Site icon AutóAddikt

[TESZT] Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 Xtronic 2WD Tekna – irány a hosszabb táv!

Teszteltük már több ízben a Nissan Qashqai 1.6 dCi-t: például 130 lóerővel, 6 gangos manuális váltóval, összkerékhajtással. Most a szintén 1.6-os dízel kerül terítékre, ugyanúgy, 130 lóerővel, viszont a hajtás „mindössze” 2 kerekes, valamint Xtronic CVT váltó került a rendszerbe.

Ráadásul jelen tesztünk valamilyen szinten rendhagyónak is számít: olvasóink megszokhatták, hogy átlagosan 2 havonta külföldre vezet útunk, és nagyteszteket készítünk. Elsősorban az osztrák, németországi és svájci régiókban kalandozunk ilyenkor, és megvizsgáljuk azt, hogy több ezer kilométer megtétele közben és után hogyan teljesít az adott tesztautó.

Nissan Qashqai 1.6 dCi modellünkkel tehát ismét nekivágtunk a nagyvilágnak, négy személlyel, rengeteg kisebb és nagyobb csomag kíséretében. Ezalatt bőröndöket, közepes kézitáskákat kell érteni, valamint kisebb szatyrokat, kiegészítőket vittünk magunkkal az ötnapos utazásra.

Sikeresen be is pakoltuk az útipoggyászokat, s bár a 401 literes csomagtér-kapacitás önmagában nem túl gigászi, mégis remekül elfért minden: alulra a kerekes bőröndök, fektetve, majd rájuk a kisebb csomagok. Teljesen kiaknáztuk a Nissan Qashqai 1.6 dCi által nyújtott csomagtér szabta lehetőségeket, de sikerült még azért a kalaptartót is lecsukni. Így menet közben teljes kilátást kaptunk, a hátul utazó két kucsaft pedig a két szélen foglalt helyet. Ez súlyeloszlás végett is jó választás volt, hiszen fontosnak tartjuk, ha hosszabb távra megyünk, hogy minden megfelelően legyen elrendezve.

Fontos az autópálya, hiszen az utazás nagy része itt zajlik

Fontos is, hiszen autópályázásnál kifejezetten előnyös, ha az autó menettulajdonságait optimálisan meg tudjuk tartani azon az elvárt szinten, amely szükségeltetik a gördülékeny haladáshoz. Az M1-es pályaszakaszon (Magyarország) a Nissan Qashqai 1.6 dCi gond nélkül vette az emelkedőket – ugyebár a dimbes-dombos útviszonyok máris próbára teszik az autót Győr magasságáig. Ezeken a részeken az amúgy 2200 környékén forgó főtengely (130 kilométer/óra) fordulatszáma úgy 100-200 egységgel növekedett értelemszerűen a felmerülő plusz terhelésektől, a pillanatnyi fogyasztás 6-7 literre szökött 100 kilométerre átlagolva. Ez az addigra beállt 5.9 literes átlagot megfejelte 0.5 literrel, így 6.4-et mutatott a fedélzeti számítógép, mire az Arrabona közelébe értünk.

Az eredmény tehát már határon belül is tetszetősen alakult, hiszen 4 fővel, sok csomaggal ez ténylegesen jó arány, nem beszélve arról, hogy a 65 literes üzemanyagtank kapacitása hatótáv tekintetében sem tűnt rossznak. A határáétlépés után Ausztriában valamivel több, mint nyolcad rész fogyott le a teletankból.

Mint ismeretes, Németország felé Magyarországról az osztrák autópályaszakasz a leghosszabb, tehát itt használjuk el minden esetben az üzemanyag nagy részét. Úgy félúton érkeztünk ½ -hez, ami jónak tűnt, hiszen utánaszámolva maradt cirka 30 liter üzemanyagunk.

Megérkezve Németországba (München) már jelzett a rendszer, hogy lassan ideje tankolni, így is tettünk: 59 literrel töltöttük fel a Nissan Qashqai 1.6 dCi üzemanyagtankját. Gyors fejszámolás után kijött a végeredmény: a tényleges hatótáv úgy 900 kilométer környékén mozog, beleszámítva a kisebb kitérőket az autópályáról, a pályázást megelőző városi szekciókat.

Legyen Renault, legyen Nissan: egyre megy. Az 1.6 dCi minden alkalommal bizonyít

Nos, a fogyasztás ezzel kivesézve, most jöjjön a Nissan Qashqai 1.6 dCi komfortrátája hosszabb távra! Mivel egy alapvetően nagynak definiálható autóról van szó, nem lepődtünk túlzottan meg rajta, hogy négy fő viszonylag kompromisszummentesen utazhatott végig a körülbelül 9 óra alatt teljesített távon. Igaz, közben több ízben megálltunk benzinkutaknál, jól esett a nyújtózás, de ez kategóriától függetlenül kötelező jellegű. Gyakorlatban is éreztük, hogy remekül javul a megállások után a koncentrálóképesség, a hangulattal egyetemben.

A Nissan Qashqai 1.6 dCi első ülései kifejezetten támogatják a hosszabb távok megtételét.

Ergonomikusak, a hát- és ülőlapok megfelelő méretezéssel rendelkeznek, legalábbis, ha átlagos (~180-185 centiméter, 90 kilogramm) testalkatú utasokról szól a történet. A láb- és térdterek itt szintén rendben vannak, csakúgy, mint a fej- és vállterek, a középkonzol nincs útban még 400 kilométer levezetése után sem, és még sorolhatnánk. A beépített navigáció – mint az infotainment szerves része – jól dolgozott, igaz, egy frissítés ráfért volna, néhány láthatóan újonnan kialakított körforgalmat és egyirányú utcát (alapvetően München környékén) még nem ismert fel, vagy tévesen állapította meg a behajtási irányokat. Az integrált hangrendszerhez USB pendrive-okat csatlakoztattunk, fura mód NTFS-re formázva, de így is remekül elboldogult az mp3 formátumú zenékkel, a hangminőség jó volt, még magasabb, 170 kilométer/órás tempónál is (Németország, München felé az autópályán).

Hátul sem volt panaszra okuk az utazóknak, a hármas üléssor hátlapjai megfelelő dőlésszögüknek köszönhetően jól teljesítettek, az ülőlapok sem tűntek szerintük túl rövidnek, vagy túl hosszúnak. Közepes keménységük (ülő) viszont hosszabb távon már jelezte, hogy ideje megállni, és sétálni 5 percet a hozzátartozó nyújtózkodással egyetemben. Átlagos testalkattal rendelkeztek a hátul ülő utasaink is, úgyhogy a relatíve nagy terek itt is meghozták áldásos hatásukat.

Mennyi a vége?

Minden egyes külföldi, azaz Németországon átívelő autótesztünk során felmerül olvasóinkban: sikerült-e meglépni az adott tesztautóval a gyárilag megállapított végsebességet?

Tudvalévő, hogy jelenleg is a német autópályákon rengeteg korlátozás nélküli szakasz van, ajánlott 130 kilométer/órás utazósebességgel. Azonban vigyázni kell, mert egyre több helyen találkoztunk telepített traffipax oszlopokkal, és rengeteg a 120-as, 100-as korlátozó tábla – érdemes tehát odafigyelni erre. Ráadásul számtalan Baustelle, azaz útfelújítás, építési szakasz található Németországban (Ausztriában is) évszaktól függetlenül, itt kiemelten figyelni kell a sebességkorlátok betartására, ugyanis előszeretettel traffpaxoznak ezeken a helyszíneken is.

Elég az hozzá, hogy nagytesztünk során a Nissan Qashqai 1.6 dCi végsebességét is megnéztük: a 130 lovas dCi motorral szerelt, CVT váltós verzió a gyári adatok szerint 183 kilométer/óra megfutására alkalmas. Jelentjük, többet is ki tudtunk hozni a Nissan Qashqai 1.6 dCi-ből nyílt, korlátozásmentes német pályaszakaszon: 195 kilométer/óránál (@5650 RPM) éreztük úgy, hogy ennyi a maximum, bár az a fránya 4 kilométer/óra egész biztos, hogy meglett volna még pluszban. Ésszerűen egyébként a 170 kilométer/óra még bőven belefér, egy ottani átlagos utazótempónak tökéletesen megfelel.

2016 Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 Xtronic 2WD specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 130 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: fokozatmentes CVT automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4377 mm

Szélesség: 1806 mm

Magasság: 1590 mm

Tengelytáv: 2646 mm

Első gumik mérete: 225/45 R19

Hátsó gumik mérete: 225/45 R19

Tömeg, üresen: 1435 kg

Össztömeg: 2030 kg

Csomagtartó mérete: 401 liter, bővíthető 1560 literig

Üzemanyagtartály mérete: 65 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 190 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.9 másodperc (gyári), 10.4 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.8 l/100 km

Országúti: 3.8 l/100 km

Vegyes: 5.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.6 l/100km

Országúti: 4.6 l/100km

Vegyes: 4.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 122 g/km

Még több információ a Nissan magyarországi importőrének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Exit mobile version