Amerikai hétköznapok egyik jellegzetes jelenete a saját kezű tankolás. Los Angelesben – ahogy az USA legtöbb államában – az autósok többsége önkiszolgáló benzinkutakon tölti fel járművét üzemanyaggal. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk, hogyan néz ki ez a folyamat lépésről lépésre.
Az érkezés és parkolás
Amikor az autós megérkezik a benzinkútra, először kiválasztja a számára megfelelő szabad kutat. Fontos, hogy a jármű tanknyílása a kútoszlop felőli oldalra kerüljön. Ezt könnyen ellenőrizheti az autó műszerfalán található kis nyíl segítségével, amely a tank helyét mutatja.
Fizetés – kártyával vagy készpénzzel
Az amerikai kutakon a legelterjedtebb fizetési mód a bankkártyás „pay at the pump” rendszer. A sofőr a kútoszlopnál található terminálba helyezi a kártyáját, majd megadja a PIN-kódját vagy a számlázási irányítószámát (ZIP code). Ha valaki készpénzzel szeretne fizetni, előbb be kell mennie az üzletbe, és közölnie kell, mennyiért vagy melyik kútoszlopnál szeretne tankolni.
Üzemanyag típusának kiválasztása
A legtöbb kaliforniai benzinkút háromféle benzint kínál: regular (alap, 87 oktán), mid-grade (közép, 89 oktán) és premium (magas, 91-93 oktán). A megfelelő üzemanyag kiválasztása után a sofőr felemeli a töltőpisztolyt, és behelyezi az autó tanknyílásába.
A tankolás folyamata
A töltőpisztoly markolatát meghúzva indul az üzemanyag áramlása. A legtöbb modern kútoszlopon található egy retesz, amelyet beakasztva nem kell folyamatosan tartani a kart; a rendszer automatikusan elzárja az üzemanyagfolyamot, amikor a tank megtelik. Közben a kijelzőn folyamatosan látható a betöltött mennyiség és a fizetendő összeg.
A tankolás során a sofőrnek ajánlott a jármű mellett maradni, hogy az esetleges szivárgásokat vagy rendellenességeket azonnal észrevegye.
Befejezés és elindulás
Amikor a tankolás véget ér (a pisztoly automatikusan leáll), a pisztolyt vissza kell helyezni a helyére. Ezután a tanknyílást visszazárják, majd a jármű ajtaját is. A legtöbb kútoszlop felajánlja a nyugtát, amelyet a sofőr igény szerint kérhet.
Fontos, hogy a tankolás ideje alatt a motort le kell állítani, és szigorúan tilos dohányozni a kút területén.
Különlegességek és tippek
- A tankolás teljesen önkiszolgáló, a személyzet csak az üzletben vagy speciális esetekben (például mozgáskorlátozottaknak) nyújt segítséget.
- Egyes kutaknál előfordulhat, hogy a kártyás fizetés csak amerikai bankkártyával működik, ilyenkor mindenképp a kasszánál kell fizetni.
- A tankolás végén mindig ellenőrizze, hogy visszazárta-e a tankfedelet – gyakori látvány az autópályán nyitva felejtett tanksapka.
A Los Angeles-i önkiszolgáló benzinkutakon a tankolás gyors, egyszerű és automatizált folyamat, amelyhez nincs szükség személyzet közreműködésére. Az autósok néhány perc alatt, saját maguk intézhetik a fizetést, az üzemanyag kiválasztását és a tankolást, majd folytathatják útjukat a kaliforniai utakon.




![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
![[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal](https://www.autoaddikt.hu/kepek/citroen-c3-1-2-turbo-100-you-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-180x135.jpg)
![[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória](https://www.autoaddikt.hu/kepek/lexus-nx-350h-teszt-autoaddikt-26-180x135.jpg)
![TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum – amikor remek megjelenéshez remek gyakorlati használati jellemzők társulnak](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-sportage-1-6-gdi-phev-platinum-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)































![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-300x194.jpg)




![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)
![[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal](https://www.autoaddikt.hu/kepek/citroen-c3-1-2-turbo-100-you-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-100x75.jpg)
![[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória](https://www.autoaddikt.hu/kepek/lexus-nx-350h-teszt-autoaddikt-26-100x75.jpg)
![TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI PHEV Platinum – amikor remek megjelenéshez remek gyakorlati használati jellemzők társulnak](https://www.autoaddikt.hu/kepek/kia-sportage-1-6-gdi-phev-platinum-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)

![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-300x160.jpg)