A Stellantis vezérigazgatója, Antonio Filosa egy párizsi konferencián bejelentette, hogy a RAM 2027-ben egy vadonatúj középméretű pickupot dob piacra. Ez a lépés azt jelenti, hogy az amerikai piacon eddig domináns modellek – Ford Ranger, Chevrolet Colorado és Toyota Tacoma – komoly kihívót kapnak egy nagy múltú gyártótól. Filosa elárulta azt is, hogy nemrég a vállalat detroiti fejlesztőközpontjában járva már megismerhette a modellt: a kész agyagmakettet látva egyszerűen gyönyörűnek nevezte az új pickupot.
A RAM piacbővítése: új irány
A RAM számára kifejezetten fontos stratégiai lépés, hogy nem csak a full size, illetve ennél nagyobb, munkagépeket kínáló szegmensben van jelen, hanem nyit a kisebb, középméretű modellek irányába is. A Dodge 2011 óta nincs képviselve ezen a területen, amikor kivonták a Dakota pickupot a piacról, így hosszú ideje várnak már azok, akik amerikai középméretű platóst keresnek.
Technikailag klasszikus megoldások
A piac bevezetését váró RAM pickup kapcsán korábban olyan pletykák terjedtek, hogy a gyártó önhordó karosszériás, személyautós építést választ majd, hasonlóan a Honda Ridgeline modellhez. Friss információk szerint azonban nem így lesz: a Mopar Insiders értesülései szerint valódi létravázat alkalmaznak, ami masszívabb, munkára alkalmasabb konstrukciót jelent. Korábban felmerült, hogy a Dodge Charger Daytona alatt használt STLA Large platformra épül majd, de most inkább valószínű, hogy a Jeep Wrangler alapjait használják.
Hajtás, motorválaszték és várakozások
A lehetséges technikai irányváltás nem csak a pickup vázát, hanem a hajtásláncot is érinti: a hátsókerék-hajtás mellett összkerékhajtásra is számíthatunk, melynek technikai alapját szintén a Wrangler adhatja. A motorpaletta kapcsán a V8-asra kevesen számítanak, bár a RAM a prémium munkagépekben nemrég visszahozta ezt a motortípust. Az alapváltozatban valószínűleg a Wranglerből ismert 274 lóerős, turbós kétezres négyhengeres lesz elérhető, de megjelenhet a frissen fejlesztett Dodge Hurricane sorhatos is, amely a Chargerben akár 550 lóerős teljesítményt kínál – ez minden igényt kielégít a pickup szegmensben is.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


