Főoldal Hírek 15 milliós mérföldkő: rekordtempóban növeli „új energiás” autógyártását a BYD

15 milliós mérföldkő: rekordtempóban növeli „új energiás” autógyártását a BYD

A BYD elérte a 15 milliomodik legyártott „új energiás” (NEV) járművét, ami azt jelenti, hogy mindössze 13 hónap alatt lépett előre a 10 milliós szintről a mostani jubileumi darabig. Összehasonlításképp: az első egymillió villany- és hibrid autó legyártásához 13 évre volt szüksége a vállalatnak, ami jól mutatja a márka jelenlegi növekedési ütemét és piaci lendületét.

Jubileumi modell: hatüléses DENZA N8L plug-in hibrid

A 15 milliomodik NEV egy hatüléses SUV, a DENZA N8L, amely a BYD egyik mindössze három éve működő üzemében készült. A jubileumi autó egyben a típus 15 000. példánya is, plug‑in hibrid hajtáslánccal és azzal a padlólemezzel, amelyre a később Európában is megjelenő Z9GT shooting brake modell épül majd.

A világ első plug-in hibridjétől a globális NEV-óriásig

A BYD első NEV modellje a 2008-ban bemutatott F3DM volt, amely a világ első sorozatgyártású plug‑in hibridjeként vonult be az autóipar történetébe. Az azóta eltelt időszakban a márka portfóliója és gyártókapacitása robbanásszerűen bővült, aminek eredménye a mára elért 15 milliós darabszám az elektromos és hibrid hajtású járművekből.

Erős 2025-ös év, növekvő exporttal

A BYD 2025-ben kifejezetten erős évet zár: az első 11 hónapban összesen 4,182 millió autót gyártott, ami 11,3 százalékos növekedés 2024 azonos időszakához képest. Különösen látványos az exportbővülés: a Kínán kívüli értékesítés 2025 első 11 hónapjában elérte a 917 000 darabot, ami már önmagában meghaladja a 2024-es teljes éves exportvolument.

Globális terjeszkedés: 110 ország, ezer feletti európai kereskedő

A BYD jelenleg a világ 110 országában és régiójában van jelen, ami a márka gyors nemzetközi térnyerését jelzi. Európában 33 helyszínen érhetők el modelljei, több mint 1000 kereskedéssel, és cél, hogy ezt a számot 2026 végéig megduplázzák.

Masszív K+F befektetések a technológiai fölényért

Technológiai vállalatként a BYD kiemelten fókuszál a kutatás-fejlesztésre: 2025 első három negyedévében 43,75 milliárd jüant, azaz mintegy 5,3 milliárd eurót fordított K+F-re, ami 31 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakának ráfordítását. A kumulált K+F-befektetés mára meghaladja a 220 milliárd jüant, azaz körülbelül 26,65 milliárd eurót, ami jól mutatja a BYD hosszú távú technológiai és piaci ambícióit az elektromos és hibrid járművek globális versenyében.