Lezárult a Jaguar belső égésű motoros korszaka: elkészült az utolsó Jaguar F‑Pace, ezzel hivatalosan is véget ért a márka hagyományos hajtásláncú modelljeinek gyártása. A brit piacon a típus már 2024 novembere óta nem volt elérhető, mostantól azonban az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Kínában, Európában és minden más piacon is megszűnik a forgalmazása.
Teljes leállás a globális értékesítésben
Az F‑Pace megszűnésével a Jaguar jelenleg egyetlen piacon sem gyárt és értékesít autót, ami példátlan lépés a patinás brit márka történetében. A leállás nem a márka végleges búcsúját, hanem egy radikális átállást jelöl, amely előkészíti a teljesen új, elektromos modellportfólió bevezetését.
A Jaguar Type 00 jelenti az elektromos jövőt
A márka a jövő év közepére ígéri újragondolt elektromos kínálatának első modelljét, a Type 00 koncepcióautó sorozatgyártásra érett változatát. Ez a modell nyitja meg a Jaguar számára az új, tisztán elektromos korszakot, amely a márka pozicionálását is magasabb, luxus‑orientált irányba terelheti.
Az F‑Pace mint sikertörténet
Az F‑Pace a Jaguar történetének egyik legsikeresebb típusa volt, 2016‑os bemutatkozása óta több mint 300 000 darabot adtak el világszerte. A SUV kulcsszerepet játszott abban, hogy a márka belépjen a prémium szabadidő‑járművek szegmensébe, és új vevőkört vonzzon a hagyományos sportautók és limuzinok mellé.
Ikonikus búcsú: az utolsó F‑Pace sorsa
Az utolsóként elkészült F‑Pace egy SVR kivitelű csúcsmodell, amely ugyanabban a fekete fényezésben hagyta el a gyárat, mint az utolsó E‑Type 1974‑ben, ezzel tudatosan idézve meg a márka múltját. A különleges példányt nem értékesítik, hanem a Jaguar Heritage Trust gaydoni gyűjteményébe került, hogy múzeumi darabként őrizze a belső égésű Jaguarok emlékét.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


