A Renault-Nissan szövetség elkötelezettségétől vezérelve, a Nissan a japán szoftvercéggel, a DeNa-val együttműködve olyan teszteket indít, melyek célja a vezető nélküli járművek kereskedelmi alkalmazása.
A tesztek Japánban indulnak ebben az évben, melynek célja a technológia tökéletesítése. A Nissan és DeNa célja, hogy 2020-ra kibővítse a teszteket, mely magába foglalja a hétköznapi használatát az önvezető technológiának mobiltási szolgáltatások terén Tokióban és vonzáskörzetében.
A vállalatszövetség az autógyártói tapasztalatát és az autonóm vezetés területén felhalmozott tudását felhasználva megépíti és átadja a prototípus járműveket, melyek elektromos meghajtásúak lesznek. A DeNa online és mobil alapú felhasználói felületek terén szerzett tapasztalatát kínálja fel, és a mobilitási szolgáltatások informatikai rendszereit építi ki és üzemelteti.
A vállalatszövetség most először jelentette be, hogy önvezető jármű kifejlesztését tervezi. A Nissan most teszteket tervez az autonóm vezetés minden szintjén az Egyesült Államokban, Európában, Kínában és Japánban is.
A Nissan önvezető járművek kifejlesztését célzó stratégiája négy szakaszra bontható: Az első szakasz asávon belüli autópályás autonóm vezetés megvalósítása. Ezt tavaly augusztusban teljesítettük, amikor Japánban bemutatkozott a ProPILOT technológia a Nissan Serena buszlimuzinban. Ha be van kapcsolva, a sávjelzések olvasásával a sáv közepén tartja az autót, méri az autó és az elöl haladó jármű közötti távolságot és kormányoz. Japánban a modell vásárlóinak 60%-a már kérte ezt az extra funkciót. A Nissan más típusokban is elérhetővé teszi ezt a technológiát, 2017-től Európában a Qashqaihoz is választható lesz.
A második fázis az autonóm vezetés többsávos autópályákon. Ebben a fázisban már megjelenik automatikus sávváltás képessége, ez 2018-tól lesz elérhető. A harmadik fázis az autonóm városi vezetés, várakozásaink szerint ez 2020-tól áll majd rendelkezésre. A negyedik és végső fázist a teljesen önvezető járművek jelentik.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


