AutóAddikt Autóteszt Volkswagen Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion – jól esik a divatozás

[TESZT] Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion – jól esik a divatozás

Második generációját tapossa a német márka középkategóriás SUV-je: szerkesztőségünkhöz egy kifejezetten jól felszerelt modell érkezett a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI személyében.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-001

Nyilván akadnak olyanok, akiknek elsőszámú igény, ha hobbiterepjárót választanak, hogy kevésbé legyen sztereotípiákra támaszkodó megítélés. Ugyan mindez lerágott csont már jó ideje, mégis benne van az emberekben; nagy valószínűséggel a Tiguan kapcsán még nem kifejezetten alakultak ki ilyen, alapvetően fals benyomásokra támaszkodó érvek.

Elég az hozzá, hogy a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion nem mutat szinte semmilyen párhuzamot a márkatárs Touareggel, ugyanis a korábbi, egyes Tiguan alapjaiban igencsak hajazott a nagytestvér fazonjára. Itt ez elenyészik, az egész felépítmény MQB platformra építkezik, és szinte teljesen levetkőzött mindent, ami az előd-Tiguant jellemezte.

Természetesen a tesztelt Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion esetében is alapszabály, hogy a küllem hamisítatlan SUV irány legyen, a Volkswagen jelenlegi arculatához tökély módon passzentos egyenesre faragott vonalvezetéssel: már a frontrészen is jól szembe tűnnek a stílusjegyek, a három lamellás hűtőmaszk, kicsit felfelé ívelő lámpatest-rajzolatokkal. Ennyi, és elég is ez a jól bevált VW-recepthez, mármint ami a dizájn alapjait illeti – a mellső lökhárító alsó részleteit alapvetően a kétoldali ködlámpafészkek határozzák meg, nyújtott méhkas-mintázattal körbe ágyazva, valamennyire érzékeltetve a Tiguan sportosságát. A lámpatestek különcségét az alsó ívre helyezett LED indexsor öregbíti, rendkívül mutatós menet közben, mondjuk ha egy visszapillantóban feltűnik kanyarodásnál mögöttünk.

Klasszikus, Volkswagen arculatot megőrző formavilág

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-003A 19-es felnik jó választásnak bizonyulnak egy ekkora kasznihoz, épp nem veszik el a méretek közt a négy papucs, sőt, kifejezetten előnyösen mutat. Azt persze ne feledjük, hogy a Tiguan nem Touareg méret (ahogyan feljebb már jeleztük), ennek ellenére még pont hozza azt az összhatást, ami elvárt egy mai SUV-től. Ennek megfelelően a viszonylag hosszúra húzott orr-rész, a tradicionálisan ívelő tetővonal, valamint a kissé csapott far mind ilyen elemek, ehhez hozzájön a VW-véle jól megszokott kiegyenesített, gömbölyded részleteket nélkülöző fazon.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-004

Az övvonalak magasan vannak, ahogyan a beltér üléspozíciói is, ugyanakkor a kilátás minden irányba pazar, legyen szó akár a sofőr igényeiről, akár az utasok kívánalmairól. Parányi prémiumhatás azért be lett csempészve a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion felületeihez, az oldalablakok keretezése, valamint az ajtók küszöb feletti része is ezüstös csíkozást kapott.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-005Illusztris a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion fara, ezt alapvetően a zárófények buráinak köszönheti, a LED kialakítás elengedhetetlen, ahogy a játékos mintázat is – ezt már megszokhattuk a legfrissebb stílusváltás óta, Golftól Passatig mindegyik modellnél fellelhető. És tetszetős is, no meg összetéveszthetetlen. Az egyébként nem túl gigászi alapméretű, 470 literes csomatartó ajtajára a hangsúlyossá alakított Volkswagen-emblémán kívül felkerült a típusjelzés, valamint a hajtásláncra mutató felirat is értelemszerűen, egyébiránt más jellegzetes vonás nem lelhető fel a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion hátulján.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-007

A lökhárítóelem alól könnyedén aktiválható a rejtett vonóhorog, így esztétikailag mindenképp sokat ad a praktikumhoz, hogy bármikor „elpakolható” a burkolat alá.

Mindent az egyszerűség kedvéért: a belső kialakítás hozza az elvártat

Letisztult, leegyszerűsített enteriőr fogadja az utasokat a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion-be huppanva.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-011

Leginkább az egyetlen LCD kijelzőből álló központi műszeregység az, ami megragadja rögtön a tekintetet, nagyon ízléses és célratörő egyben a kialakítás.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-013

Nyilván az olvashatóság, az információ értelmezése sem másodlagos szempont, erre is ügyeltek a tervezők: erőteljes, szemből, vagy oldalról érkező direkt napsütésben is tökéletesen kivehető minden, ráadásul az elrendezésnek és kiosztásnak köszönhetően az összes közvetített adat nagyjából egyszerre érkezik célba.

Mit tud, hogy tudja?

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-016Infotainment tekintetében sincs hiányérzet, a középkonzol meghatározó részlete a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion-ben, a klímát kivéve szinte minden innen irányítható. A kormányoszlopra integrált, kicsit nehézkesen kitapintható head-up display kapcsolójával működésbe hozható rendszer révén az összegyűjtött menetadatok, infók a szemünk sarkából is jól követhetők menet közben, legyen szó akár navigáció-használatról, pillanatnyi sebességről, vagy átlagértékek értelmezéséről. Optimálisak a betekintési szögek is, jobbra, balra húzódva is apró levágások mellett minden kivehető.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-014

Különösen tetszett a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion parkolási asszisztense: nem elég az, hogy a folyamat megkezdésekor, illetve azután is az autó virtuális modelljét forgathatjuk 360 fokos nézetben, és mindig a legmegfelelőbb irányból látjuk a procedúra pillanatait, de az automatikus beparkolás is meggyőzően hozta az elvártakat.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-017

Ergonomikus, jól testre szabható ülésekkel lett felszerelve a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion. Ez gyakorlatban annyit tesz, hogy az első fotelpár messzemenően állítható hozzá a bennük helyet foglalók testalkatához, megfelelő ülő- és hátlapokkal. Bőséges tér áll rendelkezésre, legyen szó fej, illetve térterekről, a középkonzol nem terpeszkedik be tolakodóan, ugyanakkor minden kézre esik. A hátsó hármas üléssor kicsit keményebb, a háttámlák dőlésszögének megfelelő állítását közbeiktatva komfortos utazás biztosítható három átlagos testalkattal bíró utas számára, hosszabb távolságokon is.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-015A Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion felfüggesztése közepesen kemény, az úthibákat ennek megfelelően csillapítja, függően azok nagyságától. A hátsó traktusban utazni jelen esetben is kényelmes, bár pattogásokra itt hatványozottabb mértékben számítsunk, mint elöl, valamint a menetzaj is erőteljesebben érzékelhető ezen a részen. A 4MOTION Active Control mindenkor alkalmazkodik a vezető stílusához, annak szokásaihoz, mindig adottan a legkülönfélébb terepviszonyokhoz, több menetprofillal. Az egész autót körbelengi egyébként a maximális stabilitás, magabiztosság és menetstabilitás, legyen szó akár könnyedebb, nehézkesebb terepről, vagy akár sima aszfaltról.

TDI, tetszetős teljesítménnyel, jól eltalált DSG-vel

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-018150 lóerőt képes mozgósítani a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion, mindezt 3500-4000 RPM közti tartományban. Az ehhez tartozó forgatónyomaték-csúcs is impresszív, 340 Newtonméter, s már 1750 percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll, kitartva egészen 3000-ig. Mindebből látszik is jól, hogy a hajtáslánc kifejezetten jó rugalmassággal rendelkezik, az 1636 kilogramm tömegű karosszériát 4 utassal is kellő lendülettel mozgatja. Méréseink szerint nulláról százra 9.9 másodperc alatt sprintelt a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion, itt két utassal mértünk, szélcsendes, napos időjárás mellett.

volkswagen-tiguan-2-0-tdi-dsg-4motion-teszt-autoaddikt-010

A DSG duplakuplungos 7 sebességes automataváltó kapcsolásai pontosak, a korábbi, néha bizonytalankodó megnyilvánulások eltűntek – a rendszer mindig próbálja e téren is a legmegfelelőbbet produkálni, annak érdekében, hogy kompromisszummentes utazási élményt kapjunk.

2016 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1968 cm³

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 3500-4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 340 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 7 fokozatú DSG duplakuplungos automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4426 mm

Szélesség: 1809 mm

Magasság: 1703 mm

Tengelytáv: 2604 mm

Első gumik mérete: 235/50 R18

Hátsó gumik mérete: 235/50 R18

Tömeg, üresen: 1636 kg

Megengedett össztömeg: 2270 kg

Csomagtartó mérete: 470 liter

Üzemanyagtartály mérete: 64 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 191 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.8 s (gyári), 9.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.4 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 5.9 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.6 l/100km

Országúti: 5.1 l/100km

Vegyes: 5.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 152 g/km

Még több információ a Volkswagen magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

HIRDETÉS
ÉRTÉKELÉS
Forma, design
86 %
Komfort
89 %
Kezelhetőség, teljesítmény
91 %
Biztonság
91 %
Ár-érték arány
86 %
Előző cikk[TESZT] Ford S-Max 2.0 TDCi AWD Titanium – régi ismerős, új köntösbe bújtatva
Következő cikkSebességváltók gyártását kezdte meg az Audi Kínában