, ellenkező irányba nyíló ajtók 1,92 méteres nyílást hoznak létre, a teljesen sík padló pedig megkönnyíti a mozgást az utastérben és a különböző konfigurációk közötti váltást.

Energiabuborék merész formatervvel

Az ELO dizájnja tudatosan érzelmekre hat: barátságos, „mosolygós” front, gömbölyded formák és egy vibráló narancssárga külső szín adja a koncepció energikus karakterét. A fényviszonyoktól függően változó narancs–vörös–sárga árnyalat, a nagy üvegfelületek és az egyterűre emlékeztető sziluett friss, optimista jelenlétet biztosít a városi környezetben.​

Otthonos, sportos hangulatú utastér

Belül a C-Zen Lounge koncepció uralkodik: a kabin a regeneráló, nyugodt környezet érzetét kelti, miközben a sportfelszerelések világából inspirált textúrák és háromdimenziós tárolórekeszek teremtenek praktikus, dinamikus hangulatot. Az egyküllős kormánykerék a Citroën ikonikus múltjára utal, ám modern kezelőszervekkel, joystick-szerű gombokkal támogatja a digitális funkciók egyszerű elérését.

Pihenés: hálóhely, házimozi, csillagles

A pihenés üzemmódhoz az ELO két, Decathlon Dropstitch technológiával készült matracot rejt a csomagtérben, amelyek fedélzeti kompresszorral fújhatók fel az utastérben. A hátsó világító kapszulák hangulatfénnyé alakulnak, a tető hátsó részének felnyitásával pedig csillagnéző „kuckóvá” válik az autó, amelyben akár mozivászonra vetített filmnézés is lehetséges.

Játék: mozgó bázis a szabadtéri élményekhez

A Citroën és a Decathlon együttműködése révén az ELO a szabadtéri aktivitások alaptáboraként működhet: a csomagtérajtó ülőfelületként szolgál, az ajtókra szerelt kampók napernyő vagy ponyva kifeszítését teszik lehetővé. A kivehető ülések kültéri székekké válnak, a fedélzeti kompresszor pedig sporteszközök, gumicsónakok vagy kerékpárabroncsok felfújását is megkönnyíti, miközben a V2L technológia grill, hangszóró vagy más eszközök áramellátását biztosítja.

Munka: mobil iroda a hibrid világban

A hibrid munkavégzés igényeire válaszul az ELO belső tere néhány mozdulattal ergonomikus mobil irodává alakítható. A 360°-ban forgatható vezetőülés, a rejtett asztallap és a szélvédő alatti információs felület, amely konferenciahívások és prezentációk megjelenítésére is alkalmas, ideális környezetet teremt útközbeni munkához.CITROEN_ELO.docx​

Felelős anyaghasználat és könnyített felépítés

A Citroën a fenntarthatóságot a koncepció középpontjába állítja: az ELO-ban csökkentették az alkatrészek számát és a tömeget, miközben újrahasznosított és könnyen tisztítható anyagok kerültek előtérbe. A mosható filc a korábbi projektekből származó textilhulladékból készül, a lökhárítók és sárvédők expandált polipropilénje pedig részben újrahasznosított, teljes mértékben újrafeldolgozható, ami a tartósság és a környezeti felelősség ötvözetét adja.

Goodyear intelligens abroncsok a kalandok szolgálatában

A Goodyearrel közösen fejlesztett Eagle Xplore koncepcióabroncsok a szabadidős és könnyű terephasználat igényeire válaszolnak, miközben okos funkciókat kínálnak. A SightLine technológia valós időben méri a guminyomást és a kopást, a felnibe épített LED jelzések pedig azonnali visszajelzést adnak, míg a narancssárga oldalfalak és a méhsejtmintás dizájn esztétikai és aerodinamikai előnyöket is nyújtanak.

Világpremier Brüsszelben, üzenet a jövő városainak

Az ELO tanulmányautó világpremierje 2025. január 9-én, a Brüsszeli Autószalonon várható, ahol a Citroën egyértelmű üzenetet fogalmaz meg a jövő városi mobilitásáról. A koncepció azzal a céllal született, hogy megmutassa: a kisebb, intelligensen tervezett, elektromos járművek képesek egyszerre szolgálni a szabadságot, a jóllétet és a felelős erőforrás-használatot a mindennapokban.