Nem igazán van arról infónk, hogy projektautónk, az 1997-es évjáratú Mercedes-Benz S420 W140 gépháztető szigetelő burkolata mikor volt (ha volt egyáltalán) megtisztítva csekély 26+ éves életútja során. Most úgy döntöttünk, hogy nekifogunk az A1406800525 cikkszámú alkatrész megújításának.
Nagy megújulásra nem volt szüksége a burkolatnak, ugyanis hibátlan az állapota, nincs szakadás, gyűrődés. stb. rajta. Szennyeződés, penész-szerű képződmények viszont fellelhetők voltak szép számmal, úgyhogy nekiálltunk eltávolítani a burkolatot.





Ezt a részt összesen 14 darab kis patent (A2019900292), valamint 4 db nagy patent (A0089889878) tartja. A kisebbik eltávolítása hagyományosan könnyű, a középső rész kipattintása kiszedővel, és ennyi; a nagyobbiknál figyelni kell arra, hogy csavarhúzóval óvatosan forgassuk el a középső részt, addig, amíg a nyelv középirányba nem áll. Így már könnyedén kiemelhető, és nem kell félnünk, hogy elhajlana, eltörne.






Utána már a burkolat könnyedén kijött a helyéről, az alsó, szélvédőhöz közeli felfogatások tulajdonképp csak rekeszek, amelyekbe belecsúszik maga a szigetelés.







Rengeteg por, homok, és egyéb ilyen jellegű szennyeződés zúdult ki a burkolat alól, ezt a legegyszerűbb volt nedves, majd száraz mikroszálas kendővel tisztára törölni. Mindezek után következhetett a burkolat megtisztítása.




Semmi különösebb sallang: kerti locsoló, magasnyomású, első fázis kipipálva. Mindezek után a teljesen semleges tiszítószer bevetése következett, ami tulajdonképp a Loctite által jegyzett univerzális kéztisztító volt. Azért ez, mert ennek volt készletünkben a legkevésbé negatív hatása, kímélő, színtelen, lúg- és savmentes, környezetbarát.






Átkentük a burkolatot, majd jöhetett a többrészletű átmosás. Miután ez is megvolt, hagytuk száradni szabad levegőn, majd rá 1 nappal visszaapplikáltuk az autóba.
Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Mercedes Alkatrészek Újpest, Hankook Tire Magyarország, Loctite (Henkel Adhesives)





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


