A következő modellévre újabb limitált szériával jelentkezik a Lexus LC. A különkiadáshoz egy gyönyörű exkluzív árnyalatot kevert ki a gyártó. Mindössze száz darab készül abból a Lexus LC Inspiration kiadásból, amely idén ősszel kerül az észak-amerikai márkakereskedésekbe.
Az exkluzív kupé legnagyobb látványossága a Nori-zöld fényezés és az azzal nemes kontrasztot alkotó belső színvilág. Az autó Európában is elérhető – kicsit kevesebb titokzatossággal, de gazdagabb választékkal.
Ezüst, fekete vagy fehér: a világszerte eladott autók több mint 50 százalékát ezen három árnyalat valamelyikében rendelik meg a vevők. Ha a szürkét is idesoroljuk, a részarány meghaladja a 70 százalékot. Ez, persze, nem feltétlenül a végfelhasználók ízlését tükrözi, inkább arról lehet szó, hogy a flottakezelők, bérautó-szolgálatok és egyéb, jelentős autóparkot vásárló ügyfelek ezekkel a visszafogott, semleges, egyáltalán nem megosztó tónusokkal igyekeznek javítani a járművek esélyeit a használtpiacon.
Az ínyencek persze igyekeznek különleges színeket választani autójukhoz: sárgát, pirosat, kéket. Ezeknél a színeknél is ritkábban alkalmazza az autóipar a zöldet – Észak-Amerikában száz autóból kettőt-hármat, a világ más piacain ennél is kevesebbet rendelnek –, noha az autóiparon kívül ez egyike a legkedveltebb színeknek világszerte. Az autógyártás azonban beskatulyázta a zöldet: a versenyautókhoz illő British Racing Green, illetve a terepjárók körében kedvelt katonai tónusok mellett nemigen jut esélyhez az elegáns luxusautók szegmensében.
A Lexus dizájnereit talán pont ez a kihívás motiválta, amikor az LC kupé új Inspiration különkiadásához egy különleges tónus, a Nori-zöld mellett döntöttek. A nori egy ehető tengeri moszatfajnak a VIII. század óta használatos japán elnevezése, így egyszerre kötődik a Lexus kulturális hagyatékához, a környezeti fenntarthatósághoz és az ínyencséghez. A márka egyébként korábban csupán egyszer (az UX crossover esetében) használta ezt a ragyogó, telt tónusokat sötétebb, fenséges árnyalatokkal kombináló színt, ám a fényezés – amely az átlagosnál nagyobb mica-szemcséknek köszönhetően egyszerre hat csillogóan elegánsnak és robusztusnak – ha lehet, még jobban áll az LC-nek, mint a kompakt szabadidőjárműnek. Az LC Inspiration egyedi karosszériaszínéhez nyeregbarna tónusú félanilines bőrkárpitozás, sötétbarna Alcantara ajtópanelek, valamint a műszerfalon és a kormánykeréken barna öltésekkel varrott fekete bőrfelületek társulnak.
A 2020-as modellévre megkomponált Lexus LC Inspiration kétségtelenül a modell személyiségének arisztokratikus vonásait hangsúlyozza, szemben az idei, 2019-es LC Inspiration kiadással, amely Flare-sárga fényezéssel és szénszálas elemekkel okozott felzúdulást a szegmensben. Ahogy akkor, a műszaki paramétereken most sem változtatott a Lexus: a kupét kizárólag az 5.0 literes V8-as benzinmotorral kínálják; a 477 lóerős erőforrás 4,7 mp alatt gyorsítja 100 km/h sebességre az autót.
Egészen más a helyzet Európában, ahol a modell idén ősztől a 3.5 V6-os benzinmotorra épülő, 359 lóerős hibrid hajtáslánccal is megvásárolható lesz. Ezért cserébe csekély áldozat, hogy Inspiration helyett egyszerűen Limited Edition néven kerül forgalomba az autó, illetve hogy különleges zöld színét a valamivel földhöz ragadtabb Terrane-khaki fantázianéven jegyzik. Szintén fontos és piacbarát eltérés – emlékezzünk csak a legnépszerűbb autós színekre –, hogy Európában fekete (Graphite Black) és ezüst (Sonic Titanium) színben is elérhető lesz a lézergravírozott küszöbbetétekkel és 21 colos könnyűfém keréktárcsákkal vonzóbbá tett limitált széria.
                




![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


