Több X-szériás BMW is szerepelt már az Autóaddikt.hu autóteszt rovatában, ám az X3 eddig még nem tette tiszteletét hasábjainkon. Nem sokkal az X2 hazai bemutatója után érkezett a BMW X3 xDrive20d tesztautó, természetesen neki is láttunk kivesézésnek.
Biztosan emlékszünk még arra az érára, amikor a BMW X palettája úgymond gyerekcipőben járt. Akkoriban indult be a SUV-ok népszerűsége, bár még az újdonság erejével hatott maga a szegmens megközelítése; emészteni kellett az USA-ból beszivárgó stílusirányzat téhódítását. A BMW kihozta az X5-öt, ami meghatározó eleme lett a mindenkori SUV-szegmensnek, a mai napig erre a modellre asszociálunk elsőként, ha szóba kerül a kategória.
Érdekes, hogy anno az X5 igazán nagyautós élményt nyújtott. Ahogyan ma is így van, hiszen az akkori X5 ma sem számít kicsinek, viszont ha azt nézzük, hogy a 2018-as modellévű X3 szinte ugyanolyan paraméterekkel bír, mint a korai X5, bizony elámulunk. Hihetetlen, de így van: az X3 túlnőtt kategóriáján, legalábbis a régebbi elvárásokat és trendeket figyelembe véve.
Ez lenne a elgélhetőbb az X szériából?
Elöljáróban megjegyezzük: véleményünk szerint az X3-vonal jelenleg a legélhetőbb, legpraktikusabb X sorozatú BMW, a maga területén persze. Értjük ezalatt azt, hogy nem túl kicsi, nem túl nagy, pont ideális pozícionálás. Sokaknak már az X5 is hodály, nem beszélve az X6-ról, ami meg pláne (az X6 formaterve viszont sok mindent maga alá gyűr, ez sem kétséges).
Oldalnézetből jönnek a klasszikus formák igazán: így kell kinéznie egy SUV-nek, még akkor is, ha kicsit mára átértelmezést nyert a kategória. Hosszú motorháztető-vonal, majd’ ugyanolyan hosszú tetőív (legalábbis szemmértékre), majd hirtelen csapott kialakítás a farnál. Mindez belefér 4708 milliméter hosszba, ami máris sejteti a kompaktságot annak ellenére, hogy a BMW X3 xDrive20d igazán nagyautós jelleggel domborít.
Mindig találni hasonlóságot, egyezést korábbi vonalakon. Hiába, BMW – és hű a hagyományokhoz
A BMW-től (s persze a tökély konfigurálás mikéntjétől) megszokott prémium belső fogadta stábunkat a BMW X3 xDrive20d tesztautó esetében is. Kifinomult, minden részletre kiterjedő megoldásegyüttes, precíz varrások a bőrkárpiton, lágy és selymes tapintású felületek.
Hamisítatlan prémiumérzet ez, hozzá hasonlót nagyon ritkán érezni még szegmensen belül is. Aki még csak nem is elhívatott a BMW márka irányába, az is jó ismeri ezt az érzést, ráadásul ha az alcsonyabb felszereltség területén kutakodunk, hasonlóan jók a benyomások.
Remek fogású kormánykerék, tradicionálisan kitűnő áttekinthetőség a műszeregységek tekintetében, kézre eső kezelőszervek, mindezek mellé pedig csúcstechnológiát felvonultató biztonsági asszisztensek sokasága teszi kitűnővé a BMW X3 xDrive20d modellt.
Az ülések elöl jól hangolhatók, remekbeszabottan állíthatók az utasok testalkatához a legmegfelelőbb pozícióba. Az ülő- és hátlapok ideálisak, előbbi kellő hosszal bír (volt combtámasz is természetesen a tesztautóban), utóbbi pedig megfelelő szélességet nyújt tagbaszakadtabb felhasználóknak is.
Kényelem mesterfokon
A hajtáslánchoz társított 8 sebességes automataváltó még mindig lenyűgözően pontos, a fel- és visszaváltások észrevétlenül történnek, mindig úgy alkalmazkodva pillanatnyi vezetési stílusunkhoz, ahogyan leginkább szeretnénk.
Gazdaságos fenntartással domborít a 20d
AHogyan említettük feljebb, a hatékony 20d motor dinamikája, rugalmassága mellett csekély fogyasztási mutatókkal bír: városi-elővárosi autózással 6.1 literes átlagott rögzítettünk 100 kilométerre, míg országúti környezetben sikerült 4.6 literes értéket produkálnunk.
2018 BMW X3 xDrive20d specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 1995 cm³
Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750 ford./perc
Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4708 mm
Szélesség: 1891 mm
Magasság: 1676 mm
Tengelytáv: 2864 mm
Első gumik mérete: 245/45 R18
Hátsó gumik mérete: 245/45 R18
Tömeg, üresen: 1700 kg
Megengedett össztömeg: 2530 kg
Csomagtartó mérete: 550 liter, 1600 literre bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 67 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 210 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.1 s (gyári), 8.2 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 6.1 l/100 km
Országúti: 4.6 l/100 km
Vegyes: 5.5 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.7 l/100km
Országúti: 5.0 l/100km
Vegyes: 5.2 l/100km
CO2 kibocsátás: 138 g/km
Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS