A Volvo Cars autonóm mobilitás területén végzett folyamatos kutatásai megerősítették azt, amit mindannyian tapasztalatból tudunk: a mindennapos fárasztó ingázás kiöli a vezetés örömét az autózásból. Az emberek a munkába járás során és a hosszas autópálya-szakaszokon különösen nagy örömmel ruháznák át a vezetés feladatát autójukra.
A Volvo ennek fényében fejlesztette ki a Concept 26 koncepcióautót. A koncepciómodell elnevezése arra utal, hogy naponta átlagosan 26 percet (az ingázás átlagos időtartamára vonatkozó, Egyesült Államokban végzett kutatások alapján) töltünk az otthonunk és munkahelyünk közötti ingázással – és ezt a majdnem fél órát bizony jóval tartalmasabban is eltölthetnénk, mint a lassan cammogó dugóban ücsörögve. A Volvo úgy döntött, hogy visszaadja a választás szabadságát a vezetőnek: hadd élvezhesse a vezetést, ha ahhoz van kedve, ám ha éppen mással foglalkozna, vállalja át tőle az autó a vezetés feladatát.
Vezetés, alkotás, pihenés
„Minden az emberekről szól. Kutatásaink egyértelműen rávilágítottak arra, hogy amint megvalósul a teljesen autonóm mobilitás, egyesek szeretnék kreatívan hasznosítani az ingázás idejét, míg mások inkább csak hátradőlnének és pihennének – zenét hallgatnának, filmet néznének. Az autonóm mobilitás mindezt lehetővé fogja tenni. Pontosan ezt tükrözi a Concept 26, amely alapjaiban alkotja újra az autózás fogalmát” – mondta Robin Page, a Volvo Cars belső formatervezésért felelős alelnöke.
A Concept 26 egy vadonatúj, szabadalmaztatott üléskialakításra épül, amely a három üzemmód – Vezetés, Alkotás és Pihenés – közötti átállások során aktívan támogatja a vezetőt. A három üzemmód révén a tanulmányautó az autonóm mobilitási innováció olyan új platformját hozza létre, amely a későbbiekben is képes lesz alkalmazkodni az időközben kialakult új igényekhez, új technológiákhoz.
Amennyiben a vezető szeretné átadni a vezetés feladatát az autónak, a kormánykerék eltávolodik tőle, az ülés hátrabillen, és a műszerfalból kiemelkedik egy nagyméretű monitor, így a vezető kedve szerint töltheti az utazás perceit. A Concept 26 felismeri, hogy elengedhetetlen az utastér kialakításának a radikális megváltoztatása, és olyan életteret biztosít, amelyet saját igényei szerint használhat ki a vezető, illetve utasa.
A Concept 26 a lehetőségek új tárházát nyitja meg az autóban, a szórakoztatástól kezdve a szolgáltatások igénybe vételéig, és azon is túl, mégpedig a mindennapi életünk természetes részévé vált technológiákat felhasználva. Mindez egyben az autonóm mobilitással együtt járó, hatalmas potenciálra – új üzleti lehetőségekre, modern technológiai együttműködésekre – is rávilágít. „Komoly erőfeszítéseket tettünk annak érdekében, hogy feltárjuk mindazokat a kihívásokat és lehetőségeket, amiket az autonóm gépkocsik megjelenése néhány éven belül el fog hozni az emberek életébe. A Volvo Cars új, átméretezhető SPA padlólemeze kiemelkedő rugalmasságot tesz lehetővé a fejlesztés és a tervezés terén, így semmi akadálya annak, hogy a most koncepcióként létező megoldásokat közvetlenül valóra váltsuk” – mondta Dr. Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési tevékenységekért felelős alelnöke.
Magabiztosság
A Volvo Cars Drive Me kutatási projektje, amelynek keretében 2017-től hétköznapi emberek a teljesen autonóm gépkocsik kibővített flottájával közlekednek majd a svédországi Göteborg utcáin, szintén azt támasztja alá, hogy a Volvo biztonságtechnikai téren elért vívmányaira alapozva iparági vezető szerepet tölt be az autonóm mobilitás terén.
„A Volvo Cars az elsők között kezdett foglalkozni az önjáró gépkocsik és a felelősségvállalás kérdésével. Meggyőződésünk szerint az autógyártók teljes körű felelősséggel tartoznak teljesen autonóm üzemmódban közlekedő járműveik minden megnyilvánulásáért. Amennyiben egy autógyártó erre a felelősségvállalásra nem hajlandó, az nem másra enged következtetni, mint hogy nem bíznak eléggé saját autonóm mobilitási technológiájukban” – mondta Dr. Peter Mertens.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)



































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


