A Ford Explorer EV Premium Extended Range brit piaci változata komoly előnyökkel érkezik, ötvözve a klasszikus Ford-erényeket az elektromos SUV-ok modern világával. Kifejezetten olyan családokat céloz, akiknek lényeges a mindennapi használhatóság, az elektromos hajtás hatékonysága és a kényelmes utazás, miközben a teljesítmény és a hosszú hatótáv sem marad el.
Teljesítmény és hajtáslánc
Az Explorer EV brit változatában egy 77 kWh kapacitású (nettó felhasználható) lítium-ion akkumulátor és egy hátsókerék-hajtású elektromotor dolgozik. A rendszer 286 lóerőt (210 kW) és 545 Nm maximális nyomatékot biztosít. Az autó gyorsulása is figyelemre méltó, 0-ról 100 km/órára mindössze 6,4 másodperc alatt képes.


A dinamizmus ellenére a fogyasztási adatok kifejezetten kedvezőek: átlagos brit használat mellett 14–18 kWh/100 km energiafelhasználás teljesíthető. A végsebességet 180 km/órában korlátozták, ami a kategória biztonsági és hatékonysági elvárásainak is megfelel.





Elektromos hatótáv és töltés
WLTP szerinti hatótávja akár 602 km, ez a családi utakhoz és ingázáshoz is elegendő lehet. Valós körülmények között 450-500 km teljesíthető egy feltöltéssel, nagyobb sebességnél, autópályás használatnál is reális a 400 km körüli érték. Gyors DC töltéssel (150 kW-ig) az Explorer 10-től 80%-ig körülbelül 30 perc alatt tölthető, így hosszabb utakon sem kell hosszan vesztegelni.


Praktikum, térkínálat, belső kialakítás
A 4,468 mm-es hossz, 1,871 mm-es szélesség és 1,630 mm-es magasság tágas belső teret biztosít. A hátsókerék-hajtásnak köszönhetően a csomagtér 536 liter, lehajtott hátsó ülésekkel akár 1,422 literre bővíthető, amely a kategóriában kiemelkedő.




Az utastér minőségi anyagokat és számos praktikus megoldást kínál, a Premium felszereltségben panoráma napfénytető, B&O hangrendszer, 20 colos könnyűfém keréktárcsák, fűthető, masszázs funkciós vezetőülés, vezeték nélküli töltés és adaptív tempomat is megtalálható.





Vezetési élmény és komfort
Az Explorer EV vezethetősége magabiztos: a kormányzás pontos, a futómű stabil, a gördülési zaj és menetzaj alacsony, így hosszabb utakon is kellemes a kabin csöndje. Az adaptív felfüggesztés jól csillapítja a kisebb úthibákat, városi környezetben és autópályán is egyaránt kényelmes marad a rugózás.




Hatékonyság és üzemeltetési költségek
A 14–18 kWh/100 km fogyasztás kedvező, a Ford Explorer EV minden „zónában szabadon mozoghat” (ULEZ, zöld rendszám), mentes a regisztrációs adótól és minimalizált céges autóadóval bír. Ezek előnyeit különösen a brit nagyvárosokban használók értékelik.









A Ford Explorer EV Premium Extended Range ideális választás a brit családok, ingázók és hosszabb utakra vágyó sofőrök számára. A versenyképes hatótáv, modern technológia, praktikus térkínálat, kényelmes utazás és a klasszikus Ford-biztonság révén az Explorer EV komoly szereplő az elektromos SUV-k mezőnyében.
Angliában, London környékén vezettük – egy élmény volt!
A Ford Explorer EV Premium Extended Range modellel tett legutóbbi kirándulásunk során bejártuk London különböző vidékeit és elővárosait. Akár lakóövezetek keskeny utcáin, akár vidéki kanyargós utakon, akár nyüzsgő autópályákon közlekedtünk, az Explorer EV mindenhol bizonyított. Kompakt európai méretei és agilis kezelhetősége révén könnyedén mozgott akár zsúfolt parkolókban és szűk kanyarokban is, ahol a nagyobb SUV-k gyakran nehezen boldogulnak.


Az út egyik fénypontja a jármű megbízható hatótávja volt. Még teljes napos utazások során, amikor öt utassal és csomagokkal voltunk úton, a valós fogyasztási értékek közel estek a gyári adatokhoz, vegyes körülmények között rendszeresen átléptük a 400 km-t két töltés között. Ez a biztos teljesítmény különösen hasznos volt akkor, amikor olyan területeket fedeztünk fel, ahol a töltőhálózat ritkább.








Az ötszemélyes utazás sem okozott gondot a tágas utastérben. Hátul is bőséges lábtér állt rendelkezésre felnőttek számára, akár rövidebb ingázásról, akár hosszabb kirándulásról volt szó. A rugalmas csomagtér-kialakítás és a lehajtható hátsó ülések révén könnyedén elfértek a csomagok, piknik kellékek, és minden egyéb, ami egy teljes napos kiruccanáshoz kell – sosem kellett lemondanunk semmiről a helyszűke miatt.



A környék bejárása során változatos útfelületekkel találkoztunk: sima városi aszfalttal, kanyargós vidéki utakkal és időnként esős, változékony időjárással. Az Explorer EV adaptív futóműve mindegyik helyzetben csendes, kiegyensúlyozott utazást nyújtott, elnyelve az úthibákat, így sem a beszélgetést, sem a zenét nem zavarta meg semmi. A biztonsági és vezetéstámogató rendszerek – mint a sávtartó, az adaptív tempomat és a gyors reagálású navigáció – minden közlekedési helyzetben magabiztos vezetési élményt adtak.
Összegzésül: a Ford Explorer EV kiváló hatótávja, kényelme, alkalmazkodóképessége és lendületes vezethetősége miatt igazi megbízható elektromos SUV csoportos kalandokhoz, Londonban és környékén is.
A high-tech fedélzeti funkciók, a prémium belső tér, a könnyen elérhető töltési lehetőségek mind hozzájárultak ahhoz, hogy a közös utazás mindenki számára problémamentes legyen. A csapatunk végül egyetértett abban: az Explorer EV tökéletes választás aktív családoknak és társaságoknak, akik zöld megoldást keresnek, de nem akarnak lemondani a praktikusságról vagy az élvezetről.
2025 Ford Explorer EV Premium Extended Range RWD specifikációk
Motor
Motortípus: elektromotor, RWD
Lökettérfogat: N/A
Maximális teljesítmény: 286 LE @ N/A ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 545 Nm @ N/A ford./perc
Erőátvitel: hátsókerékhajtás, irányváltó
Akkumulátor: 77 kWh lítium-on, 288 cella,
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4468 mm
Szélesség: 1871 mm
Magasság: 1630 mm
Tengelytáv: 2767 mm
Gumiabroncsok elöl: 235/50 R20
Gumiabroncsok hátul? 255/45 R20
Tömeg, üresen: 2190 kg
Megengedett össztömeg: 2675 kg
Csomagtartó mérete: 536 liter, 1422 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: N/A liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.4 s (gyári), 6.1 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 14-18 kWh/100 km
Országúti: 14-18 kWhl/100 km
Vegyes: 14-18 kWh/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: N/A l/100km
Országúti: N/A l/100km
Vegyes: N/A l/100km
CO2 kibocsátás: 0 g/km





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)






























![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-238x178.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-238x178.jpg)
![[TESZT] Ford C-Max Energi (2013) – Plug-in hibriddel Los Angeles utcáin és elővárosi részein](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-c-max-energi-phev-usa-2013-teszt-autoaddikt-3-238x178.jpg)





![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)


