Lezárult a Jaguar belső égésű motoros korszaka: elkészült az utolsó Jaguar F‑Pace, ezzel hivatalosan is véget ért a márka hagyományos hajtásláncú modelljeinek gyártása. A brit piacon a típus már 2024 novembere óta nem volt elérhető, mostantól azonban az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Kínában, Európában és minden más piacon is megszűnik a forgalmazása.
Teljes leállás a globális értékesítésben
Az F‑Pace megszűnésével a Jaguar jelenleg egyetlen piacon sem gyárt és értékesít autót, ami példátlan lépés a patinás brit márka történetében. A leállás nem a márka végleges búcsúját, hanem egy radikális átállást jelöl, amely előkészíti a teljesen új, elektromos modellportfólió bevezetését.
A Jaguar Type 00 jelenti az elektromos jövőt
A márka a jövő év közepére ígéri újragondolt elektromos kínálatának első modelljét, a Type 00 koncepcióautó sorozatgyártásra érett változatát. Ez a modell nyitja meg a Jaguar számára az új, tisztán elektromos korszakot, amely a márka pozicionálását is magasabb, luxus‑orientált irányba terelheti.
Az F‑Pace mint sikertörténet
Az F‑Pace a Jaguar történetének egyik legsikeresebb típusa volt, 2016‑os bemutatkozása óta több mint 300 000 darabot adtak el világszerte. A SUV kulcsszerepet játszott abban, hogy a márka belépjen a prémium szabadidő‑járművek szegmensébe, és új vevőkört vonzzon a hagyományos sportautók és limuzinok mellé.
Ikonikus búcsú: az utolsó F‑Pace sorsa
Az utolsóként elkészült F‑Pace egy SVR kivitelű csúcsmodell, amely ugyanabban a fekete fényezésben hagyta el a gyárat, mint az utolsó E‑Type 1974‑ben, ezzel tudatosan idézve meg a márka múltját. A különleges példányt nem értékesítik, hanem a Jaguar Heritage Trust gaydoni gyűjteményébe került, hogy múzeumi darabként őrizze a belső égésű Jaguarok emlékét.
