A Mercedes-Benz C43 AMG a ’90-es évek végén jelent meg, és valódi fordulópontot jelentett a sportlimuzinok világában. A modell külső megjelenése kifejezetten visszafogott, elegáns, szinte alig különbözik a hétköznapi C-osztályos Mercedesektől, ugyanakkor a lemezek alatt egy 4,3 literes V8-as motor több mint 300 lóerővel rejtőzik, amely akkoriban teljesen egyedülálló volt ebben a méretosztályban. Ezzel a Mercedes konkrétan megnyitotta az úgynevezett lóerőháborút a BMW M3 és az Audi S4 ellen, amelyek abban az időben csupán hathengeres motorral és jóval szerényebb teljesítménnyel készültek.
A C43 AMG-t az első teljes egészében Mercedes irányítás alatt fejlesztett AMG modellek egyikeként mutatták be, miután a Daimler-Benz teljesen felvásárolta az AMG-t. Ez a modell is a W202-es C-osztály alapjaira épült, amely 1994-ben debütált, a C43 AMG pedig 1998-tól került gyártásba. Az autó nem „csak” egy nagy teljesítményű motorral hódított: a mérnökök jelentősen módosították a futóművet, a fékrendszert és a kormányzást annak érdekében, hogy a nagy teljesítményt biztonsággal lehessen kezelni.
Az autó különlegessége, hogy valóban a letisztult, minőségi Mercedes-érában született. A belső tér ugyan visszafogott és inkább funkcionális, mint extravagáns, de a felhasznált anyagok minősége máig kiemelkedő. A fa- és bőrborítások tartósak, a kapcsolók, gombok használatakor is érződik a prémium minőség. Az AMG logóval ellátott sportos kormánykerék és a különleges, fehér számlapos műszeregység adja meg azt a pluszt, ami egyedi hangulatot teremt a vezető számára.
Vezetési élmény szempontjából a C43 AMG robbanékony dinamizmust kínál: gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra a kategóriában szokatlanul alacsony, akár 5,5 másodperc körüli. Az autó automata váltóval készült, amely kifejezetten jól passzol a V8-as erőforráshoz, így egyenes szakaszokon lenyűgöző menetteljesítményt mutat. Kormányzása könnyed, a sportos hangolás ellenére megőrizte a Mercedesek tipikus komfortját, ugyanakkor precízebbé, feszesebbé vált, hogy megfeleljen a megnövelt teljesítménynek. A sportfutómű és a nagyobb fékek harmonikusan egészítik ki a hajtásláncot.
A C43 AMG-ből világszerte mintegy 4200 példány készült (köztük kombi változat is), melyek közül az USA-ba csupán a szedán változat jutott el. Ritkaságából, a konzervatív külcsínből és a technikai adottságokból igazi gyűjtői darab lett, amelynek kultusza máig töretlen a rajongók körében.
A vezetési élmény, a klasszikus Mercedes-minőség és a korához képest kiemelkedő erő egyesítése miatt a C43 AMG a ’90-es évek sportlimuzinjainak egyik rejtett gyöngyszeme – egy igazi “farkas báránybőrben” a modern klasszikusok között.





![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)


































![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)


