Sign in
  • Hírek
    • Bridgestone
    • Continental
    • Goodyear
    • LIQUI MOLY
  • Autóteszt
    • Alfa Romeo
    • Audi
    • BMW
    • BYD
    • Citroën
  • Bemutatók
    • Alfa Romeo
    • Audi
    • BMW
    • BYD
    • Citroën
  • Újdonságok
  • Magazin
    • Classic
    • Hot Wheels
    • LEGO
    • Matchbox
  • Autó-motorsport
  • Exkluzív
    • 1996 Mercedes-Benz S500 L W140 projekt
    • 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt
    • 2005 Smart Fortwo 450 projekt
    • 2006 Opel Corsa C 1.2 Twinport
    • 2014 Honda CR-V 2.0 AWD
Sign in
Welcome!Log into your account
Forgot your password?
Password recovery
Recover your password
Search
  • Sign in / Join
  • Napimagazin
  • TechAddikt
  • Szépségnapló
  • New York Online
  • Company Formation
  • Karcmentes.com
  • RSS
Sign in
Welcome! Log into your account
Forgot your password? Get help
Password recovery
Recover your password
A password will be e-mailed to you.
AutóAddikt
  • Hírek
    • BYD Dolphin G: Európa legolcsóbb PHEV-je jöhet, akár Szegeden gyártva
      Átalakul a Ford tisztán elektromos pickupja, új korszak jön az F-150 Lightning életében
      Kevesebb villanyautó fogy – megtorpanás a zöld átállásban?
      Az EU lazíthat a 2035 utáni motorstopon – a belső égésű motorok jövője
      Lexus, Toyota, Suzuki: ezek ma a legmegbízhatóbb autómárkák Angliában
      AllBridgestoneContinentalGoodyearLIQUI MOLY
  • Autóteszt
    • [TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában
      [TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem
      [TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának
      [TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló
      [TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország
      AllAlfa RomeoAudiBMWBYDCitroën
  • Bemutatók
    • Itt a Toyota új miniterepjárója, a Land Cruiser FJ
      Magyarországon is bemutatták a tisztán elektromos BYD TANG SUV-t
      A FIAT fennállásának első 125 évét köszönti, és mosolyogva tekint a jövőbe
      BMW M és BMW X modellek köröztek több napon át a Balaton Park Circuit versenypályán
      Imádja a szélsőséges terepviszonyokat: próbára tettük a Ford Bronco-t
      AllAlfa RomeoAudiBMWBYDCitroën
  • Újdonságok
    • Lexus V8 kerül a Toyota GR Supra modellbe
      Citroën ELO: egy autó, amely újragondolja a mindennapi mobilitást
      Íme, az Audi V6 TDI legújabb generációja
      Itt az új mini SUV, a Nissan Kait
      Nissan Sentra 2026: nagyautós megjelenés kompakt méretben
  • Magazin
    • Zavaros kommunikáció árnyékolja be a Jaguar Land Rover háza táján kibontakozó botrányt
      Továbbra is gyártásban marad a Toyota olcsó és praktikus kombija, a Probox
      Újabb lépést tett az MR2 feltámasztása felé a Toyota
      Magyar kaszinó élmények a hosszú autóutak digitális világában
      Hogyan fejlődött az autótervezés a retrótól a jövőig
      AllClassicHot WheelsLEGOMatchbox
  • Autó-motorsport
    • Teljes a Toyota gyári csapata, összesen nyolc gyári támogatású Hilux indul a 2026-os Dakaron
      Az F2 kiszámíthatóbb-e a fogadások szempontjából, mint az F1
      Totális siker: hármas győzelmet aratott hazai raliján a Toyota Gazoo Racing
      Címadói szerepben lép színre az MSC Crusies USA az Austin 2025 Grand Prix kapcsán
      A BMW M3 CS a világ leggyorsabb sportkombija a Nordschleifén
  • Exkluzív
    • A1408201745 Bosch ablaktörlőlapátok cseréje az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140-en
      Új, Reutter A0000101486 olajbetöltő sapkát cseréltünk projektautónkon, az 1997-es W140 Mercedes-Benz S420-on
      DeAgostini Wartburg 353 1:8 építés – 78. lapszám: a műszerfal összeszerelésének kezdeti lépései
      DeAgostini Wartburg 353 1:8 építés – 77. lapszám: beszereltük a hangszórókat
      DeAgostini Wartburg 353 1:8 építés – 76. lapszám: kalaptartó és kerete
      All1996 Mercedes-Benz S500 L W140 projekt1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt2005 Smart Fortwo 450 projekt2006 Opel Corsa C 1.2 Twinport2014 Honda CR-V 2.0 AWD
Főoldal Magazin A Nissan logójának és márkaidentitásának több évtizedes evolúciója
  • Magazin

A Nissan logójának és márkaidentitásának több évtizedes evolúciója

Szerző:
autoaddikt
-
2021. March 17. Wednesday 15:55
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp

    A Nissan márkaidentitása mindig is a vállalat nevének jelentését tükrözte. A japán karakterekkel írott „Nissan”lefordítva annyit tesz: „Naptermék” avagy „a Nap születése” – létrehozva a manapság már híres márkalogót, ami több mint 80 év autóipari múlttal büszkélkedik. De hogyan fejlődött a szerény kezdetből egy mára globálisan felismerhető motívummá? 

    A márkalogó születése

    A történet a 30-as években kezdődött. Yoshisuke Aikawa fuzionálta Tobata Foundry Co., Ltd. holdingját a Nihon Sangyo és Dat Motorcar Co. cégekkel (melynek elődje kezdte el a DAT autók gyártását 1914-ben). Együtt, ezt az egyesített vállalatot NISSAN névre keresztelték – Datsun és Nissan néven is értékesítve autókat.

    Így született meg a Nissan első márkalogója 1933-ban. A Datsun dizájnból örökölve, ugyanazt az embléma motívum stílust használta, melyben szerepelt egy kék téglalap és a márkanév bevésett fehér betűkkel, valamint egy vörös kör a háttérben, ami a felkelő Napot szimbolizálta. 

    David Bihanic professzor (a párizsi Sorbonne Egyetem dizájnere és előadója) a grafikai szimbolizmus szakértője is megerősíti, hogy az első márkalogó már ránézésre is emblematikusan utal a márka japán gyökereire, mely rokon értelmű a japán zászlón jelen lévő vörös koronggal.

    Az első márkalogó, melyet a Nissan vizuális identitásaként használtak a 30-as években azonnal ikonikussá vált és egészen 1970-ig kitartott. Az azóta történt négy újra-vizionálás ellenére mindegyik márkalogó megtartotta szerves kapcsolatát a cég örökségéhez és kultúrájához.

    Márkalogó kontra az autókon lévő emblémák 

    Azonban nehéz a hivatalos márkalogót fellelni, ha egy pillantást vetünk a Nissan autóira az évtizedek során. Ehelyett a Nissan nevet képviselve egyéb Nissan emblémák egész sorát találjuk különböző grafikai stílusokban.

    Miért? Mert ahogy a járművek fejlődtek az autógyártók azt kívánták, hogy a járműveken szereplő márkaemblémák kortárs stílusokban tükrözzék nevüket elválasztva a stabilabb, tradicionális márkalogótól.

    Nissan emblémák a századközépről

    A Nissan emblémák legjobb példái a 20. század közepéről származnak. A formális, nagybetűs „NISSAN” emblémák megszokottá váltak az 50-es években, míg dőlt betűstílus váltotta ezt fel a 60-as évekre. Ez a változás a mozgalmasság érzetét adta egy olyan időszakban, ahol az autóbirtoklás vágya virágzott és a személyes szabadság felértékelődött, míg az informálisabb megközelítés a liberalizált hozzáállást köszönti és az 1960-as logó esetében a nagybetűs „N”-t is elhagyták.

    Bátor, pimasz, de eltérő

    A következő évtizedek viszont a nagybetűk visszatérését jelentették a Nissan autóemblémákon, mivel a trend a pimasz, üzlet-fókuszú 80-as évek irányába változott. Ez volt az individuális státusz és az önkifejezés korszaka, mely a vastag betűtípusú, csillogó, metál emblémák felemelkedését hozta. Ezek sokszor régiónként, akár modellenként is változtak.

    A Modern Ipar Kora

    Hamar világossá vált, hogy ahhoz, hogy erős globális márkajelenlétet érhessen el, a Nissannak egy egységes vizuális identitásra volt szüksége az ezredfordulóra. A metál, egyszínű dizájnnal ellátott 2001-es logó a modern ipar szimbólumaként készült, mely minden autóra rákerült, felszámolva a modellenkénti különböző emblémák gyakorlatát.

    Bihanic professzor magyarázata szerint az indusztriális stílusú dizájn, mely a 2001-es frissítésen szerepelt „elterjedté vált szinte minden autógyártónál: 3D kiemelés, vékony betűvastagság és metálszürke, mely árnyék és tükröződés effektet biztosított” – mindez az előrehaladott gyártás vízióját hivatott ábrázolni.

    A jővőbe

    A 2020-as évekbe lépve az indusztriális korszak átadja helyét az elektronikusnak. Ennek fényében a Nissan lerántotta a leplet új, leegyszerűsített logójáról, mely büszkén szerepel a vadonatúj zéró-emissziós Nissan Ariya orrán. Az új márkalogó egy karcsúbb, egyszínű „flat” 2-D formátumot alkalmaz, vékonyabb vonalakkal és élesebb definícióval.

    A zökkenőmentes, intuitív és elektromosított mobilitás új korszakát bemutatva ez a dizájn az okostelefonok korára is alkalmazható, ahol a tiszta grafikák feltűnnek a zseb méretű képernyőkön.

    Ennek ellenére, az ismerős „Nap korong forma a Nissan felirattal a közepén” koncepciónak köszönhetően az örökség nincs elfeledve. Tsutomu Matsuo, a Nissan haladó-dizájn részlegének helyettes igazgatója szerint „Az új Nissan logó a múltbéli változatokból átemelt vezérüzenetet kommunikálja: Ha erős, eltökélt a hited, ezzel akár a Napot is meghódíthatod.”

    A 2020-as logó analízise

    A márka identitásának legláthatóbb aspektusának megváltoztatása egy nagy lépés. Bihanic professzor szerint, bár a logó „elkerülhetetlenül változik, formálódik, mutálódik annak érdekében, hogy a jelenkor új hangulataihoz igazodjon”, a leginkább felismerhető grafikai elemeinek meg kell maradniuk, hogy megőrizzék „a márka DNS-ét” és kiállják az idő próbáját. Megerősíti, hogy „Az identitás ezen része sosem szorulhat a háttérbe, nem szabad félbeszakítani egy vizuális identitás felfrissítése esetén, hacsak nem azért, hogy jelezzen például egy radikális változást a menedzsmentben vagy a vállalat irányváltásában.”

    Emiatt a Nissan 2020-as logója sokkal inkább egy evolúció, mintsem egy teljesen új megtestesülés. Ez a cég Nissan Intelligent Mobility-n keresztül a zéró-emisszió világ felé tartó, folyamatban lévő utazásáról beszél, mindeközben pedig megtartja az innováció és a hagyomány szellemét. Örömteli látni Bihanic professzor egyetértését, ahogyan összegzi „Ez az erős jelképe egy márkának, mely bár tanúságot tesz történelméről, jelenleg még nyitottabb a jövőre, mint eddig valaha.” 

    • TAGEK
    • autóipar
    • márkajelzés
    • nissan
    • nissan logó
    Facebook
    Twitter
    Pinterest
    WhatsApp
      Előző cikk2023-ban érkezik a teljesen elektromos, új generációs Ford Transit Custom
      Következő cikkÍme, a Nissan Ariya színpalettája
      autoaddikt
      autoaddikt
      https://www.autoaddikt.hu
      Facebook Instagram Mail Pinterest Twitter

      KAPCSOLÓDÓ CIKKEKMÉG TÖBB CIKK A SZERZŐTŐL

      Zavaros kommunikáció árnyékolja be a Jaguar Land Rover háza táján kibontakozó botrányt

      Továbbra is gyártásban marad a Toyota olcsó és praktikus kombija, a Probox

      Újabb lépést tett az MR2 feltámasztása felé a Toyota

      LEGFRISSEBB

      BYD Dolphin G: Európa legolcsóbb PHEV-je jöhet, akár Szegeden gyártva

      autoaddikt - 2025. December 18. Thursday 18:45 0
      A BYD tovább bővíti európai kínálatát, a következő újdonság pedig egy a Dolphin Surf méretosztályába érkező plug-in hibrid, várhatóan Dolphin G néven. A kínai...

      Átalakul a Ford tisztán elektromos pickupja, új korszak jön az F-150...

      2025. December 16. Tuesday 17:42

      Kevesebb villanyautó fogy – megtorpanás a zöld átállásban?

      2025. December 15. Monday 02:49

      Zavaros kommunikáció árnyékolja be a Jaguar Land Rover háza táján kibontakozó...

      2025. December 14. Sunday 22:13

      Az EU lazíthat a 2035 utáni motorstopon – a belső égésű...

      2025. December 13. Saturday 16:18

      TESZTJEINK

      [TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét...

      [TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos...

      [TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az...

      [TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab...

      [TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség,...

      Általános kérdésekkel, megkeresésekkel kapcsolatosan használhatja webes űrlapunkat, vagy ide írjon e-mailt: info@wiedermannmedia.hu

      Hibabejelentés, észrevétel révén jelezzen itt: info@wiedermannmedia.hu

      További online portáljaink:

      Techaddikt | Napimagazin | Szépségnapló

      MÉG TÖBB CIKK

      BYD Dolphin G: Európa legolcsóbb PHEV-je jöhet, akár Szegeden gyártva

      2025. December 18. Thursday 18:45

      Átalakul a Ford tisztán elektromos pickupja, új korszak jön az F-150...

      2025. December 16. Tuesday 17:42

      Kevesebb villanyautó fogy – megtorpanás a zöld átállásban?

      2025. December 15. Monday 02:49

      NÉPSZERŰ KATRGÓRIA

      • Újdonságok1294
      • Magazin1233
      • Hírek1213
      • Autó-motorsport440
      • 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt139
      • DeAgostini Wartburg 353 1:8 építés projekt78
      • Ford71
      • Adatvédelmi elveink
      • Stratégiai partnereink
      • Médiaajánlat
      • Impresszum
      • RSS
      • Kapcsolat
      © Autóaddikt.hu 2024
      EGYÉB CIKKEK

      BYD Dolphin G: Európa legolcsóbb PHEV-je jöhet, akár Szegeden gyártva

      autoaddikt - 2025. December 18. Thursday 18:45 0