A kínai BYD elektromos autógyártó szegedi gyárának építése az eredeti tervek szerint már 2024 végére befejeződött volna, azonban a legfrissebb információk szerint a projekt jelentős csúszásban van. Bár az építkezés tempója nem lassult le drámaian, a határidő betartása egyre bizonytalanabbnak tűnik.
Látványos haladás, de még sok a teendő
A szegedi gyár építése 2023 végén kezdődött, és azóta több ezer négyzetméteres csarnokok emelkedtek ki a földből. A munkálatok jelenlegi állapotát drónfelvételek is dokumentálják, amelyek alapján látható, hogy az alapvető szerkezetek már állnak, és az acéltartószerkezetek beépítése is folyamatban van. Ugyanakkor az olyan kritikus munkafázisok, mint a csarnokok belső kialakítása és gépesítése, még hátra vannak.
A BYD Hungary PR-menedzsere, Erhardt Péter korábban elmondta, hogy a következő szakasz, a magasépítési munkálatok megkezdése csak az építési engedélyek véglegesítését követően indulhat el. Ez az adminisztratív akadály tovább késleltetheti az építkezés befejezését.
A határidők szorításában
Az eredeti tervek szerint 2024 végére már el kellett volna indulnia a termelésnek, azonban ez mostanra 2025-re tolódott. A legoptimistább becslések szerint is csak októberben kezdődhet meg a gyártás, de ez is csak akkor valósulhat meg, ha az építkezés utolsó fázisai rendkívül gyorsan haladnak.
A projekt késlekedése ellenére a gyár stratégiai jelentősége megkérdőjelezhetetlen. Az itt gyártott elektromos autók mentesülnek majd az Európai Unió által Kínából importált járművekre kivetett vámoktól, ami jelentős költségelőnyt jelenthet a BYD számára. Az elsőként gyártandó modellek között várhatóan a Dolphin és az Atto 3 szerepelnek majd.
Gazdasági és társadalmi hatások
A szegedi üzem nemcsak Magyarországon, hanem egész Európában fontos mérföldkő lehet az elektromos autóiparban. A gyár várhatóan több ezer új munkahelyet teremt a térségben, és jelentős mértékben hozzájárulhat Szeged gazdasági fejlődéséhez. A dolgozók számára ígért bérek – havi 1800–2000 euró – vonzó lehetőséget jelentenek a helyi munkaerőpiacon.
A beruházás emellett komoly infrastrukturális fejlesztéseket is magával hozott. Új utak épültek az ipari park környékén, és ideiglenes útcsatlakozások készültek az építési forgalom megkönnyítésére. A régió közlekedési hálózatának fejlesztése hosszú távon is előnyös lehet Szeged számára.
Továbbra is optimizmus
Bár a határidők csúszása kihívást jelent, a BYD vezetése és a magyar kormány optimistán tekint a projekt jövőjére. A gyártás beindulása nemcsak gazdasági előnyöket hozhat Magyarországnak, hanem tovább erősítheti az ország pozícióját az európai autóiparban.
A következő hónapok kritikusak lesznek: ha sikerül felgyorsítani az építkezést és időben befejezni az alapvető infrastruktúrát, akkor még van esély arra, hogy 2025 második felében valóban meginduljon a termelés Szegeden.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


