2018 őszén a BMW hivatalos gyártóként áll rajthoz a világ első, tisztán elektromos meghajtású formaautókat felvonultató versenysorozatának ötödik szezonjában. A bajor prémiumgyártó saját fejlesztésű versenyautó-hajtáslánca az MS Amlin Andretti csapat színeiben mérkőzik meg az ellenfelekkel.
A tisztán elektromos meghajtású formaautókat rajtrácsra állító Forma-E sorozat kivételesen értékes lehetőségeket kínál a BMW i divízió jövőbeni innovációinak megtervezéséhez és a teljes mértékben önálló mobilitásra képes BMW iNEXT modell kifejlesztéséhez, hiszen az elektromos mobilitás térnyerésén és az automatizált járművezetés megvalósításán dolgozó mérnökök a BMW Motorsport versenypályákra specializálódott szakembereivel vállvetve dolgozhatnak a minden korábbinál erőteljesebb, megbízhatóbb és fenntarthatóbb hajtáslánc-technológia forradalmán, amely a versenypályák után a hétköznapok útjain is bemutatkozhat.
Mint ilyen, a BMW tökéletes hajtáslánc-technológiai fejlesztőpartnerként tekint a Forma-E versenysorozatra.
„Azáltal, hogy hivatalos versenytechnológiai partnerként fontos feladatot vállalunk a szériában, a hosszú távon fenntartható, emisszió-mentes mobilitás térnyerését és a BMW iNEXT modell hajtáslánc-technológiájának tökéletesítését helyezzük előtérbe” – mondta Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „Mindez a tökéletes járműtechnológia kifejlesztéséről szól. A Forma-E kiváló lehetőségeket teremt ahhoz, hogy a motorsport egészen egyedülálló körülményei között teszteljük és finomhangoljuk teljesítményre optimalizált, mégis zéró emissziójú, tisztán elektromos hajtáslánc-technológiánkat. A sorozatgyártás és a versenyzés közötti határvonal a BMW i Motorsport esetében minden korábbinál jobban egybemosódik, amelynek köszönhetően az innovatív járműtechnológiák tömegtermelésbe örökítése egészen új szintre emelkedik. Biztosak vagyunk abban, hogy a BMW Group óriási előnyt fog kovácsolni a tisztán elektromos meghajtású formaautók versenysorozatában felhalmozott tapasztalatból” – tette hozzá Klaus Fröhlich.
„Az elmúlt években a Forma-E fantasztikus fejlődésen ment keresztül, mígnem egy tökéletes járműtechnológiai platformmá vált – nem csupán a BMW Group, de a BMW Motorsport számára is. Új utakat mutatni és innovációt alkotni – ezen két értékben a BMW és a Forma-E egyaránt osztozik. Számunkra kiváltképp fontos, hogy időről időre igazoljuk technológiai szaktudásunkat, a BMW AG ezért is kérvényezett hivatalos regisztrációt az FIA-nél, mint a Forma-E hivatalos járműtechnológiai partnere. Készek vagyunk szembenézni az egyre erősebb ellenfelekkel, a teljesen saját fejlesztésű hajtáslánc-technológiánkkal pedig a 2018 őszén rajtoló ötödik szezonra készülünk el” – fogalmazott Jens Marquardt. „Rendkívül nagy várakozással tekintünk a BMW i divízió innovatív járműtechnológiáin dolgozó tervezőmérnökök és a BMW Motorsport szakemberei közötti úttörő együttműködés elé, amely vadonatúj utat mutat az elektromos mobilitásnak. A Forma-E futamain azonban nem csupán innovációs erősségünket, de versenysport-szaktudásunkat is kihangsúlyozzuk. Mindazonáltal, a sorozat egy teljesen új kihívást jelent nekünk – olyasmit, amellyel az MS Amlin Andretti csapat oldalán örömmel nézünk szembe. Senkinek nem kell bemutatnom ezt a nevet, és nagy örömünkre szolgál, hogy már most kiváló együttműködést élvezünk mindkét oldalon. Teljes mértékben készen állunk rá, hogy a következő szintre lépjünk” – zárta gondolatait a BMW Motorsport igazgatója.
„A Forma-E és a BMW i divízió tökéletesen illik egymáshoz. A Forma-E egy merőben új versenyszéria, amelyben hamarosan a BMW rajongóit is lendületbe hozzuk – vadonatúj formában. A sorozat kiválóan példázza az elektromos mobilitásban rejlő izgalmas, lebilincselő és vérpezsdítően lendületes lehetőségeket, miközben olyan érzéseket szabadít fel, amelyekre csak a sport képes. Hivatalos autóipari partnerként már a széria legelső lépésétől jelen vagyunk a Forma-E-ben, így itt az ideje, hogy versenyzőként magasabb szintre lépjünk. A BMW i a Forma-E-ben, mint egy közösen új korszak két meghatározó hírnöke” – nyilatkozta Hildegard Wortmann, a BMW márkaigazgatója.
„Izgatottan tekintünk a BMW i divízióval kialakított együttműködésünk kibővítése elé, amelynek keretében a Forma-E ötödik, 2018/2019-es szezonjában már a BMW hivatalos gyári csapataként állunk rajthoz” – mondta Michael Andretti, az MS Amlin Andretti csapat főnöke és a nemzetközileg elismert Andretti Autosport vezérigazgatója. „A BMW és az MS Amlin Andretti csapat közötti együttműködés kiváló alapot teremt ahhoz, hogy a BMW hivatalos gyártóként induljon a Forma-E-ben. Nagy örömmel gurítjuk majd rajtrácsra a BMW első, teljesen saját fejlesztésű, tisztán elektromos meghajtású versenyautó-hajtásláncát, hiszen a hétköznapok útjain a BMW i modellek a jövő négykerekű hírnökeiként vannak jelen. A BMW a legnívósabb és legnagyobb múltú márka, akivel együtt dolgozhatunk a Forma-E-ben” – tette hozzá Michael Andretti.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


