Site icon AutóAddikt

[TESZT] Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion – jól esik a divatozás

Második generációját tapossa a német márka középkategóriás SUV-je: szerkesztőségünkhöz egy kifejezetten jól felszerelt modell érkezett a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI személyében.

Nyilván akadnak olyanok, akiknek elsőszámú igény, ha hobbiterepjárót választanak, hogy kevésbé legyen sztereotípiákra támaszkodó megítélés. Ugyan mindez lerágott csont már jó ideje, mégis benne van az emberekben; nagy valószínűséggel a Tiguan kapcsán még nem kifejezetten alakultak ki ilyen, alapvetően fals benyomásokra támaszkodó érvek.

Elég az hozzá, hogy a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion nem mutat szinte semmilyen párhuzamot a márkatárs Touareggel, ugyanis a korábbi, egyes Tiguan alapjaiban igencsak hajazott a nagytestvér fazonjára. Itt ez elenyészik, az egész felépítmény MQB platformra építkezik, és szinte teljesen levetkőzött mindent, ami az előd-Tiguant jellemezte.

Természetesen a tesztelt Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion esetében is alapszabály, hogy a küllem hamisítatlan SUV irány legyen, a Volkswagen jelenlegi arculatához tökély módon passzentos egyenesre faragott vonalvezetéssel: már a frontrészen is jól szembe tűnnek a stílusjegyek, a három lamellás hűtőmaszk, kicsit felfelé ívelő lámpatest-rajzolatokkal. Ennyi, és elég is ez a jól bevált VW-recepthez, mármint ami a dizájn alapjait illeti – a mellső lökhárító alsó részleteit alapvetően a kétoldali ködlámpafészkek határozzák meg, nyújtott méhkas-mintázattal körbe ágyazva, valamennyire érzékeltetve a Tiguan sportosságát. A lámpatestek különcségét az alsó ívre helyezett LED indexsor öregbíti, rendkívül mutatós menet közben, mondjuk ha egy visszapillantóban feltűnik kanyarodásnál mögöttünk.

Klasszikus, Volkswagen arculatot megőrző formavilág

A 19-es felnik jó választásnak bizonyulnak egy ekkora kasznihoz, épp nem veszik el a méretek közt a négy papucs, sőt, kifejezetten előnyösen mutat. Azt persze ne feledjük, hogy a Tiguan nem Touareg méret (ahogyan feljebb már jeleztük), ennek ellenére még pont hozza azt az összhatást, ami elvárt egy mai SUV-től. Ennek megfelelően a viszonylag hosszúra húzott orr-rész, a tradicionálisan ívelő tetővonal, valamint a kissé csapott far mind ilyen elemek, ehhez hozzájön a VW-véle jól megszokott kiegyenesített, gömbölyded részleteket nélkülöző fazon.

Az övvonalak magasan vannak, ahogyan a beltér üléspozíciói is, ugyanakkor a kilátás minden irányba pazar, legyen szó akár a sofőr igényeiről, akár az utasok kívánalmairól. Parányi prémiumhatás azért be lett csempészve a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion felületeihez, az oldalablakok keretezése, valamint az ajtók küszöb feletti része is ezüstös csíkozást kapott.

Illusztris a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion fara, ezt alapvetően a zárófények buráinak köszönheti, a LED kialakítás elengedhetetlen, ahogy a játékos mintázat is – ezt már megszokhattuk a legfrissebb stílusváltás óta, Golftól Passatig mindegyik modellnél fellelhető. És tetszetős is, no meg összetéveszthetetlen. Az egyébként nem túl gigászi alapméretű, 470 literes csomatartó ajtajára a hangsúlyossá alakított Volkswagen-emblémán kívül felkerült a típusjelzés, valamint a hajtásláncra mutató felirat is értelemszerűen, egyébiránt más jellegzetes vonás nem lelhető fel a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion hátulján.

A lökhárítóelem alól könnyedén aktiválható a rejtett vonóhorog, így esztétikailag mindenképp sokat ad a praktikumhoz, hogy bármikor „elpakolható” a burkolat alá.

Mindent az egyszerűség kedvéért: a belső kialakítás hozza az elvártat

Letisztult, leegyszerűsített enteriőr fogadja az utasokat a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion-be huppanva.

Leginkább az egyetlen LCD kijelzőből álló központi műszeregység az, ami megragadja rögtön a tekintetet, nagyon ízléses és célratörő egyben a kialakítás.

Nyilván az olvashatóság, az információ értelmezése sem másodlagos szempont, erre is ügyeltek a tervezők: erőteljes, szemből, vagy oldalról érkező direkt napsütésben is tökéletesen kivehető minden, ráadásul az elrendezésnek és kiosztásnak köszönhetően az összes közvetített adat nagyjából egyszerre érkezik célba.

Mit tud, hogy tudja?

Infotainment tekintetében sincs hiányérzet, a középkonzol meghatározó részlete a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion-ben, a klímát kivéve szinte minden innen irányítható. A kormányoszlopra integrált, kicsit nehézkesen kitapintható head-up display kapcsolójával működésbe hozható rendszer révén az összegyűjtött menetadatok, infók a szemünk sarkából is jól követhetők menet közben, legyen szó akár navigáció-használatról, pillanatnyi sebességről, vagy átlagértékek értelmezéséről. Optimálisak a betekintési szögek is, jobbra, balra húzódva is apró levágások mellett minden kivehető.

Különösen tetszett a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion parkolási asszisztense: nem elég az, hogy a folyamat megkezdésekor, illetve azután is az autó virtuális modelljét forgathatjuk 360 fokos nézetben, és mindig a legmegfelelőbb irányból látjuk a procedúra pillanatait, de az automatikus beparkolás is meggyőzően hozta az elvártakat.

Ergonomikus, jól testre szabható ülésekkel lett felszerelve a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion. Ez gyakorlatban annyit tesz, hogy az első fotelpár messzemenően állítható hozzá a bennük helyet foglalók testalkatához, megfelelő ülő- és hátlapokkal. Bőséges tér áll rendelkezésre, legyen szó fej, illetve térterekről, a középkonzol nem terpeszkedik be tolakodóan, ugyanakkor minden kézre esik. A hátsó hármas üléssor kicsit keményebb, a háttámlák dőlésszögének megfelelő állítását közbeiktatva komfortos utazás biztosítható három átlagos testalkattal bíró utas számára, hosszabb távolságokon is.

A Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion felfüggesztése közepesen kemény, az úthibákat ennek megfelelően csillapítja, függően azok nagyságától. A hátsó traktusban utazni jelen esetben is kényelmes, bár pattogásokra itt hatványozottabb mértékben számítsunk, mint elöl, valamint a menetzaj is erőteljesebben érzékelhető ezen a részen. A 4MOTION Active Control mindenkor alkalmazkodik a vezető stílusához, annak szokásaihoz, mindig adottan a legkülönfélébb terepviszonyokhoz, több menetprofillal. Az egész autót körbelengi egyébként a maximális stabilitás, magabiztosság és menetstabilitás, legyen szó akár könnyedebb, nehézkesebb terepről, vagy akár sima aszfaltról.

TDI, tetszetős teljesítménnyel, jól eltalált DSG-vel

150 lóerőt képes mozgósítani a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion, mindezt 3500-4000 RPM közti tartományban. Az ehhez tartozó forgatónyomaték-csúcs is impresszív, 340 Newtonméter, s már 1750 percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll, kitartva egészen 3000-ig. Mindebből látszik is jól, hogy a hajtáslánc kifejezetten jó rugalmassággal rendelkezik, az 1636 kilogramm tömegű karosszériát 4 utassal is kellő lendülettel mozgatja. Méréseink szerint nulláról százra 9.9 másodperc alatt sprintelt a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion, itt két utassal mértünk, szélcsendes, napos időjárás mellett.

A DSG duplakuplungos 7 sebességes automataváltó kapcsolásai pontosak, a korábbi, néha bizonytalankodó megnyilvánulások eltűntek – a rendszer mindig próbálja e téren is a legmegfelelőbbet produkálni, annak érdekében, hogy kompromisszummentes utazási élményt kapjunk.

2016 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1968 cm³

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 3500-4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 340 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 7 fokozatú DSG duplakuplungos automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4426 mm

Szélesség: 1809 mm

Magasság: 1703 mm

Tengelytáv: 2604 mm

Első gumik mérete: 235/50 R18

Hátsó gumik mérete: 235/50 R18

Tömeg, üresen: 1636 kg

Megengedett össztömeg: 2270 kg

Csomagtartó mérete: 470 liter

Üzemanyagtartály mérete: 64 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 191 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.8 s (gyári), 9.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.4 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 5.9 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.6 l/100km

Országúti: 5.1 l/100km

Vegyes: 5.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 152 g/km

Még több információ a Volkswagen magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Exit mobile version