Ford közzétette harmadik negyedéves eredményeit az Egyesült Államokban, amely alapján a Mustang Mach-E elektromos crossover először múlta felül eladásaiban a legendás, belső égésű motorral szerelt Mustang modellt. A Mach-E-ből több mint 20 ezer darabot adtak el szeptember végéig, míg a sportszimbólummá vált klasszikus Mustang összes verziója csupán 9 267 példányban kelt el ugyanebben az időszakban.
Miért tarol a Mach-E?
Az elektromos Mach-E sikerét több tényező táplálja: családi crossoverként sokkal univerzálisabb, nagyobb belső térrel és praktikus használhatósággal bír, miközben megőrizte a Mustang név rangját és vonzó dizájnját. Az utóbbi hónapokban a Ford mérsékelte a Mach-E árát, és az elektromos autókra vonatkozó állami támogatások is pörgették a keresletet – 2025 első három hónapjában már majdnem annyi Mach-E-t adtak el, mint 2024-ben egész évben. A piaci trendet tovább erősítik az új állami kedvezmények és töltőtelepítési programok, melyek főként Oregonban, Coloradóban és Kaliforniában lendítették fel az érdeklődést.
Hagyományos Mustang: lassuló, de stabil piac
Bár a Mach-E megelőzte a klasszikus Mustangot, a hagyományos modell sem szerepel rosszul. A póniautó 9 200 darabos negyedévi teljesítménnyel 2,5 százalékos növekedést mutatott az előző negyedévhez képest. Az év első kilenc hónapjában 32 818 Mustang talált gazdára, ami ugyan 10 százalékos visszaesés a tavalyi évhez képest, mégis elismerésre méltó eredmény egy rétegmodell számára.
Változó rajongói hangulat és jövőbeli kilátások
A Ford valószínűleg elégedett a Mach-E teljesítményével, bár sokak számára továbbra is szentségtörésnek tűnik az elektromos Mustang. Az értékesítési mutatók azonban azt bizonyítják, hogy a vásárlók mind inkább univerzális, családi használatra is alkalmas modelleket keresnek. A támogatások kivezetése után kisebb visszaesés várható, ugyanakkor az egyéni állami ösztönzők és töltőinfrastruktúra további növekedést hozhatnak az elektromos Fordok eladásában.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)

































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


