Az autóipar történetében kevés olyan modell létezik, amely ugyanolyan legendás státuszba emelkedett volna, mint az 1993-as Mazda RX7. Ez a harmadik generációs, “FD” kódnéven ismert sportkupé nemcsak a Mazda mérnöki kiválóságát testesíti meg, hanem egy egész generáció számára vált az elérhető álomautó szimbólumává. Az RX7 látványos formavilága, könnyed karosszériája és a Wankel forgódugattyús motor különleges élményt kínált egy olyan korban, amikor a japán autógyártás épp csúcspontját élte.
A Wankel-motor technológiai bravúrja
Az RX7 motorházteteje alatt egy 1,3 literes, kétrotoros, duplaturbós Wankel-motor dobog, amely 255 lóerőt és 294 Nm nyomatékot szabadít a hátsó kerekekre. Ezt a motortípust az egyedülálló kompakt méret, magas fordulatszám-tartomány és rendkívüli teljesítmény-jellemzők tették híressé. Az RX7 motorja 0-ról 100km/h-ra nagyjából 5,3 másodperc alatt gyorsította a sportkupét, miközben a végsebesség elérte a 250km/h-t. A Wankel-motor varázsa azonban közel sem csak a nyers adatokban rejlett: hihetetlenül sima járás és jellegzetes hangzás tette teljessé az élményt.
Könnyű szerkezet, tökéletes egyensúly
A 1993-as Mazda RX7 egyik legfontosabb erénye a kimagasló súlyelosztás volt. A japán mérnökök minden grammot átgondoltan helyeztek el, hogy a 1,285kg tömegű autó egyensúlya tökéletes legyen. Az alacsony tömeghez alumínium felfüggesztési elemek, kompakt méretek és markáns, áramvonalas dizájn társultak. Mindez elképesztő úttartást és kezes vezethetőséget biztosított, amelyet az autórajongók és versenypályák is kitörő lelkesedéssel fogadtak.

Különleges formavilág és prémium belső
A külső formaterv a kilencvenes évek japán autódizájnjának egyik csúcspontja. A gömbölyű, harmonikus vonalvezetés, a pop-up fényszórók és a markáns hátsó spoiler egyszerre tették futurisztikussá és időtállóvá az RX7-et. Az utastér pedig remekül ötvözte a sportos hangulatot a kényelmet szolgáló részletekkel: mélyre ültetett sportülések, vezetőközpontú műszerfal, letisztult kapcsolók és stílusos részletmegoldások fogadták a tulajdonosokat.
Hatás a japán sportautó-mítoszra
Az RX7 nem csak önálló modellként ért el sikereket, hanem fontos szereplője lett a japán sportautó-forradalomnak, amely a kilencvenes években olyan riválisokat vonzott, mint a Toyota Supra, Nissan Skyline GT-R vagy a Honda NSX. A Mazda RX7 mára kultikussá vált, gyakori szereplő a motorsportban, filmekben és videojátékokban, valamint a gyűjtők egyik legbecsesebb álomautója.
Az 1993-as Mazda RX7 immár több mint három évtizede bizonyítja, hogy a járműgyártásban a bátorság, újítás és lendület valódi mérföldköveket teremt. A Wankel-motor egzotikuma, a páratlan vezetési élmény és a meghatározó formavilág az RX7-et időtálló klasszikussá emelték – nemcsak a japán, hanem a világ sportautó-történelmében is.