Főoldal Magazin Már 1 millió connected Volvo teherautó van az utakon

Már 1 millió connected Volvo teherautó van az utakon

A Volvo Trucks világszerte ünnepli: immár egymillió összekapcsolt, vagyis digitálisan támogatott Volvo teherautó rója az utakat, folyamatosan segítve tulajdonosaikat maximális rendelkezésre állással, biztonsággal és termelékenységgel.

A modern nehéz teherautók valóságos szoftverközpontok: a digitális összekötöttség – akárcsak a személyautók világában – magától értetődővé vált, mely lehetővé teszi a Volvo teljes szolgáltatási portfóliójának használatát.

Digitális szolgáltatások az ügyfélért

Jan Hjelmgren, a Volvo Trucks termékmenedzsmentért felelős alelnöke kiemelte: „Az összekapcsolt szolgáltatások révén számos módon támogathatjuk ügyfeleinket és sofőrjeiket – optimalizálhatjuk az üzemidőt, csökkenthetjük az energiafelhasználást, hatékonyabbá és biztonságosabbá tehetjük a járműüzemeltetést. Fantasztikus érzés, hogy már egymillió connected Volvo teherautó járja a világot”.

A teherautó a fuvarozó cégek számára munkaeszköz, amelynek folyamatosan úton kell lennie, hogy értéket teremtsen – a Volvo digitális szolgáltatásai ehhez járulnak hozzá: hosszú távon a teljes társadalom működését támogatják.

Szolgáltatások: üzemidő és termelékenység

A Volvo két fő területre fókuszál: Üzemidő és Termelékenység .

  • Az Üzemidő szolgáltatások lehetővé teszik a járművek távoli megfigyelését, hibák előrejelzését, alkatrészek kopásának nyomon követését, amivel optimalizálható a szervizelés, elkerülhető a felesleges műhelylátogatás. A szoftverek over-the-air (OTA) frissítése tovább növeli a rugalmasságot.
  • A Termelékenységi szolgáltatások segítik a flottamenedzsmentet, a tervezést, a költséghatékonyságot, az üzemanyag-hatékonyságot és a biztonságot – sőt, infotainment és kényelmi megoldások is fokozzák a sofőrök mindennapjait.

Az innováció motorja

Az adatalapú, connected teherautók a Volvo innovációs és fejlesztési munkájának is új lendületet adnak: a járművekből kinyert adatok elemzése és mesterséges intelligenciával történő feldolgozása felgyorsítja az új termékek, szolgáltatások és fejlesztések megvalósulását.

„Az összekötöttség iparági átalakulást hoz: a fejlett adat- és mesterséges intelligencia elemzése révén ügyfeleink javára fejleszthetünk, és a közlekedést még fenntarthatóbbá, biztonságosabbá, hatékonyabbá tehetjük” – emelte ki Jan Hjelmgren.

A Volvo digitális platformja, a Volvo Connect, minden ügyfélnek egységes hozzáférést biztosít az összes digitális szolgáltatáshoz.