Megtörtént az összes Peugeot, Citroën, DS, Opel és Vauxhall személygépkocsi WLTP1 szabvány szerinti típusjóváhagyása, amely reálisabb képet nyújt a gépjárművek valós üzemanyag-fogyasztásáról.
Már az új szabályozást megelőzően bevezetett sikeres műszaki megoldásoknak köszönhetően – SCR (Selective Catalytic Reduction) rendszer, benzines részecskeszűrő (GPF) – a PSA a legszigorúbb szabványok alkalmazásában is élen jár.
Gilles Le Borgne, a PSA minőségbiztosítási és fejlesztési igazgatója a következőket nyilatkozta: „A káros anyagok kezelésére alkalmazott olyan műszaki megoldások révén, mint amilyen a 2013-ban az összes dízelmotorunkon bevezetett SCR, vagy mostanában a közvetlen befecskendezéses benzinmotorokon alkalmazott GPF, környezetkímélő gépjárműveket tudunk kínálni ügyfeleinknek, és a károsanyag-kibocsátás leszorítása tekintetében is meg tudjuk őrizni vezető pozíciónkat.”
A WLTP szabvány egy szigorúbb és hosszabb típusjóváhagyási eljárás, mely jobban tükrözi a gépjárművek valós használati körülmények közötti fogyasztását és CO2-kibocsátását, mint a koábbi tanúsítási eljárás, a NEDC.
A következő lépést a 2019. szeptemberben életbe lépő Euro 6.d-Temp szabvány fogja jelenteni. Az új norma a valós vezetési körülmények között (RDE = Real Driving Emissions), közúton mért károsanyag-kibocsátásokat (NOx, PN) is figyelembe veszi majd.
A PSA Csoport 2015 óta nyíltan támogatja a WLTP eljárás bevezetését. Emellett a PSA az átláthatóságra való törekvés egyedülálló példáját nyújtotta azzal, hogy a Peugeot, Citroën és DS márka honlapjain több mint 1000 modell valós vezetési körülmények között mért fogyasztási, majd NOx- és részecskekibocsátási adatait is közzétette. Az ügyfelek – a korrekt tájékoztatás mellett – a gépjárműmodell és a használati paraméterek megadásával egyben saját üzenyag-fogyasztásukat is meg tudják jeleníteni. Az adatok meghatározása a T&E és FNE2 civil szervezetekkel közösen kifejlesztett és egy független harmadik fél (Bureau Veritas) által hitelesített protokoll alapján történt.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


