Napvilágot láttak az első fotók a Nissan legújabb szedánjáról, az N6-ról, amely újabb bizonyíték arra, hogy a márka erőteljesen jelen van a kínai autópiacon. A Dongfenggel közösen fejlesztett modell külseje az előző, nagy sikerű N7 elektromos verziót idézi, de jelentős műszaki eltéréseket mutat. Az N6 hibrid hajtásláncot kapott: a szívét egy 1,5 literes, 101 lóerős benzinmotor adja, amit egy 208 lóerős villanymotor egészít ki. Ez a kombináció a konnektoros hibrid technológiára utal, de pontos értékek az elektromos hatótáv és a kombinált teljesítmény terén egyelőre nem ismertek.

Kínában a premier, Európa egyelőre várhat
Az N6 piaci bevezetése kezdetben csak Kínában történik meg – legalábbis a jelenlegi információk szerint. Az N7 tisztán elektromos sedan nagy sikere Kínában azonban arra utal, hogy a Nissan már a globális terjeszkedésen is dolgozhat. A N6 éppen ezért a jövőben akár Európa útjain is megjelenhet, bár erről hivatalos megerősítés még nem érkezett.
Hajtáslánc és piaci kilátások
A Nissan N6 legnagyobb újítása a konnektoros hibrid hajtáslánc, amely a benzin- és villanymotoros egység erejét ötvözi. A modell tisztán elektromos, EV üzemmódban megtett hatótávjáról még nincsenek hivatalos adatok. Ugyanakkor az N7 helyzetét, népszerűségét és a Nissan fejlesztési stratégiáját látva nem kizárt, hogy az N6 is nemzetközi sikerekre számíthat.
Még sok a kérdőjel, de a Nissan lendületben van
A kiszivárgott képek és technikai információk alapján az N6 új dimenziót jelenthet a Nissan szedán kínálatában. Az elektromos jövő és a hibrid technológia együttesen tovább erősíthetik a márka piaci pozícióját, különösen a kínai, s valószínűleg a jövőben az európai vásárlóközönség körében is.
Az N6 elsődlegesen tehát a kínai piacot célozza, de a Nissan villamosítási törekvései miatt a modell akár globális karriert is befuthat – a következő hónapokban várható, hogy további részletek és hivatalos adatok látnak napvilágot.