A Volkswagen történetének egyik legismertebb sportos kompaktja, a Golf GTI hamarosan új korszakba lép: a márka vezetője, Thomas Schäfer szerint a legendás modell elektromos változata hozhatja el a nagy áttörést a vállalat számára. A német gyártó az ID.3 GTI bejelentését követően hivatalosan is megerősítette, hogy gőzerővel dolgoznak az elektromos Golf GTI fejlesztésén.
Új platform, régi értékek
Az új, tisztán elektromos Golf a Volkswagen fejlett SSP platformjára épül majd, amely a márka jövőbeli villanyautóinak alapját adja. Bár a jelenlegi, belső égésű motorral szerelt Golf legalább az évtized végéig a kínálatban marad, az elektromos GTI fejlesztése már előrehaladott állapotban van. Schäfer hangsúlyozta, hogy az új modell mindenben hű marad a GTI hagyományaihoz: megőrzi az elsőkerék-meghajtást, és a sportos vezetési élményt helyezi előtérbe.
A GTI szellemisége az elektromos korban
A Volkswagen vezérigazgatója szerint az elektromos Golf GTI-nek „igazi méregzsáknak” kell lennie, amely izgalmas, autentikus és valódi GTI-élményt nyújt. Bár a végleges dizájn még nem készült el, az autó méretei és padlólemeze már adottak. A fejlesztők számára komoly kihívást jelent, hogy a nagy elektromos nyomatékot hatékonyan tudják az első kerekekre vinni, de a tervek szerint a teljesítmény akár elérheti a 322 lóerőt is – ez már a jelenlegi összkerekes Golf R szintjét közelíti meg.
Szoftveres megoldások és új modellek
A hatalmas teljesítmény miatt fejlett szoftveres megoldásokra lesz szükség, hogy az elsőkerék-meghajtású elektromos GTI stabilan és élvezetesen vezessen. Emellett Schäfer azt is megerősítette, hogy készül egy tisztán elektromos Golf R is, amely az összkerékhajtású sportmodellek hagyományait viszi tovább. Így a Volkswagen kínálatában a jövőben egyszerre lesz jelen a sportos első- és összkerékhajtású villany-Golf is.
A Volkswagen stratégiája az elektromos piacon
A Golf GTI villanyosítása jól illeszkedik a Volkswagen hosszú távú stratégiájába, amelynek célja, hogy az elektromos autók piacán is vezető szerepet töltsenek be. A wolfsburgi gyárban készülő új modellek az SSP platformra épülnek, és a vállalat célja, hogy évente több mint félmillió darabot gyártsanak ezekből a típusokból. A sportos modellek mellett a márka a megfizethető, belépő szintű villanyautók piacán is nagy dobásra készül, hogy minél szélesebb vásárlói réteget érjen el.
Az elektromos Golf GTI fejlesztése új fejezetet nyit a Volkswagen sportos kompaktjainak történetében. A márka vezetése szerint az új modell nemcsak a GTI hagyományait viszi tovább, hanem a villanyautók piacán is meghatározó szereplővé válhat, miközben a vezetési élményből sem enged. Az évtized végére várható premierig még számos fejlesztési lépés áll a mérnökök előtt, de a Volkswagen ígérete szerint a sportos GTI-élmény az elektromos korszakban is garantált lesz.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


