Az 1993-as Ford Mustang SVT Cobra a legendás Fox-karosszériás Mustang korszak méltó lezárása volt. Ez a különleges modell nem csak az utolsó Fox-platformra épülő Mustang volt, hanem egyben a Ford újonnan létrehozott Special Vehicle Team (SVT) részlegének első alkotása is.
Erőteljes V8 motor
A Cobra szíve egy jelentősen továbbfejlesztett 5,0 literes V8-as motor volt. Az SVT mérnökei számos módosítást végeztek az alapul szolgáló GT motoron:
- GT40 hengerfejek
- Nagyobb szelepek
- Egyedi vezérműtengely
- Módosított szívócső
- Nagyobb teljesítményű üzemanyag-befecskendezők
Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a motor teljesítménye elérte a 235 lóerőt és 280 lb-ft nyomatékot, ami 30 lóerővel több volt, mint a standard GT modellé13. Sokan úgy vélik, hogy ez a teljesítményadat még konzervatív is volt.
Kifinomult futómű és erőátvitel
Az SVT nem csak a motorra koncentrált. A Cobra egyedi Tokico lengéscsillapítókat és rugókat kapott, amelyek puhább, komfortosabb menettulajdonságokat biztosítottak a GT-hez képest, miközben a kezelhetőség is javult5. A Borg-Warner T5 váltó megerősített alkatrészekkel és módosított áttételezéssel került beépítésre.
Teljesítmény
A fejlesztéseknek köszönhetően a Cobra lenyűgöző menetteljesítményt nyújtott:
- 0-100 km/h: 5,9 másodperc
- Negyed mérföld: 14,5 másodperc 158 km/h végsebességgel
- Végsebesség: 225 km/h


Exkluzív megjelenés
A Cobra külsőleg is megkülönböztette magát a többi Mustangtól:
- Egyedi első lökhárító Cobra emblémával
- Hátsó spoiler
- 17 colos egyedi alumínium keréktárcsák
- Négy elérhető szín: fekete, metál zöld, élénk piros és egy rendkívül ritka, fénytelen piros45


Az 1993-as Ford Mustang SVT Cobra a maga idejében a csúcstechnológiát képviselte, és ma is nagyra értékelt klasszikus. Összesen 4993 darab készült belőle, ami biztosítja exkluzivitását. Ez a modell méltó módon zárta le a Fox-karosszériás Mustangok korszakát, és egyben megalapozta az SVT részleg hírnevét is.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)





































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


