Site icon AutóAddikt

Élménynap keretein belül mutatkozott be az új, 510 lóerős Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio magyarországi bemutatkozása alkalmából élménynapot rendezett a Drivingcamp vezetéstechnikai központjában a Fiat Chrysler Automobiles Central&Eastern Europe (FCA CEE) Kft.

Az eseményen mi is jelen voltunk, s megtekintettük az Alfa Romeo által felvonultatott valamennyi aktuális modellt. Az 510 lóerős Stelvio Quadrifoglio és a Giulia Quadrifoglio mellett a média képviselői kipróbálhatták a márka modern legendáját, az Alfa 4C-t, amely kupé és Spider kivitelben testesíti meg az Alfa Romeo DNS-ében rejlő sportos karaktert. A rendezvényen résztvevő Alfa Romeo-k együttesen ötezer lóereje szaggatta az aszfaltot.

A Stelvio Quadrifoglio a legendás német versenypályán, a Nürburgringen már bizonyította képességeit. A Ferrari technológiai és fejlesztési szakértelmére támaszkodva megépített alumínium szerkezetű, 2,9 literes, V6-os biturbo benzinmotorral az Alfa Romeo szabadidőautója 7 perc 51,7 másodperc alatt teljesítette a Nordschleife 20 832 méteres körét. Ezzel az eredményével az óránként 283 kilométeres végsebességű, nulláról százra 3,8 másodperc alatt gyorsuló olasz SUV kategóriarekordot állított fel és megszerezte a „világ leggyorsabb szabadidőautója” címet.

A Stelvio Quadrifoglio sikerében meghatározó szerephez jutottak az Alfa Romeo innovatív technológiai megoldásai. A V6-os biturbo 6500-as fordulatszámon jelentkező 510 lóerejét, és a 2500-5000 percenkénti fordulatszámtartományban rendelkezésre álló 600 newtonméteres maximális forgatónyomatékát, a legerősebb Stelvio, az Alfa Romeo saját fejlesztésű, AlfaTM aktív nyomatékvektor-szabályozással kombinált Q4 összkerékhajtás rendszerén keresztül szabadította a pályára.

A rekorder SUV megkapta az AlfaTM Chassis Domain Control (CDC) futóműszabályozót is, amely az elektronikus menetdinamika rendszereken keresztül minden helyzetben a lehető legtökéletesebb vezetési élményt biztosítja.

A Stelvio Quadrifoglio megrendelhető az Alfa Romeo magyarországi márkakereskedéseiben. A 28.440.000 forint bruttó listaáron kínált szabadidőautó két olyan kategóriaelsőséggel büszkélkedhet, amelyek hozzásegítik, hogy szegmense kiemelkedő menetdinamikájú modellje lehessen.

Az 1830 kilogramm menetkész tömegű SUV, a motorja egy lóerejére jutó 3,6 kilogrammal méretosztálya legjobb teljesítmény/tömeg arányú gépkocsija. Literenként 176 lóereje ugyanakkor saját kategóriája legkedvezőbb fajlagos teljesítményű modelljévé teszi.

A Stelvio Quadrifoglio szerelmesei számára az Alfa Romeo 2018-ra meglepetéssel készült. A fennállásának száznyolcadik évét ünneplő olasz autógyártó bemutatta a Stelvio Quadrifoglio „NRING”, illetve mellette a Giulia Quadrifoglio „NRING” jelzésű, 108-108 példányban gyártott változatát is.

A limitált sorozatokkal az Alfa Romeo a német Nürburgringhez fűződő kapcsolata előtt tiszteleg. Az 1927-ben megnyitott legendás versenypálya és a lombardiai cég története a kezdetektől összefonódik, a Stelvio Quadrifoglio aktuális sikerei előtt a márka számos eredményt ért el a „Zöld Pokol” néven emlegetett pályán. Az Alfa első győzelmét 1932-ben Rudolf Caracciola szerezte meg a Nordschleifén, és sort olyan hírességek folytatták, mint Tazio Nuvolari. De itt futotta 7 perc 32 másodperces rekordját az óránként 307 kilométeres sebességre képes Alfa Giulia Quadrifoglio is 2016-ban.

A Stelvio Quadrifoglio és a Giulia Quadrifoglio „NRING” jelzésű limitált sorozatának példányai exkluzív felszereltséget kaptak. A szénszálas műszerfalbetétre illesztett, sorszámozott pakett, az egyedi Circuito Grey fényezés, a gyűjtői értéket igazoló FCA Heritage hitelességi tanúsítvány egyaránt az „NRING” modellek sajátja.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS
Exit mobile version