Főoldal Magazin Classic A Mercedes-Benz C43 AMG a 90-es évek egyik legerősebb sportlimuzinja

A Mercedes-Benz C43 AMG a 90-es évek egyik legerősebb sportlimuzinja

A Mercedes-Benz C43 AMG a ’90-es évek végén jelent meg, és valódi fordulópontot jelentett a sportlimuzinok világában. A modell külső megjelenése kifejezetten visszafogott, elegáns, szinte alig különbözik a hétköznapi C-osztályos Mercedesektől, ugyanakkor a lemezek alatt egy 4,3 literes V8-as motor több mint 300 lóerővel rejtőzik, amely akkoriban teljesen egyedülálló volt ebben a méretosztályban. Ezzel a Mercedes konkrétan megnyitotta az úgynevezett lóerőháborút a BMW M3 és az Audi S4 ellen, amelyek abban az időben csupán hathengeres motorral és jóval szerényebb teljesítménnyel készültek.

A C43 AMG-t az első teljes egészében Mercedes irányítás alatt fejlesztett AMG modellek egyikeként mutatták be, miután a Daimler-Benz teljesen felvásárolta az AMG-t. Ez a modell is a W202-es C-osztály alapjaira épült, amely 1994-ben debütált, a C43 AMG pedig 1998-tól került gyártásba. Az autó nem „csak” egy nagy teljesítményű motorral hódított: a mérnökök jelentősen módosították a futóművet, a fékrendszert és a kormányzást annak érdekében, hogy a nagy teljesítményt biztonsággal lehessen kezelni.

Az autó különlegessége, hogy valóban a letisztult, minőségi Mercedes-érában született. A belső tér ugyan visszafogott és inkább funkcionális, mint extravagáns, de a felhasznált anyagok minősége máig kiemelkedő. A fa- és bőrborítások tartósak, a kapcsolók, gombok használatakor is érződik a prémium minőség. Az AMG logóval ellátott sportos kormánykerék és a különleges, fehér számlapos műszeregység adja meg azt a pluszt, ami egyedi hangulatot teremt a vezető számára.

Vezetési élmény szempontjából a C43 AMG robbanékony dinamizmust kínál: gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra a kategóriában szokatlanul alacsony, akár 5,5 másodperc körüli. Az autó automata váltóval készült, amely kifejezetten jól passzol a V8-as erőforráshoz, így egyenes szakaszokon lenyűgöző menetteljesítményt mutat. Kormányzása könnyed, a sportos hangolás ellenére megőrizte a Mercedesek tipikus komfortját, ugyanakkor precízebbé, feszesebbé vált, hogy megfeleljen a megnövelt teljesítménynek. A sportfutómű és a nagyobb fékek harmonikusan egészítik ki a hajtásláncot.

A C43 AMG-ből világszerte mintegy 4200 példány készült (köztük kombi változat is), melyek közül az USA-ba csupán a szedán változat jutott el. Ritkaságából, a konzervatív külcsínből és a technikai adottságokból igazi gyűjtői darab lett, amelynek kultusza máig töretlen a rajongók körében.

A vezetési élmény, a klasszikus Mercedes-minőség és a korához képest kiemelkedő erő egyesítése miatt a C43 AMG a ’90-es évek sportlimuzinjainak egyik rejtett gyöngyszeme – egy igazi “farkas báránybőrben” a modern klasszikusok között.