A Huawei, amelyet eddig leginkább okostelefonjairól és informatikai megoldásairól ismertünk, a JAC autógyártóval közösen lépett be a luxusautók piacára. A Maextro S800 névre keresztelt új modelljük nemcsak méreteivel és felszereltségével, hanem árazásával is komoly konkurenciát jelent a Mercedes-Maybach, a BMW és a Rolls-Royce prémium limuzinjainak – legalábbis Kínában.
Lenyűgöző méretek, exkluzív utastér
A Maextro S800 már tavaly felkeltette a figyelmet formabontó külsejével, most pedig az utastér részleteibe is betekintést engedtek. Az 5,48 méter hosszú, négyajtós limuzin minden elemében a luxust célozza: finom kétszínű bőrözés, valódi fa betétek, három képernyőből álló műszerfal, amely a Mercedes Hyperscreen rendszerére emlékeztet, valamint a Burmester hifirendszer hangszóróinak dizájnját is ügyesen átemelték. A hátsó sorban két, teljes értékű fotel várja az utasokat, az anyósülés mögötti fotel pedig teljesen lefektethető, így a hosszú utak is pihentetőek lehetnek.
A felszereltség része a pezsgőspohár és a hűtő, kézbe vehető tablet, valamint a Rolls-Royce stílusában megjelenő csillagos égbolt a mennyezeten. Ezek a részletek egyértelműen a legmagasabb igényeket célozzák.
Modern technológia, elektromos hajtás
A Maextro S800 kétféle hajtáslánccal lesz elérhető. A nagyobb akkumulátoros, tisztán elektromos változatban egy 94 kWh-s telep és három villanymotor dolgozik, amelyek összesen 863 lóerőt biztosítanak a 2,7 tonnás autó mozgatásához. Emellett készül egy 63 kWh-s, hatótávnövelős verzió is, amelyhez egy 1,5 literes, négyhengeres benzinmotort társítanak generátorként – ebben a változatban a teljesítmény 530 lóerő, a tömeg pedig 2,9 tonna.
Ár és piaci pozíció
A Maextro S800 alapára Kínában átszámítva nagyjából 50 millió forint, ami jelentősen alacsonyabb, mint például egy Mercedes-Maybach S480, amely 73 millió forinttól indul a kínai piacon. Ez az árstratégia a Huawei újdonságát a luxusautók kategóriájában kifejezetten versenyképessé teszi, különösen, ha figyelembe vesszük a felszereltséget és a technológiai tartalmat.
Európai piac? Egyelőre kérdéses
Bár a Maextro S800 Kínában komoly riválisa lehet a nagy presztízsű európai márkáknak, egyelőre nem tudni, hogy a modell eljut-e az öreg kontinensre. Az viszont biztos, hogy a kínai luxusautó-gyártók egyre nagyobb ambíciókkal lépnek fel a prémium szegmensben is.
A Huawei és a JAC közös projektje tehát nemcsak technológiai, hanem ár-érték arányban is új szintet jelenthet a luxuslimuzinok világában. Az S800 megjelenése jól mutatja, hogy a kínai autóipar már nemcsak a tömegszegmensben, hanem a legfelsőbb kategóriában is komolyan vehető kihívóvá vált.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)



































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


