Főoldal Magazin Életben maradhat az Alpine A110, amerikai piacra készül tovább a francia sportkupé

Életben maradhat az Alpine A110, amerikai piacra készül tovább a francia sportkupé

Az Alpine vezetése számára az A110 továbbra is a márka szíve, ezért stratégiai cél, hogy a könnyű sportkupé megvesse a lábát az Egyesült Államokban is. A jelenlegi tervek szerint az A110 amerikai forgalmazása kulcsszerepet játszhat abban, hogy az Alpine globális, prémium sportmárkaként építse tovább imázsát.

Miért kell mellé egy nagy SUV?

A márka vezérigazgatója, Philippe Krief szerint az A110 önmagában nem elég az amerikai piac meghódításához, ezért egy nagy SUV bevezetését is mérlegelik. Krief úgy látja, hogy az Egyesült Államokban a vásárlói elvárások és a piaci struktúra miatt elengedhetetlen egy tágas, magasabb építésű modell, amely szélesebb vevőkört szólít meg.

Cayenne-méretű riválist fontol az Alpine

A vezető nyilatkozataiból kiderül, hogy nem a frissen bemutatott A390-es, hanem annál nagyobb, a Porsche Cayenne kategóriájába eső SUV jelentené az ideális amerikai kísérőmodellt az A110 mellé. Ezzel az Alpine közvetlenül a prémium, nagy teljesítményű családi SUV-k világába lépne, ami új bevételi forrást és komoly presztízsnövekedést hozhat.

Az Alpine DNS-e a tét

Krief ugyanakkor hangsúlyozza, hogy nem akarnak olyan óriásmodellt piacra dobni, amely idegen az Alpine sportos, könnyedségre épülő DNS-étől. A „tovább gondolkodnak” megfogalmazás arra utal, hogy a mérnökök és a menedzsment még keresi azt az egyensúlyt, ahol a SUV megfelel az amerikai igényeknek, de közben hű marad a márka karakteréhez.

Csúszhat az amerikai rajt

A terjeszkedés pontos menetrendje egyelőre nincs kőbe vésve, így kérdéses, mennyi idejük marad a végső döntésre. Korábban 2027-et emlegették lehetséges induló évnek, ám a mostani kommunikáció alapján az sem kizárt, hogy csak az évtized végére nyitják meg az első Alpine márkakereskedéseket az Egyesült Államokban.