A Kia Niro 1.6 GDI PHEV a plug-in hibrid szegmens egyik legnépszerűbb tagja, amely a tisztán elektromos és a klasszikus hibrid hajtás előnyeit ötvözi. A Budapest és Balatonfüred közötti, mintegy 130 kilométeres útvonal kiváló terep arra, hogy valós körülmények között teszteljük a modell hatótávját, fogyasztását és menetdinamikáját.
Technikai háttér
A Niro PHEV hajtásláncának alapja egy 1,6 literes, 105 lóerős, közvetlen befecskendezéses benzines négyhengeres motor, amelyhez egy 60 lóerős villanymotor társul. A rendszer összteljesítménye 141 lóerő, a maximális forgatónyomaték 265 Nm. Az elektromos hajtást egy 8,9 kWh-s lítium-ion akkumulátor biztosítja, amely a gyári adatok szerint 58–65 kilométeres tisztán elektromos hatótávot tesz lehetővé.
Tesztkörülmények: Budapest–Balatonfüred
A teszt során a következő szempontokat vizsgáltuk:
- Az útvonal jellemzően autópályából (M7), majd országúti szakaszból áll, néhány városi átkelési szakasszal.
- Az indulás teljesen feltöltött akkumulátorral történt, a klíma mérsékelt használatával, átlagos forgalmi viszonyok között.
Elektromos hatótáv tapasztalatok
A Kia Niro PHEV valós körülmények között, országúton és autópályán haladva, a gyári 58–65 km-es elektromos hatótáv helyett jellemzően 40–50 kilométert képes megtenni tisztán villanyhajtással, főként a magasabb sebesség és a visszatöltés korlátozott lehetősége miatt45. Városi forgalomban, alacsonyabb tempónál akár 60 km feletti érték is elérhető, de a Budapest–Balatonfüred útvonalon a villanymotor szerepe inkább az első szakaszokra korlátozódik.
Vegyes fogyasztás, üzemanyag-hatékonyság
A tisztán elektromos hatótáv kimerülése után a Niro PHEV klasszikus hibridként működik tovább, ahol a benzinmotor és a villanymotor együttműködése optimalizálja a fogyasztást. A teszt során, az elektromos energia elfogyása után, a következő átlagfogyasztási értékeket mértük:
- Autópályán, 110–130 km/h-s tempónál: 5,5–6,0 l/100 km.
- Országúti, visszafogottabb haladás mellett: 4,5–5,0 l/100 km.
- A teljes, 130 km-es távot figyelembe véve, a kiinduló elektromos szakaszt is beleszámítva, az átlagfogyasztás 3,8–4,2 l/100 km között alakult.
Menetkomfort és vezetési élmény
A Niro PHEV a magyar úthálózaton is kényelmes, jól hangszigetelt utasteret kínál, futóműve lágy, a vezetési élmény pihentető. A hajtáslánc váltása szinte észrevétlen, a villanymotor csendes működése után a benzinmotor bekapcsolódása sem zavaró. A dinamikája elegendő mind előzésekhez, mind tempósabb autópályás haladáshoz, a rendszer összteljesítménye harmonikus, a gyorsulás 10,8 másodperc 0–100 km/h-ra.
Összegzés: mit jelent ez a gyakorlatban?
| Szakasz | Elektromos hatótáv | Benzinfogyasztás (l/100 km) |
|---|---|---|
| Városi/országúti (elektromos) | 40–50 km | 0 |
| Országúti/autópálya (hibrid) | – | 5,0–6,0 |
| Teljes útvonal (átlag) | – | 3,8–4,2 |
A Kia Niro 1.6 GDI PHEV a Budapest–Balatonfüred távon valós körülmények között is bizonyítja, hogy a plug-in hibrid technológia ideális választás lehet azok számára, akik főként rövidebb távokat villannyal, hosszabb utakat pedig kompromisszummentes hibridként szeretnének teljesíteni. Az autó a teljes útvonalon 4 liter körüli átlagfogyasztást produkált, miközben az első 40–50 kilométert zéró emisszióval tette meg. Ezzel a Niro PHEV nemcsak gazdaságos, de környezetbarát alternatívát is kínál a hétköznapi és a hétvégi utazásokhoz egyaránt.





![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)






























![TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum – amikor remek megjelenéshez remek gyakorlati használati jellemzők társulnak](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-sportage-1-6-gdi-phev-platinum-teszt-autoaddikt-1-238x178.jpg)
![[TESZT] Kia Ceed SW 1.5 T-GDI Platinum – a klasszikus értelemben vett kombi, amely nagyon vonzó több szempontból](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-ceed-sw-1-5-t-gdi-platinujm-teszt-autoaddikt-1-238x178.jpg)
![[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – nagyon élhető, mindennapi kompromisszummentesség](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-niro-phev-2024-teszt-autoaddikt-14-238x178.jpg)





![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)


