A Nissan mostantól magáénak tudhatja a legnagyobb sebességgel végrehajtott drift Guiness Rekordok Könyve által nyilvántartott rekordját, miután egy speciálisan erre felkészített 2016-os Nissan GT-R NISMO-t 304,96 km/h belépési sebességnél sikerült tartós csúszásra késztetni.

Az új rekordot a japán driftbajnok, és egyben a D1 Grand Prix sorozat címvédője, Masato Kawabata állította fel, megdöntve ezzel a lengyel Jakub Przygoński korábbi rekordját. A rekorddöntési kísérletre az Egyesült Arab Emírségekben, a Fudzsejra Nemzetközi Repülőtéren került sor egy különleges rendezvény keretein belül.
“A Nissan újabb csúccsal írta be magát a Guiness Rekordok Könyvébe, és ezzel egyben történelmet is írt” – mondta Samir Cherfan, a Nissan közel-keleti térségi vezetője. „A 2016-os Nissan GT-R NISMO a legikonikusabb szupersportautók egyike, ami újra és újra elkápráztat hihetetlen képességeivel, és ami ezúttal is ékesen bizonyította teljesítménybeli fölényét, a legjobb driftversenyautókat maga mögé utasítva. Az eseményt még különlegesebbé teszi a regionális képviselet számára, hogy itt, az Emírségekben került rá sor. A Nissan az innováció élményét ígéri, és e rendkívüli rekord megdöntésével ezt a vállalásunkat most új szintre emeltük.”
A rekord megdöntéséhez használt, egyedileg átalakított 2016-os Nissan GT-R NISMO-t a japán GReddy Trust tuningműhely készítette fel, és Kawabata kezei alatt alapos tesztelésen esett át a Fuji Speedway versenypályán. Az autó beállításait kifejezetten a mozgékonyságra hangolták, a stabilitás és a kiszámítható kezelhetőség megtartása mellett, melyek létfontosságúak egy ilyen nehéz feladat végrehajtása során.
A fudzsejrai repülőtér kiválasztásánál döntő szempont volt annak 3 kilométer hosszú kifutópályája, amit elegendőnek ítéltek a rekordkísérlethez. A Nissan célja kezdettől fogva az óránként 300 kilométeres sebesség átlépése volt, amihez a profi versenyzők legjobbjai közül választották ki a Team Tokyo színeiben a D1 Grand Prix sorozatot is vezető Kawabatát.
„Örülünk, hogy egy ennyire izgalmas esemény házigazdái lehettünk” – jelentette ki Mohammed Al-Salami, a Fudzsejra Nemzetközi Repülőtér igazgatója. „Ezzel egyben újabb GUINNESS REKORD is született az Emírségekben. Országunk mindig szívesen látja azokat, akik a történelem alakítóivá kívánnak válni. A repülőtér személyzete ez esetben úgy tudott segíteni a rekordkísérletben, hogy közben egy pillanatra sem sérült az ehhez hasonló létesítményektől megkövetelt, áthatolhatatlan biztonság.”
Cherfan a repülőtér személyzetének és vezetésének közreműködését is megköszönte: „A fudzsejrai repülőtér tökéletes választásnak bizonyult a rekordkísérlethez, felbecsülhetetlen értékű volt mindaz a segítség, amit minden szinten megkaptunk. Saját szerelőműhelyt kellett kiépítenünk az egyik hangárban, és mindössze öt napunk volt rá, hogy minden készen álljon, beleértve a rekordkísérlethez használt, egyedi 2016-os Nissan GT-R NISMO versenyautót, az összes cserealkatrészt, kerekeket és egyéb felszereléseket, berendezéseket, mindezt a legszigorúbb biztonsági intézkedések mellett. A fudzsejrai repülőtér teljes személyzetének odaadó segítsége nélkül nem sikerülhetett volna, amiért idejöttünk, és ezúton is szeretném kifejezni köszönetemet mindannyiuknak.”
Az Emírségekben alakult Prodrift Academy UAE képviseletében Mohammed Al Falasai elmondta: „A Prodrift Academy UAE büszke arra, hogy a Nissan közel-keleti képviseletével együttműködésben sikerült a GUINNESS REKORDOK közé kerülnie a leggyorsabban végrehajtott drifttel. Az összes résztvevő kemény munkája és elkötelezettsége tette lehetővé, hogy beteljesítsük célunkat, és felállítsuk az új rekordot. A Prodrift Academy és a Nissan a speciális vezetéstechnikai képzéseik révén továbbra is meghatározó szereplői lesznek a közel-keleti térség driftsportjának.”
A GReddy Trust specialistáinak három napja volt az egyedi 2016-os Nissan GT-R NISMO versenyautó felkészítésére, és a Guinness Rekordok szigorú szabályzatának értemében mindössze három rekorddöntési kísérletre volt lehetőség. Az akciót a Prodrift Academy szerelőcsapata és logisztikai stábja mellett támogatta a versenyülést szállító Recaro, a speciális könnyűfém kerekekről gondoskodó RAYS, valamint a Toyo Tires a kifejezetten ehhez a rekordkísérlethez kifejlesztett egyedi gumiabroncsaival.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)

































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


