Neves autóipari elemző és befektetési bankár a vezetőség tagjai közt: John Casesa a jövőben a Ford csoportszintű alelnökeként formálja a vállalat globális stratégiáit – Casesa vezeti majd azt a szakértői csapatot, amelynek feladata a jelenlegi üzleti stratégiák továbbfejlesztése, valamint az új lehetőségek meghatározása és kiértékelése a gazdaságos növekedés érdekében.
A Ford bejelentette, hogy a hosszú ideje autóipari elemzőként és befektetési bankárként ismert John Casesa a vállalat globális stratégiáért felelős csoportszintű alelnökeként az autógyártó jövőjének formálásában. A vállalat ezt a döntést az Egy Ford terv még eredményesebb végrehajtása érdekében hozta meg: mint köztudott, e terv célja a még kiválóbb termékek előállítása és az innovatív megoldások alkalmazása a Ford minden üzleti tevékenységében. Március 1-től a Ford elnök-vezérigazgatója, Mark Fields közvetlen beosztottjaként dolgozó, 52 éves Casesa lesz a globális stratégia és üzletfejlesztés irányításával megbízott legmagasabb szintű vezető. Feladatai során Casesa együttműködik a vállalat üzleti és szakmai vezetőivel, hogy továbbfejlessze a jelenlegi üzleti stratégiákat, és a gazdaságos növekedés érdekében új lehetőségeket tárjon fel. Casesa munkája a Ford vezetési folyamatainak is szerves részét képezi: ezek lényeges szempontja a változó gazdasági környezet állandó elemzése és ennek fényében a vállalat terveinek folyamatos tökéletesítése.
„A Ford egy látványos növekedést produkáló vállalat. Ma már fontosabb, mint valaha, hogy ne csak a napi üzletmenetre összpontosítsunk, hanem öt, tíz vagy akár tizenöt évre előre megjósoljuk, mit várnak tőlünk a vásárlók.” – mutat rá Fields. „John behatóan ismeri az üzlet és az autóipar világát. Értékes szakértelme és kiterjedt kapcsolatrendszere révén remekül irányíthatja és formálhatja majd üzleti stratégiánkat – ami azért is különösen fontos, mert éppen most alakítjuk át üzleti modellünket, és minden erőnkkel azon vagyunk, hogy újításainkkal még stabilabb jövőt építsünk.”
Casesa irányítja majd a vállalat globális stratégiai tervezését. Ennek részeként abban is közreműködik, hogy a Ford befektetéseivel olyan új termékek, technológiák és üzleti modellek szülessenek, amelyek célja az innováció és a Ford Intelligens Mobilitás tervének megvalósulása. Mielőtt a Fordhoz csatlakozott volna, Casesa a Guggenheim Partners ügyvezető igazgatójaként autóipari befektetésekkel foglalkozott. Ezt a munkakört 2010 óta töltötte be, s ez idő alatt számos vezető autógyártóval és befektetővel épített ki kapcsolatot, tanácsadóként működve a stratégiai üzleti tranzakciók lebonyolításában. A Guggenheim előtt közel 20 évet töltött vezető autóipari elemzőként a Merrill Lynch & Co. és a Schroders PLC vállalatoknál.
A General Motors terméktervezési elemzőjeként is dolgozott, korábban pedig egy, az USA északkeleti részén amerikai és import autók kereskedelmével foglalkozó vállalakozás társtulajdonosa volt. Két évtizedes elemző-kutató munkája eredményeként a befektetők másként kezdtek tekinteni az autóiparra. Jó példa erre az 1991-ben összeállított „Autók háborúja” című jelentése, ami máig mérföldkőnek számít az autóipari termékek versenyképességének mérésében. 2000-ben a „Ki készíti az autót?” című jelentése új megvilágításba helyezte a beszállítók megítélését. 2005-ben a Globális Kutatóintézettel közösen készítette el „Energiabiztonság és klímaváltozás” című tanulmányát, ami előre megjósolta a tiszta üzemű autók forradalmát. Casesa tizenegy alkalommal került fel az Institutional Investor magazin All Star listájára. A Tőzsdei Elemzők Szakvizsga Bizottságának alapító tagjaként részt vett a New York-i értéktőzsdei elemzők kvalifikációs vizsgájának (86. évfolyam) összeállításában, és tagja volt a Számviteli Normák Felhasználói Tanácsadó Bizottságának is.
                




![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


