Itt a vadiúj Mitsubishi Eclipse Cross – egy más formába öntött Renault Scenic E-Tech, amely a Renault és a Mitsubishi egyre szorosabb együttműködésének legújabb gyümölcse. Az új modell szakít a korábbi, szinte egy-az-egyben átemelt típusok gyakorlatával, és formailag bátrabb, önállóbb karaktert kínál a japán márka vásárlóinak.
Renault-Mitsubishi: továbbra is tart a modell-megosztás
Az elmúlt években több Mitsubishi jelent meg, amely valójában Renault eredetű modellre épül. A Colt a Renault Clio, az ASX a Renault Captur ikertestvére, az Eclipse Cross viszont már a Renault Scenic E-Tech platformjára készül – ezúttal elektromosan. Ez a trend nem véletlen: a vállalatcsoport a költség- és fejlesztési hatékonyság miatt egymás modelljeit formálja saját arculatához.
Markánsabb Mitsubishi-karakter
Az új Eclipse Cross teljesen új orrkialakítást, eltérő első-hátsó lökhárítókat, és formailag módosított világítótesteket kapott. Bár a jármű arányai, oldalnézete, illetve a hátsó lámpatestek alapsémája emlékeztet a Scenic E-Tech modellre, a Mitsubishi dizájnja sokkal karakteresebb, egyedibbre szabott – például teljesen egyedi felniket terveztek hozzá. Ez a típus már nem pusztán „átmatricázott” Renault, hanem önálló stílusjegyekkel rendelkező jármű, ahogyan azt a Suzuki eVitara és a Toyota Urban Cruiser példájánál is láthattuk.
Belső tér és felszereltség
A beltér – a műszerfalat, kijelzőket, vezérlőket tekintve – gyakorlatilag megegyezik a Renault változatával. A különbség inkább az anyaghasználatban mutatkozik meg: a Mitsubishi továbbra is a prémium bőrborításokra, míg a Renault a textilre és a környezetbarát anyagokra esküszik. Ezzel a Mitsubishi sportosabb, luxusabb érzetet próbál kínálni a vásárlóknak.
Elektromos hajtás, hatótáv, technika
A technikai alapok változatlanok. Az Eclipse Cross elektromos változata 218 lóerős, 300 Nm nyomatékú villanymotorral készül, legfeljebb 150 kW teljesítményű töltéssel. Az induló szériát a legnagyobb, 87 kWh-s akkucsomaggal vehetik meg a vásárlók, mellyel papíron 600 km-es hatótávot ígérnek. Összehasonlításképp, a Renault Scenic E-Tech Long Range 625 km-t tud a hivatalos adatok szerint. Valószínűsíthető, hogy az Eclipse Cross karakteresebb, „Mitsubishis” orrkialakítása valamelyest rontja az autó légellenállását, innen adódhat a néhány százalékos eltérés a hatótávban.
Összegzés
Az új Mitsubishi Eclipse Cross az első olyan Renault-alapú „japán” modell, amely már valódi arculati különbségeket mutat a testvérmodellhez képest. Bár a technikai és belső megoldások megegyeznek, a formavilág és az apró részletek révén az Eclipse Cross végre egyszerre lesz ismerős és újszerű a márka híveinek.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


