A E30 BMW 325i Convertible a bajor gyártó egyik legikonikusabb, legkedveltebb nyitott tetős modellje, amely a 3-as sorozat sportos szellemiségét ötvözi a kabriózás élményével. Több generáción átívelő története során a modell a vezetési élmény, a stílus és a megbízhatóság szinonimájává vált.
Történelmi áttekintés: Az E30-tól napjainkig
A 325i Convertible története az E30 szériával kezdődött, amelyet 1985 és 1992 között gyártottak. Ez volt az első teljes értékű, gyári kabrió a 3-as sorozat történetében, amelyet kifejezetten a nyitott tetős vezetés élményére terveztek, nem csupán egy átalakított kupé volt9. A modell hamar népszerűvé vált, különösen a 2,5 literes, soros hathengeres motorjával, amely legendás megbízhatóságot és sportos karaktert kínált.
Műszaki adatok (E30 325i Convertible, 1985–1992)
| Paraméter | Érték | 
|---|---|
| Motor | 2.5 l, soros 6 henger, szívó benzines | 
| Teljesítmény | 171 LE (126 kW) @ 5800 ford./perc | 
| Nyomaték | 222 Nm @ 4300 ford./perc | 
| Gyorsulás (0-100) | kb. 8,5 másodperc | 
| Végsebesség | kb. 215 km/h | 
| Sebességváltó | 5 fokozatú kézi vagy 4 fokozatú automata | 
| Hajtás | Hátsókerék-hajtás | 
| Saját tömeg | 1301 kg | 
| Fogyasztás | 9,6–14,7 l/100 km | 
| Méretek | 4,47 m hosszú, 1,65 m széles, 1,37 m magas | 
A modell karakterét a klasszikus BMW-arányok, a hátsókerék-hajtás, a precíz futómű és a hathengeres motor adja. Az E30 325i Convertible vezetése ma is élményszámba megy, a motor hangja, a pontos kormányzás és a nyitott tető szabadsága egyedülálló kombinációt alkot.


Kiemelkedő tulajdonságok
- Motor és vezethetőség: A sorhatos motor selymesen jár, dinamikus, és karakteres hanggal örvendezteti meg a vezetőt. A hátsókerék-hajtás és a jól hangolt futómű sportos, mégis kényelmes utazást biztosít511.
 - Klasszikus dizájn: Az E30 formavilága mára időtálló klasszikussá vált. A kabrió változat elegáns, letisztult vonalai, a vászontető és az ikonikus BMW részletek (dupla vesék, Hofmeister-kink) mindenhol feltűnést keltenek9.
 - Tartósság és megbízhatóság: A tulajdonosi visszajelzések szerint a 325i Convertible kiemelkedően tartós, megfelelő karbantartás mellett akár több százezer kilométert is gond nélkül teljesít.
 - Élményfaktor: A kabriózás élménye, a sorhatos motor hangja, a közvetlen vezetési élmény miatt sokak szerint a 325i Convertible az egyik legjobb klasszikus BMW, amelyet valaha gyártottak.
 
Használati tapasztalatok, vélemények
A tulajdonosok kiemelik, hogy a 325i Convertible nemcsak szemet gyönyörködtető, hanem megbízható, kényelmes és élvezetes autó is. A hátsó ülések ugyan szűkösek hosszabb úton, de rövid távra felnőttek is elférnek. A csomagtartó mérete a tető lenyitásakor jelentősen csökken, de ez a kompromisszum a kabriózásért cserébe elfogadható311. Az autó értéktartása is kiemelkedő, és a klasszikus BMW-k között keresett modellnek számít.
Generációk és utódok
A 325i Convertible sikerét követően a BMW minden 3-as sorozat generációban kínált kabrió változatot, amelyek közül a 325i mindig a sportos, de még elérhető árú modellek közé tartozott. Az E36, E46 és E93 szériákban is megtalálható volt, mindegyik a maga korának technikai és dizájn vívmányaival.
A BMW 325i Convertible tökéletesen ötvözi a sportosságot, a stílust és a kabriózás élményét. Az E30 generáció különösen keresett a gyűjtők és rajongók körében, de a későbbi változatok is kiváló választást jelentenek azoknak, akik egy időtálló, élvezetes, prémium kabriót keresnek. A 325i Convertible nem csupán egy autó, hanem egy életérzés – a nyitott tetőn átáradó menetszél, a sorhatos motor hangja és a klasszikus BMW-dizájn örök élményt nyújt minden utazás során.
                




![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)






































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


