Főoldal Hírek BYD Dolphin G: Európa legolcsóbb PHEV-je jöhet, akár Szegeden gyártva

BYD Dolphin G: Európa legolcsóbb PHEV-je jöhet, akár Szegeden gyártva

A BYD tovább bővíti európai kínálatát, a következő újdonság pedig egy a Dolphin Surf méretosztályába érkező plug-in hibrid, várhatóan Dolphin G néven. A kínai gyártó célja, hogy ezzel a modellel Európa egyik, ha nem a legolcsóbb konnektoros hibridjét kínálja a kisautó-szegmensben.

A Dolphin Surf méretére hangolva

Az új PHEV a már ismert Dolphin Surf méretosztályában jelenhet meg, vagyis körülbelül 3,99 méteres hosszra lehet számítani. Ezzel a modell a kis villanyautók és városi hibridek között kínálna alternatívát azoknak, akik alacsony fogyasztást és városi használatra optimalizált hatótávot keresnek.

Ismert BYD-technika, módosított teljesítménnyel

A hajtáslánc alapját várhatóan az Atto 2 DM-i már bemutatott, 1,5 literes, négyhengeres benzinmotorja adja, plug-in hibrid rendszerrel kiegészítve. A jelenlegi információk szerint a 212 lóerős rendszerteljesítményt a Dolphin G esetében visszafoghatják, hogy jobban illeszkedjen a kisebb, olcsóbb modell pozicionálásához.

Kifejezetten Európának fejlesztve

A BYD alelnöke, Stella Li elmondása szerint a 2026-ra várt újdonság az első olyan modell lesz, amelyet a gyártó az alapoktól kifejezetten az európai piac igényeire szab. Ennek oka, hogy Kínában ebben a méretkategóriában alig van kereslet PHEV-ekre, így a Dolphin G kvázi „európai belpiacos” termék lehet.

Szeged lehet a logikus gyártási helyszín

Mivel az új BYD modell várhatóan csak Európában lesz elérhető, üzletileg logikus lépés lenne a helyi gyártás, amelyre a jövőre induló szegedi BYD-üzem tűnik ideális jelöltnek. A Dolphin Surf és az Atto 2 szegedi gyártása már biztos, és nem kizárt, hogy a Dolphin G lehet a harmadik, Magyarországon készülő BYD-modell, bár erről még nincs hivatalos megerősítés.