A Xiaomi, a kínai technológiai óriás, ambiciózus terveket sző az európai autóiparban. Az új európai központjuk vezetőségében egyre több korábbi BMW szakember bukkan fel, ami arra utal, hogy a vállalat komolyan veszi az európai piacot. A fejlesztési részleg felállítását Bajorországban tervezik, ami stratégiai lépés a kontinens autóipari központjához való közeledésben.
Új központ és személyzeti továbbképzés
A Xiaomi jelenleg a tervezési fázisban van az európai villanyautó kutató- és fejlesztőközpontjának létrehozásában. Bár a részletekről, mint például a helyszín, a megnyitás időpontja és a befektetett tőke összege, egyelőre nem nyilatkoztak, a vállalat aktívan toboroz Münchenben. A LinkedIn bejegyzések alapján olyan pozíciókra keresnek jelölteket, mint a vezető autótervező, vezető dizájner és járműdinamikai mérnök.
Egykori BMW-s szakemberek
A Xiaomi döntése, hogy korábbi BMW szakembereket von be a projektbe, arra utal, hogy a vállalat az európai autóipar tapasztalt szakértőire támaszkodik. Ez a lépés nemcsak a technológiai és tervezési szempontból jelentős előrelépést, hanem a piaci elfogadás és a minőség biztosítását is segítheti.
A BMW reagált
A Reuters megkereste a BMW szóvivőit is a Xiaomi terveivel kapcsolatban, de a német autógyártó nem kommentálta a kérdést. Ez a hallgatás arra utalhat, hogy a BMW nem kíván nyilvánosan foglalkozni a volt munkatársai távozásával vagy azok új munkahelyével.
Jövőbeli kilátások
A Xiaomi európai terjeszkedése az autóiparban jelentős versenyfokozódást jelenthet a kontinensen. Ahogy a vállalat egyre inkább bevonja az európai szakembereket és technológiát, az várhatóan hozzájárulhat a villanyautók fejlődéséhez és a piac diverzifikációjához. A Xiaomi ambiciózus tervei az európai autóipar jövőjét is befolyásolhatják, ahogy a technológiai innováció és a minőség iránti igény egyre nő.
 
                




![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


