Alighogy megkezdte ötödik generációs zászlóshajójának forgalmazását, a Lexus máris a hatodik szériát készíti elő. Az LS+ tanulmány már az autonóm mobilitás biztonságos és tiszta valóságát mutatja meg.
Formai és technológiai szempontból egyaránt hatalmas változások előtt áll a Lexus, ha hihetünk a márka legújabb tanulmányautójának. Az LS+ Concept nem csinál titkot abból, hogy a frissen bevezetett luxusmodell, az ötödik szériás LS jövőbeli utódját vetíti előre, és merészen veti bele magát a márka előtt álló lehetőségekbe.
Ahogy azt már korábban bejelentette, a Lexus 2020 első felében tervezi elkezdeni élesben is alkalmazni azokat a „városi csapattag” technológiákat, amelyek a normál közutakon is lehetővé teszik az autonóm közlekedést. Mint ismeretes, a Toyota-csoport tagjaként a Lexus kellő óvatossággal közelíti meg az emberi beavatkozás nélküli mobilitás kérdését, felismerve a gondolkodó, döntéshozó járművekkel járó hatalmas felelősség súlyát. 2020 után azonban megnyílhat a tér a vezetőt nem csupán támogatni, de megfelelő körülmények között helyettesíteni is képes technológiák előtt.
A márka jövőképében megfogalmazott, balesetektől és kötöttségektől mentes közlekedés folytonos kommunikációt igényel a járművek, az infrastruktúra és egy központi adatbázis között, amelyek ráadásul szünet nélkül fejlesztik saját ismereteiket a környező világról. Ez a tanulékony, mesterséges intelligencia teszi majd lehetővé, hogy a kizárólag gépjárművek által használt útszakaszokon (ez jogilag egyet jelent az autópályákkal) automatikusan besorolva, sávot váltva, gyorsítva és lassítva, a hossz- és oldalirányú távolságokat biztonságosan és dinamikusan megtartva, emberi beavatkozás nélkül haladhassanak a Lexus és idővel vélhetően más márkák modelljei is.
Mire megvalósul a „felhajtótól a lehajtóig” tartó autonóm közlekedés, és vele a gondolkodó gépkocsi álma, a Lexus formailag is átalakul. Az autó nem csupán csapattag, de akár családtag is lesz, amelyhez erős érzelmi szálak fűzik a felhasználókat; ennek megfelelően az LS+ Concept merész, ugyanakkor organikus irányban fejleszti tovább dizájnját. A hűtőmaszk orsó motívumának evolúciója már az autó orrának egészét elfoglalja, beleértve a lámpatesteket és a motorházfedelet is. Ennek során a tervezők éltek a modern (részben lézereket alkalmazó) világítástechnológiák és új generációs, részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok adta funkcionális szabadsággal, és egybemosták azokat a szerkezeti elemeket, amelyeket ma még műszaki kényszerűségből külön-külön kell értelmezniük és alkalmazniuk a dizájnereknek.
A Lexus csupán egy fontos részletről nem tett említést: az LS+ Conceptről előzetesen megjelent információk között semmi nem szerepel a tanulmányautó hajtásláncáról. Csupán a maszk mögött elhelyezkedő, aktív lamellarendszerre tett utalásból következtethetünk arra, hogy az autó nagyteljesítményű hűtőrendszert igényel. Ez viszont nem feltétlenül jelenti a belső égésű motor jelenlétét…
Ahogy a Lexus európai igazgatója, Alain Uyttenhoven már korábban bejelentette, a Lexus 2020-ra megépíti hidrogén üzemanyagcellás luxuslimuzinját. Márpedig az üzemanyagcellás technológia jobb hatásfoka ellenére (szűkebb üzemi hőmérsékleti tartománya miatt) csaknem ugyanolyan hűtési igényekkel bír, mint egy belső égésű motor – vessünk csak egy pillantást az LS+ Concept formai előfutárának is tekinthető, 2015-ös LF-FC tanulmányának vagy a világ első szériagyártású hidrogén üzemanyagcellás szedánjának, a Toyota Mirainak öblös első légbeömlőire. Anélkül tehát, hogy biztosat mondhatnánk, aligha járunk távol az igazságtól, amikor nemcsak balesetektől, de emisszióktól is mentesnek képzeljük el a Lexus következő generációs mobilitási vízióját.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)




































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


