A BMW bemutatta nagyteljesítményű üzleti limuzinjának legújabb csúcsverzióját, mely nem kevesebb, mint 600 lóerővel és 700 Newtonméter forgatónyomatékkal, valamint egyedülálló kiegészítőkkel koronázza meg a BMW M5 ötödik generációjának modellpalettáját. A BMW M5 Competition Edition mindössze 200 példányban készül el.
A legkeményebb utcai autókra specializálódott BMW M divízió elkészítette a világ legsikeresebb nagyteljesítményű üzleti limuzinjának vadonatúj különkiadását, amellyel új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére. 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítményével és 700 Nm csúcs forgatónyomatékával a BMW M5 Competition Edition a bajor gyártó modelltörténetének egyik legkeményebb sportautójaként érkezik meg az utakra (100 kilométerenkénti 9,9 liter átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 231 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással*). A BMW M5 Competition Edition, amelyet már az alapfelszereltség részeként Drivelogic-kal ellátott M duplakuplungos automataváltóval szerelve kínál ügyfeleinek a gyártó, mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A csúcsmodell egyedülálló karosszéria-kiegészítői, a modellhez alapfelszereltségként járó Competition Package teljesítménynövelő csomag és az opcionális extrafelszereltségek széles palettája együttesen kivételesen magas értékkel ruházzák fel a BMW M5 Competition Edition különkiadást, amelyet 200 darabos limitált szériában épít meg a BMW.
Még nagyobb teljesítmény és még közvetlenebb kezelhetőség
A BMW M5 Competition Edition motorházteteje alatt a 4,4 liter hengerűrtartalmú, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as benzinmotor dolgozik, a csúcstechnológiás innovációkat egyesítő BMW M TwinPower Turbo technológiával. A BMW M divízió mérnökei a maximális turbónyomás növelésével és a motorvezérlő elektronika célzott módosításaival 29 kW / 40 lóerő teljesítmény-többletet varázsoltak elő a legendás erőforrásból, amely teljes terhelés alatt immáron 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítményt küld a nagyteljesítményű üzleti limuzin hátsó tengelyére. Mindehhez 20 Nm-rel megnövelt, kereken 700 Nm csúcs forgatónyomaték társul.
A letaglózó teljesítmény-növekedés mindenben megegyezik a Competition Package néven elérhető teljesítménynövelő csomag innovációival, amelyet a BMW az alapfelszereltség részeként kínál a BMW M5 Competition Edition csúcsmodellhez. A Competition Package teljesítménynövelő csomag többek között a 10 milliméteres ültetéssel, valamint az M sport futómű rugóinak, lengéscsillapítóinak és stabilizátorainak feszesebbre hangolásával érezhetően precízebb, minden korábbinál közvetlenebb kezelhetőséget kínál. A futómű módosított hangolásával párhuzamosan a BMW M divízió mérnökei a BMW M5 sportlimuzinokhoz alapfelszereltségként járó aktív M differenciálmű központi egységét is átalakították, amellyel még tovább optimalizálták a modell tapadását. Az M-specifikus Servotronic funkcióval ellátott kormányberendezés áttételezését és rásegítési mértékét eközben az erőforrás megnövelt teljesítményéhez igazították, a 200 példányban limitált BMW M5 Competition Edition vezetője így szerpentineken és tempós kanyarokban még pontosabb kormányreakciókkal élvezheti ki a világ elsőszámú üzleti limuzinjának lehengerlő agilitását. Sőt mi több, a mérnökök az M Dinamikus Móddal (MDM – M Dynamic Mode) kiegészített dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) sportos beállításait is a 600 lóerőhöz és a 700 Nm csúcsnyomatékhoz hangolták. Mindent egybevetve, a BMW M5 Competition Edition a hétköznapok útjain és a nagyteljesítményű versenypályákon is a BMW M modellekre jellemző legmagasabb szintű menetdinamikát kínálja, különösen az opcionális extrafelszereltségként elérhető M karbon-kerámia fékrendszerrel felszerelve.
Sportos exkluzivitás és dinamikus megjelenés már álló helyzetben is
A BMW M5 Competition Edition már akkor egyértelművé teszi kimagasló kvalitásait, amikor a V8-as erőforrás még mozgásba sem lendült. A 200 darabban készülő limitált széria exkluzív karosszéria-fényezései a BMW M5 egyszerre sportos és elegáns vonalait nyomatékosítják, miközben a 20 collos, kovácsolt M könnyűfém keréktárcsák a csúcsmodell rendkívüli kezelhetőségét hirdetik. A BMW M5 Competition Edition száz-száz képviselője Carbon Black szénszál-fekete metál, illetve Mineral White ásványfehér metál színben gurul ki a BMW ügyfelei elé, a felcsiszolt, Jet Black árnyalatú duplaküllős felniken pedig elöl 265/35 ZR20-as, míg hátul 295/30 ZR20-as gumiabroncsok feszülnek majd. A különkiadást szénszálból készült BMW M Performance karosszéria-alkatrészek teszik egyedülállóvá, a hátsó diffúzor, a csomagtartót díszítő légterelő szárny és a külső visszapillantó-házak képében. A BMW M5 Competition Edition prémium színvonalú kisugárzását magasfényű fekete hűtőrács-lamellák és oldalsó irányjelző-panelek fokozzák, utóbbira az „M5 Competition” felirat is felkerül.
Prémium minőségű utastér sportos kiegészítőkkel
Az utastér egyedülálló hangulata ugyancsak a BMW M5 Competition Edition különlegességét nyomatékosítja. A szénszálból készült díszléceken például az „M5 Competition 1/200” logó jelzi az üzleti limuzin lélegzetelállító teljesítményét és a mindössze 200 darabban készülő limitált széria exkluzivitását. A kifinomult utastéri hangulatot nagymértékben meghatározza az opál fehér kontraszt-varrással ellátott fekete Merino bőrkárpitozás és az opál fehér Merino bőrszegélyezéssel varrt Antracit szőnyeg-borítás. A BMW M5 Competition Edition különkiadásban a vezető és első utasa is M multifunkciós bőrülésben foglalhat helyet, amelynek széleskörű állíthatósági lehetőségei hosszú távon kényelmes utazást, sportos vezetés közben pedig optimális oldaltartást garantálnak. A csúcsmodell különlegességét itt fejtámlákba hímzett fehér „///M5” logó hirdeti.
A BMW M5 modellpalettájának vadonatúj csúcsverzióját számos további felszereltségi innováció egészíti ki, így többek között az 1 200 Watt összteljesítményű Bang & Olufsen surround hangsugárzó rendszer, a BMW Head-Up kijelző, a kulcs nélküli nyitást, indítást, leállítást és zárást lehetővé tevő Comfort Access funkció, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), az opcionális BMW Driving Assistant csomag, az ülésfűtés és a csomagtér pakolhatóságát megkönnyítő üléstámla-kialakítás. A BMW M5 Competition Edition alapára 129 500 euró.




![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
![[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal](https://www.autoaddikt.hu/kepek/citroen-c3-1-2-turbo-100-you-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-180x135.jpg)
![[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória](https://www.autoaddikt.hu/kepek/lexus-nx-350h-teszt-autoaddikt-26-180x135.jpg)
![TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum – amikor remek megjelenéshez remek gyakorlati használati jellemzők társulnak](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-sportage-1-6-gdi-phev-platinum-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


![[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal](https://www.autoaddikt.hu/kepek/citroen-c3-1-2-turbo-100-you-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-100x75.jpg)
![[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória](https://www.autoaddikt.hu/kepek/lexus-nx-350h-teszt-autoaddikt-26-100x75.jpg)
![TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum – amikor remek megjelenéshez remek gyakorlati használati jellemzők társulnak](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-sportage-1-6-gdi-phev-platinum-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)


