Site icon AutóAddikt

[TESZT] DS4 E-Tense Performance Line+ – a lényeg a részletekben rejlik

A franciák mindig is szerettek játszani az egyedi, konzervatívnak épp nem mondható formaisággal és funkcionalitással – kiváltképp, ha az autógyártásról van szó. A Citroën-ből kivált DS brand egyik gyöngyszeme minden kétséget kizáróan a DS4 – egy E-Tense Performance+ verziót teszteltünk.

Nem véletlenül jeleztük előre a címben, hogy a DS4 lényegiségét a részletekben kell keresni. Bár nem nagyon kell keresgélni semmit, hiszen első blikkre máris megbizonyosodunk arról, hogy nem egy hétköznapi autó áll előttünk a DS4 személyében, amolyan régimódi francia egyedi dizájnkavalkád köszön vissza ránk minden tekintetben.

Minden tekintetben egyedi maradt

Orr-rész tekintetében a DS4 máris tarol a unique kategóriában, ugyanis a gigászira kanyarított hűtőmaszk-rostély, annak mintázata máris bevonzza a tekintetet. A maszk sziluettje remekül folytatódik a fényszóróbűrák tokozásánál, majd az egész L-alakú nappali menetfénycsíkokban végződik. Mindezt úgy, hogy az egész formavilágra jellemző környezettel remekbeszabott egységet alkosson, a domborulatokat átvéve az oldalvezetés dizájnelemeihez.

Oldalról máris szembetűnnek a DS-stílusjegyek ismét; a formatervezők nagy valószínűséggel itt is a fénytörésekkel, kvázi a legömbölyítésekkel játszottak: az A oszloptól, az első ajtó lenti részétől enyhén, pár fokos szögben ível felfelé egy domborvonal, egészen a C oszlopig, a hátsó ajtó egyharmadáig, de máris látható a hátsó kerékjárati ív felett a következő törésvonal, amely már a hátsó rész zárófényeinek búrakialakítását vezeti fel. Övvonalak tekintetében kétharmados az arány nagyjából, a hátsó ablakoknál felfelé ívelő csík zárja a kialakítást a C oszlopig.

Mára kezd trenddé válni az elektromosan nyíló-kiugró kilincsek alkalmazása, a DS4-nél sincs ez másképp: a négy, krómozást kapott fogantyú automatikusan előbújik, amint az indítókulccsal közelítünk az autóhoz, egyébként pedig a jobb szélső rész enyhe benyomásával hívható elő manuálisan, ha ilyen módon próbálnánk bejutni az autóba.

Mint ahogyan az lenni szokott, a farrésznél mintha kicsit elfogyott volna a dizájnerek szuflája, itt már dejavu-vel közelítünk – ugyanakkor ez semmit nem von le a DS4 átfogóan különleges és szép megjelenéséből. A lámpák vékonyra húzottak, az egyedii DS-arculat a mintázatukból jól tükröződik (az ötödik ajtó üvegezésének két oldalán szintén az ismerős motívumok jelentkeznek), a lökhárítóelem két integrált kipufogóvéggel lett kiegészítve.

Utastér: made in France

Egyedi megoldásokkal folytatódik az enteriőr összetétele is. Mindez alapvetően a kezelőegységek elrendezésén és kialakításán érződik leginkább: az ablakemelő gombok például az ajtók beltérkárpitjának felső részére lettek helyezve, egymás mögé (első és hátsó ablakok), ami rendkívül impozáns, és könnyen meg is szokható. A szellőzőrostélyok nyitását-zárását a középkonzol díszcsíkjába helyezett kallantyúkkal intézhetjük, amelyek alapállásban a díszcsík apró részleteit teszik ki – szintén gyönyörű kivitelezés.

Maga a cockpit LCD alapú infotainmentre és óracsoportra épít, egy kisebb és egy nagyobb kijelző áll rendelkezésre, amelyek teljesen jól és értelmezhetően közvetítik a szükséges információkat. A műszerfal kissé hajlított ívben végződik az utasoldali résznél, míg az oldalsó levegőztetők mindkét oldalon az ajtók A oszlopi részén lettek elhelyezve.

Remek tapintású anyaghasználattal domborít a DS4, ténylegesen prémiumérzetet hordozva. Ez a kormány fogásán is jól érződik, amely megfelelően vastag és ergonomikus, az alsó ív a be- és kiszállást könnyítendő ki van egyenesítve.

Annak ellenére, hogy a DS4 az összes alapfunkció kijelzést LCD-n oldja meg, található sok fizikai kezelőgomb és egység. A klímapanel például ilyen, a fent említett levegőztetőgombok szintén. A váltó kezelőgombja egy előre és hátra kattintható elem, a szokásos RND tartományban, külön gombbal választható ki a P, illetve az M opció.

Közvetlenül a váltókulissza végződésénél található a DS4 touchpad-je, amellyel az infotainmentet, a hangrendszert és egyéb kényelmi funkciókat irányíthatunk. A touchpad reakciókészsége átlagos, könnyedén szennyeződik (ujjnyomos lesz rövid idő alatt). Tesztjeink során keveset használtuk ugyan, de egy kellemes kiegészítője a komfortos utazásnak.

Sportos aspektus

Mivel Performance Line+ felszereltségű volt a tesztelt DS4, ezért nem is volt meglepő, hogy az ülések alapvetően sportos megközelítést kaptak sok egyéb más mellett. Az oldaltartás ebből kifolyólag remek, viszont a kényelemérzet – ami ugyan megvan végig – egy idő után, úgy a 100-adik egyhuzamban megtett kilométer után már nem annyira egyértelműen csúcsra járatott. Bár az ülő- és hátlapok hossza, szélessége rendben van, a puhaság közepes.

Fej- és lábterek tekintetében minden jó a DS4-nél, kategóriájához képest is tágasnak fediniálható, annak ellenére, hogy a hátsó üléseknél a C oszlopi lefelé ívelés már érezteti hatását. 180 centiméteres magasságig nincs különösebb kompromisszum, két felnőtt kényelmesen elfér hosszabb távon is.

Említettük a tesztelt DS4 Performance+ felszereltségét, ennek megfelelően a futómű is keményebbnek érződik, a 19-es kerekekre feszített 205/55 R19 abroncsok is ezt az érzetet erősítik. Ugyanakkor a DS4 utaskaninjának zajszigetelése kitűnő, menet- és szélzaj minimálisan hallatszik még 100 kilométer/óra felett is, ami szintén erősíti a prémiumkategória-besorolást.

Tisztán elektromosan és hibrid módban is kitűnő a DS4 E-Tense

Plug-in hybrid hajtásláncot kapott a DS4 tesztautó. Ez azt jelenti, hogy egy 4 hengeres, 180 lóerős, 1598 köbcentis benzinmotor, valamint egy 110 lőerős villanymotor áll rendelkezésünkre, 225 lóerő összteljesítménnyel, amelyet egységesen 6000-es percenkénti fordulaton ad le a rendszer. A benzinmotor 250 Newtonméter, míg a villanymotor 320 Newtonméter forgatónyomatékot présel ki magából, az össznyomaték (full hibrid módban) 360 Newtonméter, 1750-es percenkénti fordulatszámon.

52 kilométert tud megtenni tisztán elektromos módban a DS4 E-Tense, 10A töltéssel az akkumulátor körülbelül 6 óra alatt tölthető fel nulláról száz százalékosra. Az akku teljes lemerülése után sem veszítünk a tisztán elektromos hajtás rendelkezésre állásából, ugyanis full hybrid módra vált a hajtás, és teljes értékű hibridként autózhatunk.

Mindezeknek megfelelően a DS4 E-Tense fogyasztása kitűnően alakult: vegyes használattal 4.1, míg országúti környezetben 1.1-2.8 literes átlagokat mértünk. Utóbbi érték teljesen feltöltött akkumulátorral, 100 kilométeres megtett átlagok mellett született.

Árazás

A cikkben szereplő DS4 E-Tense árcéduláján közel 22 millió forintos összeg található, míg az alapár 18 millió forint környékén indul.

2023 DS4 E-Tense Performance Line+ specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres benzinmotor turbóval+elektromotor, plugin hybrid hajtás

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 180 LE+110 LE @ N/A ford./perc

Rendszerteljesítmény: 225 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 360 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, 8 fokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4400 mm

Szélesség: 1866 mm

Magasság: 1470 mm

Tengelytáv: 2670 mm

Első gumik mérete: 205/55 R19

Hátsó gumik mérete: 205/55 R189

Tömeg, üresen: 1653 kg

Megengedett össztömeg: 2130 kg

Csomagtartó mérete: 390 liter, bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 40 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 233 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.9 s (gyári), 7.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 1.1-2.8 l/100 km

Országúti: 1.1-2.8 l/100 km

Vegyes: 4.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100 km

Országúti: N/A l/100 km

Vegyes: 1.3 l/100 km

CO2 kibocsátás: 30 g/km

Bővebb információ a DS magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.huFacebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Exit mobile version