Az MG MGU9 pickup bemutatása jelentős fordulatot hozhat a középkategóriás haszongépjárművek piacán, szembeállítva a modelleket a legnépszerűbb versenytársakkal, mint a Toyota Hilux és a Ford Ranger. A kínai-brit márka új pickupja a platformtestvér Maxus Terron 9-elektromos változatának műszaki alapjaira épül, de saját, merész karakterjegyekkel, modern dizájnnal és praktikus megoldásokkal lép színre.
Merész forma, innovatív részletek
Az MGU9 külső kialakításán több ponton eltér platformtestvérétől: az első rész hangsúlyosan átdolgozott, hogy az autó karakteresebb legyen, ezzel a konkurenciától jól elkülöníthető megjelenésű pickup született. Motoros csomagtérajtó, pohártartóval szerelt, lehajtható lépcső is helyet kapott, ami a mindennapi használatban jelent könnyebbséget. Magasabb felszereltségi szinten a hátsó szélvédő teljesen lehúzható, sőt a teljes hátsó fal az ülésekkel együtt ledönthető, így hosszabb terhek is beférnek. A beltérben masszív, prémium-érzetet keltő anyagok, széles könyöklő és repülőgép-stílusú váltókar jellemzik az ergonomikus elrendezést.
Technológia, motorizáció, vonóerő
A motortérben egy 2,5 literes SAIC turbódízel dolgozik, amely 160-218 lóerős teljesítményével és 520 Nm-es nyomatékával kategória-átlag feletti erőt biztosít. A modell ZF nyolcfokozatú automata sebességváltóval, BorgWarner négykerékhajtással és elektronikus differenciálzárral érkezik, 3500 kg-os vontatási kapacitással, 770–870 kilogramm hasznos teherbírással, ami a szegmens élmezőnyébe helyezi. Méretei (5,5 méter hosszúság, 3,3 méteres tengelytáv, 1053 literes platótérfogat) túltesznek a Ford Ranger méretén, miközben szintén megfelelnek a piacvezető modellek követelményeinek.
Komfort, felszereltség, biztonság
A kabin dupla 12,9 colos kijelzőt, multi-funkciós ülésállításokat, masszírozó vezetőülést, JBL audiorendszert és Smart Hatch funkciót kínál (ledönthető ülésekkel összekötött rakodótér). A modellhez fejlett vezetéstámogató rendszer, 360 fokos kamera, Apple CarPlay/Android Auto, iSMART távirányítós app, 10 év/250 ezer km jótállás tartozik.
Erős riválisok, piacorientált stratégia
Az MGU9 közel azonos műszaki paramétereket kínál, mint a Toyota Hilux, Ford Ranger, Isuzu D-Max vagy Mazda BT-50, de árpozícionálása várhatóan kedvezőbb lesz. Az MG célja, hogy 2030-ra Ausztrália top három autómárkája közé kerüljön, ezért külön hangsúlyt fektet az innovációra, komfortra és az ár/érték arányra. Bár Európában jelenleg dízelmotorral nem lesz elérhető, elektromos vagy hibrid verziók piacra lépése elképzelhető a közeljövőben.
Az MG MGU9 pickup modell tehát karakteres, innovatív kihívásként jelenik meg a Toyota és Ford uralta szegmensben, erőteljes műszaki alapokkal, praktikus részletmegoldásokkal és prémium felszereltséggel – mindezt várhatóan elérhetőbb áron.





![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)






























![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)



![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)


