Hatalmas lendülettel nyit az európai piacokon a Peugeot e-208, a márka első tisztán elektromos személyautója. Nem egzotikus volta vonzza az ügyfeleket, hanem használatának nagyon versenyképes költségei.
Az év első hat hónapjában elképesztő mértékben, 92 százalékkal emelkedtek a tisztán elektromos személygépkocsik globális eladásai . Ez mintegy 780 000 jármű; ezzel az akkumulátoros autók piaci részesedése immár megközelíti a 2 százalékot. A legjobbkor lép tehát piacra a Peugeot újdonsága, a 136 lóerős villanymotorral hajtott e-208, a típus iránti kereslet pedig minden várakozást felülmúl.
A Peugeot eredetileg úgy számolt, hogy minden tizedik 208-ast fogják villanymotorral megvenni. Ezzel szemben az európai előrendelések negyede szól az e-208 típusra, árulta el Jean-Philippe Imparato, a márka vezérigazgató alelnöke az Automotive News Europe szaklap újságírójának. Korai volna még természetesen megmondani, hogy ez az arány tartósan ilyen magasan marad-e, vagy a modern technológia iránt különösen fogékony ügyfelek igyekeztek minél gyorsabban magukénak tudni az európai piac legfrissebb villanyautóját, az viszont biztos, hogy a Peugeot elméletileg készen áll arra, hogy szükség esetén akár megkétszerezze a gyártási darabszámokat.
„Az új 208-asból évente mintegy 300 000 darabot készülünk gyártani, ennek akár 20 százaléka lehet tisztán elektromos modell.” – mondta Imparato, hozzátéve, hogy már az eredetileg tervezett modellmix is jövedelmezővé teszi az e-208 modellt, így a darabszámok növelésére csak akkor van szükség, ha azt a piac megköveteli.
Habár az elektromos autók eladásaiban kétségtelenül fontos szerepet játszik az újdonság varázsa, a Peugeot e-208 pedig érzelmeiken keresztül is képes megszólítani az ügyfeleket, a modell mellett szóló, legfontosabb érv mégis a költséghatékonyság. Az e-208 teljes tulajdonlási költsége ugyanis összevethető a hasonló teljesítményű, 130 lóerős, 1,2 literes benzinmotorral és nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt, hagyományos 208-aséval. Az európai piacokon jellemzően hasonló finanszírozási feltételekkel szerezhető be mindkét variáns: az ügyfelek 3500 eurós önrész mellett nem egészen 400 eurós havi befizetéssel juthatnak hozzá elektromos Peugeot-jukhoz.
A Peugeot e-208 teljes tulajdonlási költségét azonban jóval kedvezőbbé teszi az autó kiváló értéktartása: a kalkulációk szerint várhatóan 2000 euróval fog többet érni a használtpiacon a modell, mint egy vele összevethető benzinmotoros változat.
A Peugeot e-208 ugyanúgy a márka új generációs padlólemezére épül, mint a modell benzines és dízelmotoros változatai. A korábbi szerkezetnél 30 kilogrammal könnyebb, kedvezőbb aerodinamikai jellemzőkkel bíró, csekélyebb oldaldőlési hajlamú platform a zaj- és hőkomfort, a rezgések, valamint az aktív biztonság (vezetőtámogatás) terén is kiemelkedő teljesítményt tesz lehetővé.
Az e-208 136 lóerős, 250 Nm forgatónyomatékú villanymotorját egy 50 kWh kapacitású akkumulátor táplálja. A 8 éves / 160 000 kilométeres garanciával kínált akkucsomag egy feltöltésével akár 340 kilométert tehetünk meg,





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)

































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


