AutóAddikt Magazin Marc Marquez garázsa egy 560 lóerős BMW M6 Cabrio modellel gazdagodott

Marc Marquez garázsa egy 560 lóerős BMW M6 Cabrio modellel gazdagodott

2013 és 2014 után idén is Marc Marquez nyerte a MotoGP legeredményesebb szezonbéli abszolút kvalifikációját méltató BMW M Különdíjat, egy BMW M6 Cabrio modellt. Az 560 lóerős sportautó egy BMW M6 Coupé és egy BMW M4 Coupé mellett kap helyet a világbajnok garázsában.

marc-marquez-bmw-m6-cabrio-autoaddikt

A 2015-ös BMW M Különdíj nyertese: Marc Marquez. A spanyol versenyző idén ismételten a kétkerekű versenysport királykategóriájának számító MotoGP™ legeredményesebb indulójának bizonyult a futamok időmérőin, amellyel sorozatban harmadik alkalommal biztosította be magának a hőn áhított elismerést. A MotoGP™ hivatalos partnereként a BMW M divízió 2003 óta minden idény végén egy exkluzív, egyedi BMW M modellel jutalmazza az év legjobb kvalifikációját elérő versenyzőjét, 2015-ben pedig eme nagyteljesítményű trófea nem más, mint egy egyedi BMW M6 Cabrio modell.

A különleges sportautó a BMW M divízió több mint négy évtizednyi versenysport-szakértelmét örökölte meg: az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor 560 lóerős maximális teljesítményével a BMW M6 Cabrio mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsulja le a 0-100 km/órás sprintet, végsebességét pedig 250 km/óránál limitálja az elektronika (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 10,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 239 gramm / km). A BMW M modelleket jellemző csúcstechnológia a BMW M6 Cabrio modellben a többi között Drivelogic-kal ellátott duplakuplungos automataváltóban (M DCT), M karbon-kerámia fékrendszerben, Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzásban (DDC – Dynamic Damper Control) és Aktív M Differenciálműben ölt testet, amelyek együttesen kivételesen sportos és precíz vezethetőséget garantálnak, minden vezetési szituációban. Az idei BMW M Különdíj ugyanakkor látványra is lélegzetelállító: a BMW Individual exkluzív, „Frozen Blue Metallic” királykék-metál fényezése egyszerre dinamikus és elegáns megjelenést kölcsönöz a kabriónak, miközben a modell impozáns kiállását a 343 M kódjelű, eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt duplaküllős, 20 collos BMW M könnyűfém keréktárcsák erősítik tovább. Sőt mi több, az idei BMW M Különdíjnak megválasztott modell számos BMW M Performance alkatrészt is kapott. Utasterében a BMW Individual „Merino Opal White” finomszemcsés opál fehér bőrözése alkot tökéletes összhangot a BMW Individual „Piano Black” lakkfekete betétekkel.

A 2015-ös BMW M Különdíj elhódításával Marc Marquez utolérte az eddigi rekordtartókat, Valentino Rossi-t és Casey Stonert, miközben a spanyol pilóta a MotoGP™ történetének első versenyzője, aki háromszor egymás után képes volt elnyerni eme exkluzív kitüntetést. 2013-ban Marquez a versenysorozat első különdíjnyertes újoncaként vehette át a fekete BMW M6 Coupé modellt, amelyet 2014-ben egy vörös metál BMW M4 Coupé követett. A spanyol versenyző a MotoGP™ idei futamain összesen nyolc alkalommal rajtolt pole pozícióból, így a szezon végére összegyűjtött 365 pontjával ismét a BMW M Különdíj egyértelmű győztese lett. A hivatalos díjátadó ünnepséget a kétkerekű versenysport királykategóriájának idei utolsó megmérettetésén, Valenciában tartották meg szombaton. A hőn áhított BMW M6 Cabrio modellt Carmelo Ezpeleta, a versenyszériát szervező Dorna Sports vezérigazgatója és Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke adták át a fiatal világbajnoknak.

„Rendkívül boldog vagyok, amiért sorozatban harmadik alkalommal is elnyertem a BMW M különdíját” – nyilatkozta Marc Marquez a díjátadó ünnepségen. „Számunkra, akik fej-fej mellett versenyzünk fordulóról fordulóra, a BMW M Különdíj egészen különleges erővel bír. A két évvel ezelőtt elnyert BMW M6 nagyon a szívemhez nőtt, elképesztő a gyorsulása és bámulatos a vezethetősége. Az pedig, hogy a különdíj idén egy BMW M6 Cabrio, még különlegesebbé emeli számomra ezt a kitüntetést. Ez az első kabrió, amit megnyertem, és tekintve, hogy Spanyolországban élek, ez egyszerűen tökéletes számomra. Már alig várom, hogy végre kipróbálhassam!” – újságolta a MotoGP™ világbajnoka.

„A BMW M Különdíj a BMW M divízióval megkötött hosszútávú és kiváltképp sikeres együttműködésünk egyik fontos eleme” – vette át a szót Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója. „Fantasztikus, hogy a BMW M divízió ilyen különleges módon méltányolja a MotoGP™ versenyzőinek teljesítményét. A BMW M Különdíj a versenyszéria egyik legkiemelkedőbb fénypontja, immáron tizenhárom éve, és a BMW M divízió évről évre túlteljesíti önmagát e téren. Marc Marquez a BMW M6 Cabrio modellel ismét egy lélegzetelállító sportautót nyert el. Gratulálunk neki! Semmi kétségem afelől, hogy az együtt töltött vezetés minden egyes méterét ki fogja élvezni” – tette hozzá Carmelo Ezpeleta.

„Marc Marquez két évvel ezelőtt motorsport-történelmet írt, amikor a MotoGP™ akkori újoncaként elsőre megnyerte a BMW M különdíját. Most pedig ő lett az első versenyző, akinek ez sorozatban háromszor is sikerült. Szívből gratulálunk neki ehhez a lenyűgöző teljesítményhez!” – mondta Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke. „A BMW M Különdíj a BMW sorozatbéli átfogó szerepvállalásának egyik legfőbb pillére, a díj kiválasztásakor pedig mindig nagyon odafigyelünk arra, hogy az idény legjobb indulóját egy igazi különlegességgel jutalmazzuk meg. Úgy hiszem, a BMW M6 Cabrio modellel idén ez ismét sikerült. Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a MotoGP™ versenyzői, akik a legfejlettebb technológiai innovációk, az elképesztő sebesség és a folyamatos versenyzés mindennapjaiban élnek, valósággal vágynak a BMW M Különdíjra. Ez is azt igazolja, hogy ezek a tulajdonságok mélyen a termékeinkbe vannak kódolva, és ennek köszönhető, hogy még a világ leggyorsabb kétkerekű versenyzőinek körében is kivételes népszerűségnek örvendenek. Reméljük, hogy Marc Marquez örömét leli majd a BMW M6 Cabrio modellben, és már nagyon várja a 2016-os BMW M Különdíjat” – fogalmazott a BMW M divízió első embere.

A BMW M Különdíjat idén immáron tizenharmadik alkalommal adta át a MotoGP™ legeredményesebb indulójának a bajor gyártó. Akárcsak a világbajnoki címért folyó küzdelem esetében, úgy a BMW M Különdíjért is pontokat gyűjtenek a versenyzők, minden egyes versenyhétvégén. A BMW a pole pozícióból induló pilótát 25 ponttal, a második rajtkockát elnyerő indulót 20 ponttal, míg a harmadikat 16 ponttal jutalmazza – és így tovább lefelé, egészen az 1 pontot érő tizenötödik rajtpozícióig. A BMW M Különdíjat eszerint minden évben az a versenyző nyeri el, aki az egyes futamok kvalifikációin a legtöbb abszolút pontot gyűjti össze. A jelenlegi rekordtartó Marc Marquez, Valentino Rossi és Casey Stoner, egyaránt három-három eddig elnyert BMW M Különdíjjal – közülük Marc Marquez az egyetlen, akinek ez három egymás utáni alkalommal sikerült. Honfitársa, a spanyol Jorge Lorenzo eddig két alkalommal hódította el a BMW M különdíját. Sete Gibernau és Nicky Hayden versenyzők nevéhez egy-egy BMW M Különdíj fűződik.

A BMW M divízió

A BMW M divízió (BMW M GmbH) a BMW AG teljes körű leányvállalata. Öt területre kiterjedő termék- és szolgáltatáskínálatával (BMW M modellek, BMW M Performance modellek, BMW Individual, M Sports Opciók és Csomagok, illetve BMW Group Driving Experience), valamint biztonsági, veszélyhelyzet-kezelési és speciális célú járműveivel a BMW M divízió azon ügyfelek különleges igényeinek kielégítésére törekszik, akik nem kötnek kompromisszumokat sem a teljesítmény, sem az exkluzivitás, sem pedig az egyénre szabhatóság terén. A vállalatot 1972-ben alapították Münchenben, BMW Motorsport GmbH néven. Az M betű azóta világszerte a versenysportban elért sikerek és a közutakra tervezett nagyteljesítményű sportautók szimbólumává vált.