Helyi társvállalat bevonása nélkül hozza létre első kínai elektromosjármű-gyártó üzemét a Toyota-csoport. A 100 százalékban saját tulajdonú létesítményben már 2027-ben beindulhat a termelés.
Külföldi beruházók hosszú éveken át csak helyi partnerek bevonásával – azaz bizonyos fokú állami tulajdonrész mellett – kezdhettek gazdasági, ipari tevékenységbe Kínában. Ez különösen látványosan jelentkezett az autóiparban: a Toyota például a XX. század utolsó éveiben a Tianjin Automobile Industry Group bevonásával hozhatta létre autóipari alkatrészeket gyártó vegyesvállalatait. Ezt követte az ezredforduló után a FAW Toyota Motor (FAW Toyota) és a Guangzhou Toyota Motor (GAC Toyota.)
Ezek a szabályok azonban mostanra sokat lazultak, ma már 100 százalékban külföldi tulajdonú ipari létesítmények is kaphatnak engedélyt. Ez történt most is: a Toyota-csoport vadonatúj villanyautó-gyártó üzeme, amelyre április végén adta áldását Peking, teljes egészében a japán vállalat saját beruházásaként valósulhat meg, méghozzá olyan rohamtempóban, ami a villámépítkezésekhez szokott kínai közönséget is megdöbbentette.
Az 1,13 millió négyzetméteren elterülő üzem, amelyben a Lexus márka számára fognak villanyautókat gyártani, már 2026 nyarára – alig több mint egy év alatt – felépülhet, és 2027-től megkezdődhet a termelés: évente akár 100 ezer autót fognak itt előállítani, részben globális modelleket, részben a helyi piaci igényekhez igazított, vagy teljes egészében azokhoz fejlesztett típusokat.
A sanghaji üzem non-stop kapcsolatban áll a Toyota japán központjával, így zavartalanul és rugalmasan mehet a munka, igény esetén akár három műszakban.
A Toyota-csoport viszonylag későn szállt fel a villanyautó-vonatra, azonban kezdi ledolgozni a hátrányát. Ebben különösen fontos szerepet játszik a bZ3X, amely ma már a legnépszerűbb nem hazai gyártású villanyautó Kínában. Szintén ígéretes a frissen bevezetett bZ5, amely méretét tekintve a Tesla Model Y közvetlen vetélytársa, de csak fele annyiba kerül Kínában. Az is meredek emelkedést vetít előre, hogy a Toyota a legnagyobb helyi technológiai vállalatokkal karöltve fejleszti digitális és önvezető rendszereit.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


