Az európai autógyártók, köztük a Stellantis és a Renault, az év első felében súlyos veszteségekkel szembesültek, miközben a kínai autógyártók tovább tudták növelni eredményeiket. A Stellantis 2025 első hat hónapjában 2,3 milliárd eurós nettó veszteséget könyvelt el, részben az amerikai importvámok és szigorúbb szabályozások miatt. A Renault és a Stellantis együtt több mint 11 milliárd euró veszteséget szenvedtek el az év eddigi szakaszában.
Az európai autóipar a stagnáló kereslet és a növekvő piaci verseny következményeként szenved. A kínai gyártók, mint a BYD, a Geely vagy a Great Wall Motor, viszont enyhe nyereségnövekedést értek el, míg forgalmuk húsz százalékkal bővült. Az európai cégek leginkább a hibrid és elektromos járművek piacán vesztették el versenyelőnyüket, mivel a kínai márkák hasonló minőségű autókat kínálnak olcsóbban.
A Stellantis és a Renault aktívan lobbiznak az EU-nál a kisautókra vonatkozó biztonsági követelmények enyhítéséért, hogy versenyképesebbek maradjanak. Az iparágban tapasztalható átrendeződés miatt európai gyártók tízezrével kénytelenek leépíteni munkahelyeket, miközben a kínai autók piaci részesedése és forgalma folyamatosan nő.
A verseny tehát tovább éleződik: az európai gyártóknak innovációval, fejlesztésekkel és stratégiai váltással kell válaszolniuk a kínaiak piaci előretörésére, különösen az elektromos autók ágazatában.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


