Site icon AutóAddikt

Marc Marquez garázsa egy 560 lóerős BMW M6 Cabrio modellel gazdagodott

2013 és 2014 után idén is Marc Marquez nyerte a MotoGP legeredményesebb szezonbéli abszolút kvalifikációját méltató BMW M Különdíjat, egy BMW M6 Cabrio modellt. Az 560 lóerős sportautó egy BMW M6 Coupé és egy BMW M4 Coupé mellett kap helyet a világbajnok garázsában.

A 2015-ös BMW M Különdíj nyertese: Marc Marquez. A spanyol versenyző idén ismételten a kétkerekű versenysport királykategóriájának számító MotoGP™ legeredményesebb indulójának bizonyult a futamok időmérőin, amellyel sorozatban harmadik alkalommal biztosította be magának a hőn áhított elismerést. A MotoGP™ hivatalos partnereként a BMW M divízió 2003 óta minden idény végén egy exkluzív, egyedi BMW M modellel jutalmazza az év legjobb kvalifikációját elérő versenyzőjét, 2015-ben pedig eme nagyteljesítményű trófea nem más, mint egy egyedi BMW M6 Cabrio modell.

A különleges sportautó a BMW M divízió több mint négy évtizednyi versenysport-szakértelmét örökölte meg: az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor 560 lóerős maximális teljesítményével a BMW M6 Cabrio mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsulja le a 0-100 km/órás sprintet, végsebességét pedig 250 km/óránál limitálja az elektronika (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 10,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 239 gramm / km). A BMW M modelleket jellemző csúcstechnológia a BMW M6 Cabrio modellben a többi között Drivelogic-kal ellátott duplakuplungos automataváltóban (M DCT), M karbon-kerámia fékrendszerben, Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzásban (DDC – Dynamic Damper Control) és Aktív M Differenciálműben ölt testet, amelyek együttesen kivételesen sportos és precíz vezethetőséget garantálnak, minden vezetési szituációban. Az idei BMW M Különdíj ugyanakkor látványra is lélegzetelállító: a BMW Individual exkluzív, „Frozen Blue Metallic” királykék-metál fényezése egyszerre dinamikus és elegáns megjelenést kölcsönöz a kabriónak, miközben a modell impozáns kiállását a 343 M kódjelű, eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt duplaküllős, 20 collos BMW M könnyűfém keréktárcsák erősítik tovább. Sőt mi több, az idei BMW M Különdíjnak megválasztott modell számos BMW M Performance alkatrészt is kapott. Utasterében a BMW Individual „Merino Opal White” finomszemcsés opál fehér bőrözése alkot tökéletes összhangot a BMW Individual „Piano Black” lakkfekete betétekkel.

A 2015-ös BMW M Különdíj elhódításával Marc Marquez utolérte az eddigi rekordtartókat, Valentino Rossi-t és Casey Stonert, miközben a spanyol pilóta a MotoGP™ történetének első versenyzője, aki háromszor egymás után képes volt elnyerni eme exkluzív kitüntetést. 2013-ban Marquez a versenysorozat első különdíjnyertes újoncaként vehette át a fekete BMW M6 Coupé modellt, amelyet 2014-ben egy vörös metál BMW M4 Coupé követett. A spanyol versenyző a MotoGP™ idei futamain összesen nyolc alkalommal rajtolt pole pozícióból, így a szezon végére összegyűjtött 365 pontjával ismét a BMW M Különdíj egyértelmű győztese lett. A hivatalos díjátadó ünnepséget a kétkerekű versenysport királykategóriájának idei utolsó megmérettetésén, Valenciában tartották meg szombaton. A hőn áhított BMW M6 Cabrio modellt Carmelo Ezpeleta, a versenyszériát szervező Dorna Sports vezérigazgatója és Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke adták át a fiatal világbajnoknak.

„Rendkívül boldog vagyok, amiért sorozatban harmadik alkalommal is elnyertem a BMW M különdíját” – nyilatkozta Marc Marquez a díjátadó ünnepségen. „Számunkra, akik fej-fej mellett versenyzünk fordulóról fordulóra, a BMW M Különdíj egészen különleges erővel bír. A két évvel ezelőtt elnyert BMW M6 nagyon a szívemhez nőtt, elképesztő a gyorsulása és bámulatos a vezethetősége. Az pedig, hogy a különdíj idén egy BMW M6 Cabrio, még különlegesebbé emeli számomra ezt a kitüntetést. Ez az első kabrió, amit megnyertem, és tekintve, hogy Spanyolországban élek, ez egyszerűen tökéletes számomra. Már alig várom, hogy végre kipróbálhassam!” – újságolta a MotoGP™ világbajnoka.

„A BMW M Különdíj a BMW M divízióval megkötött hosszútávú és kiváltképp sikeres együttműködésünk egyik fontos eleme” – vette át a szót Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója. „Fantasztikus, hogy a BMW M divízió ilyen különleges módon méltányolja a MotoGP™ versenyzőinek teljesítményét. A BMW M Különdíj a versenyszéria egyik legkiemelkedőbb fénypontja, immáron tizenhárom éve, és a BMW M divízió évről évre túlteljesíti önmagát e téren. Marc Marquez a BMW M6 Cabrio modellel ismét egy lélegzetelállító sportautót nyert el. Gratulálunk neki! Semmi kétségem afelől, hogy az együtt töltött vezetés minden egyes méterét ki fogja élvezni” – tette hozzá Carmelo Ezpeleta.

„Marc Marquez két évvel ezelőtt motorsport-történelmet írt, amikor a MotoGP™ akkori újoncaként elsőre megnyerte a BMW M különdíját. Most pedig ő lett az első versenyző, akinek ez sorozatban háromszor is sikerült. Szívből gratulálunk neki ehhez a lenyűgöző teljesítményhez!” – mondta Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke. „A BMW M Különdíj a BMW sorozatbéli átfogó szerepvállalásának egyik legfőbb pillére, a díj kiválasztásakor pedig mindig nagyon odafigyelünk arra, hogy az idény legjobb indulóját egy igazi különlegességgel jutalmazzuk meg. Úgy hiszem, a BMW M6 Cabrio modellel idén ez ismét sikerült. Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a MotoGP™ versenyzői, akik a legfejlettebb technológiai innovációk, az elképesztő sebesség és a folyamatos versenyzés mindennapjaiban élnek, valósággal vágynak a BMW M Különdíjra. Ez is azt igazolja, hogy ezek a tulajdonságok mélyen a termékeinkbe vannak kódolva, és ennek köszönhető, hogy még a világ leggyorsabb kétkerekű versenyzőinek körében is kivételes népszerűségnek örvendenek. Reméljük, hogy Marc Marquez örömét leli majd a BMW M6 Cabrio modellben, és már nagyon várja a 2016-os BMW M Különdíjat” – fogalmazott a BMW M divízió első embere.

A BMW M Különdíjat idén immáron tizenharmadik alkalommal adta át a MotoGP™ legeredményesebb indulójának a bajor gyártó. Akárcsak a világbajnoki címért folyó küzdelem esetében, úgy a BMW M Különdíjért is pontokat gyűjtenek a versenyzők, minden egyes versenyhétvégén. A BMW a pole pozícióból induló pilótát 25 ponttal, a második rajtkockát elnyerő indulót 20 ponttal, míg a harmadikat 16 ponttal jutalmazza – és így tovább lefelé, egészen az 1 pontot érő tizenötödik rajtpozícióig. A BMW M Különdíjat eszerint minden évben az a versenyző nyeri el, aki az egyes futamok kvalifikációin a legtöbb abszolút pontot gyűjti össze. A jelenlegi rekordtartó Marc Marquez, Valentino Rossi és Casey Stoner, egyaránt három-három eddig elnyert BMW M Különdíjjal – közülük Marc Marquez az egyetlen, akinek ez három egymás utáni alkalommal sikerült. Honfitársa, a spanyol Jorge Lorenzo eddig két alkalommal hódította el a BMW M különdíját. Sete Gibernau és Nicky Hayden versenyzők nevéhez egy-egy BMW M Különdíj fűződik.

A BMW M divízió

A BMW M divízió (BMW M GmbH) a BMW AG teljes körű leányvállalata. Öt területre kiterjedő termék- és szolgáltatáskínálatával (BMW M modellek, BMW M Performance modellek, BMW Individual, M Sports Opciók és Csomagok, illetve BMW Group Driving Experience), valamint biztonsági, veszélyhelyzet-kezelési és speciális célú járműveivel a BMW M divízió azon ügyfelek különleges igényeinek kielégítésére törekszik, akik nem kötnek kompromisszumokat sem a teljesítmény, sem az exkluzivitás, sem pedig az egyénre szabhatóság terén. A vállalatot 1972-ben alapították Münchenben, BMW Motorsport GmbH néven. Az M betű azóta világszerte a versenysportban elért sikerek és a közutakra tervezett nagyteljesítményű sportautók szimbólumává vált.

Exit mobile version