A Dacia Duster régóta az egyik legsikeresebb SUV Európában, elsősorban elérhető ára, praktikus mérete és karakteres külső miatt. Ezeket az értékeket eddig a gyártó apró fejlesztésekkel tökéletesítette, jelentős változtatások nélkül. Ezúttal azonban merész lépéssel új kasznis változat született – megszületett a Duster Pick-up.
Barkácsolt, mégis hivatalos: a platós Duster
Sokak fejében a pickup átalakítás úgy él, hogy a Dusterből egyszerűen levágják a hátulját, majd egy platót illesztenek hozzá. A valóság viszont ennél sem kevésbé extrém: az autó hossza változatlan maradt, és gyakorlatilag a SUV kaszni hátulját flex-szel egyszerűen lefaragták, hogy a végeredmény pickup formát öltsön. Az eredmény rendkívül furcsán mutat, szinte barkácsolt benyomást kelt, melyet tovább fokoz, hogy a Dacia a romániai Romturingia céggel közösen készítette az átalakítást.
Méret és praktikum: felmerülő kérdések
A Duster Pick-up ugyanakkora, mint az eredeti modell, csupán a kaszni lett kezelve, hogy platós legyen. Ugyanakkor mivel az autó hossza nem nőtt, a plató mérete nem túl impresszív: legnagyobb terhelhető alapterület kb. 1 méter x 1,05 méter. A jármű teljes terhelhetősége 430 kilogrammra korlátozódik, miközben a műszaki alapok és felszereltségek nem változtak meg az alapmodellhez képest.
Kisteherként, de csak Romániában
A Duster Pick-up hivatalosan kisteherautónak minősül, így jogosult a pickupokra jellemző előnyökre. Egyelőre azonban csak Romániában lesz elérhető, és nem tudni, később elérhetővé válik-e más piacokon is. Az alapár 26 ezer euró – áfa nélkül – ami nagyjából 10 millió forintnak felel meg. A Pick-up csak 140 lóerős full hibrid, illetve 130 lóerős enyhe hibrid motorral készül, utóbbi kizárólag összkerék-meghajtású változatban érhető el.
Furcsa, de érdekes piaci lépés
A Dacia Duster Pick-up szokatlan, kompromisszumokkal teli konstrukció, amely forradalmi megoldás helyett inkább furcsa részletekkel gazdagítja a Duster-palettát. Bár praktikum terén lehetnek hiányosságai, érdekes irányt mutat arra, milyen merész lépésekkel igyekszik kitörni a márka az európai SUV-piac megszokott kereteiből.