Több mint fél évszázados története során a Ford Mustang most először kapható az európai piacokon, élénk érdeklődést keltve a vásárlók körében, akik valósággal megrohanták a márkakereskedéseket.
Klasszikus dizájn-elemek, élvonalbeli teljesítmény, hi-tech felszereltség, Fastback és Convertible karosszériaváltozatok, erős és takarékos motorok. Az autóipar legendás modellje több mint 9.000 dalban, TV-műsorban, számítógépes játékban és mozifilmben szerepelt, és immár két alkalommal is felkerült a New York-i Empire State Building tetejére.
A Fastback és Convertible karosszériaváltozatokban gyártott Mustangra eddig már több mint 2600 megrendelés érkezett. A típus mindig is híres volt teljesítményétől, s a vadonatúj Ford Mustang sem okoz csalódást, hiszen az 5,0 literes V8-as motorral hajtott modell öt másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsít 0-100 km/órás sebességre, s ugyanez a sprint a takarékosabb 2,3 literes EcoBoost motorral sem tart hat másodpercig.
A világ legtöbb (több mint nyolcmillió) Facebook-lájkját begyűjtő Ford Mustang mintegy 9.000 dalban, TV-műsorban és számítógépes játékban szerepelt, s a mozivásznon olyan hollywoodi sztárokkal együtt jelent meg, mint Will Smith, Nicholas Cage, Jason Statham és Tom Cruise; egyik legemlékezetesebb alakítása pedig Steve McQueen nevéhez fűződik az 1960-ban forgatott Bullitt című legendás filmben.
“Az új Mustang minden idők egyik legnagyobb várakozással övezett autója, ezért számunkra is felemelő érzés, hogy végre az európai vásárlók is megismerhetik a hamisítatlan Mustang-élményt” – fogalmaz Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.
A tízféle látványos fényezéssel, köztük az exkluzív Competition Orange és Triple Yellow árnyalatokban is megrendelhető Ford Mustang letisztult vonalvezetése hűen tükrözi az autó lényegét, megőrizve a legfontosabb formai elemeket, amelyekről az európai rajongók ma is tévedhetetlenül felismerik a klasszikus Mustangot: a nyújtott, látványosan formázott motorházat és a rövid hátsó részt. A Convertible változat többrétegű szigeteléssel kialakított vászonteteje nemcsak elegáns megjelenést biztosít, hanem a kellemetlen zajokat is kiszűri az utastérből. Hátrahajtott tetővel a kabrió előkelően karcsúnak tűnik.
A vadonatúj Ford Mustang legfontosabb formai elemei:
- Alacsony tetővonal és széles kiállás
- Karcsú profil, erősen döntött szélvédővel és hátsó ablakkal
- Háromdimenziós hatású, hármas oszlopot formázó hátsó lámpatest
- A legendás modell jellegzetes, cápaharapást idéző orrkiképzése – új értelmezésben
A Választható Üzemmódok segítségével a Ford Mustang vezetője mindig pillanatnyi hangulatához és az adott útviszonyokhoz igazíthatja autója teljesítményét. Kanyargós szerpentin, vagy versenypálya? Elég egyetlen mozdulat, és a Normal, Sport+, Track (versenypálya) és Snow/Wet (havas/vizes) beállítások máris áthangolják az elektronikus menetstabilizáló vezérlését, a gázreakciókat és a kormánymű áttételezését.
Minden idők legfejlettebb technológiájú Mustangja új, független első-hátsó felfüggesztést kapott, s az autó lenyűgöző vezetési élményt kínál. A vadonatúj Ford Mustang modern technológiáinak sorában a fejlett SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer is szerepel, aminek segítségével az autós hangvezérléssel kezelheti az audio, a navigáció, a klímaberendezés és a csatlakoztatott mobiltelefonok funkcióit.
A Ford Mustang-tulajdonosok hosszú listáján olyan ismert emberek tűnnek fel, mint Bill Clinton, Jim Morrison, Jay Leno és Kelly Clarkson, s a Mustang név mára az amerikai kultúra szerves részévé vált. A legelső modellváltozat 1964-es bemutatása óta már több mint 9 millió Ford Mustang talált gazdára világszerte.
A több mint fél évszázaddal ezelőtti bemutatóhoz kapcsolódik az az esemény is, hogy a Ford a világ akkori legmagasabb épülete, az Empire State Building tetőteraszán állított ki egy Mustangot, amit darabokra szedve, liftekkel szállítottak fel a tetőre, hogy ott újra összerakják az autót. A Ford az új Mustanggal is megismételte ezt a trükköt, méghozzá ezúttal is a világ jelenleg legmagasabb épülete, a dubaji Burj Khalifa tetején állítva fel az új modellt.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


